• Fri 15 Oct 2021 07:15
    20583 visningar
    110 svar
    +1
    110
    20583

    Plussat efter IVF okt 2021

    Fler som nyligen plussat efter IVF som vill följas åt?

  • Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021
  • Wed 20 Oct 2021 20:48
    #20
    Linsen8808 skrev 2021-10-20 20:33:10 följande:

    Jag skulle sluta samma dag som jag hade testdag. Vet inte om du har något bakomliggande? Jag gör ju IVF pga att vi är ett samkönat par. Men har inte hört att progesteronet skulle skjuta upp missfallet. Missfall sker ju främst om embryot har kromosomfel. I sällsynta fall beror det på faktorer hos kvinnan. Är ditt gravtest fortfarande positivt? Det är ju så många som får färgade flytningar/blödningar verkar det som, trots graviditet. Kram till dig


    Ja så hade jag förra gången, till testdag, men fortsatte några dagar till då jag hade några kvar. Jag får alltid mens 7-8 dgr efter ÄL så ganska kort tid, då ska ju progesteronet skjuta upp mensen. Vet inte men min magkänsla är att det är därför vi inte lyckats bli gravida på flera år. Jag har inte tagit nått mer gravtest sen testdagen så vet inte men kanske får göra det. Vet inte om det kommer säga mig så mkt dock, förra MF fick jag gravid +3 med CB digital samma dag som MF.

    Har du också typ mensvärk känningar? Så jobbigt när man inte riktigt vet vad som är normalt..
  • Sun 24 Oct 2021 20:00
    #21

    Jag har hört att progesteron kan skjuta fram/rubba mensen lite, men inte missfall. Nu var det inte en läkare som sa så utan en bekant som fått den informationen när hon var orolig.

    Jag har vid mina tidigare ivf försök fått mens trots lutinus (som jag använder). Så ingen justering för mig iallafall.

    Jag har vul på fredag (8+0) och efter det så ska jag få trappa ner och se. avsluta med tabletterna!! Ska bli så skönt.

    Undra varför det är så olika hur man gör.

  • Mon 25 Oct 2021 08:33
    #22

    Hej! Hoppar in här! Satte in en färsk blastis 13 oktober och plussade i lördags kväll, men har haft blödningar av och till ända sen återförandet, så vågar knappt tro det. Tog ett nytt test imorse och det blev pluss efter typ 5 sekunder, så kanske blödningarna inte är farliga. Har precis pratat med kliniken och de ska ringa upo och boka in så jag får komma på en koll så snart som möjligt. Innan dess vågar jag inte helt släppa fram glädjen...

    Grattis till alla er andra, så kul att få följas åt!

  • Mon 25 Oct 2021 10:26
    #23
    Kaol81 skrev 2021-10-24 20:00:50 följande:

    Jag har hört att progesteron kan skjuta fram/rubba mensen lite, men inte missfall. Nu var det inte en läkare som sa så utan en bekant som fått den informationen när hon var orolig.

    Jag har vid mina tidigare ivf försök fått mens trots lutinus (som jag använder). Så ingen justering för mig iallafall.

    Jag har vul på fredag (8+0) och efter det så ska jag få trappa ner och se. avsluta med tabletterna!! Ska bli så skönt.

    Undra varför det är så olika hur man gör.


    Hej!

    Jaa för mig har mensen skjutits fram tills jag slutat med progesteronet i tidigare cykler. Kanske är olika från person till person.

    Hmm okej, jag har också hört att själva missfallet kan inte skjutas upp av progesteronet (alltså om det är nått fel på embryot) men däremot så kan missfallsblödningen skjutas upp tills man slutar med dem, så det blir väll som ett MA antar jag?

    Men känns ju ändå inte som att det kan skjutas upp hur länge som helst heller..

    Usch den här väntan är olidlig, VUL om 2 veckor för mig, skrev in mig hos barnmorskan idag iallafall även om det känns osäkert.

    Skönt att det bara är några dagar kvar till VUL för dig! Har du mått bra hittils? :)
  • Tue 26 Oct 2021 10:34
    #24

    Eftersom min officiella testdag inte är förrän imorgon bad kliniken mig avvakta och återkomma då. 

    Jag längtar efter att få sluta med lutinus eftersom jag märker att det ofta är i samband med införandet av den som jag börjar blöda. Jag gissar att det dock betyder att blödningen kommer från livmodertappen, ellerslemhinnorna och inte inifrån livmodern. Det är vad jag hoppas på iaf...

  • Wed 27 Oct 2021 09:51
    #25


    Idag är min officiella testdag, och efter att ha pratat med kliniken känner jag mig lite lugnare. De sa att blödningar vid ivf i tidigt graviditet är jättevanligt, speciellt när man tar lutinus. Jag trodde jag skulle få sluta med dem idag, men nej jag skafortsätta till UL som jag fick tid för 18 november. Ååååååå vad jag längtar! Pga mina blödningar kommer jag inte kunna tro på detta innan jag ser att det sitter kvar och hjärtat tickar. Men idag var första gången cb digital visade 2-3 och inte 1-2, så stigande hcg borde vara ett gott tecken...

    När har ni andra UL? Eller har ni haft?
  • Wed 27 Oct 2021 11:10
    #26

    Hoppar in här i gruppen då jag plussat i Oktober! Ska bli spännande att följa alla och jag håller tummarna för samtliga! Känns skönt att ha stöd här i forumet för det man går igenom.

  • Thu 28 Oct 2021 21:10
    #27
    Emma1b skrev 2021-10-27 09:51:14 följande:

    Idag är min officiella testdag, och efter att ha pratat med kliniken känner jag mig lite lugnare. De sa att blödningar vid ivf i tidigt graviditet är jättevanligt, speciellt när man tar lutinus. Jag trodde jag skulle få sluta med dem idag, men nej jag skafortsätta till UL som jag fick tid för 18 november. Ååååååå vad jag längtar! Pga mina blödningar kommer jag inte kunna tro på detta innan jag ser att det sitter kvar och hjärtat tickar. Men idag var första gången cb digital visade 2-3 och inte 1-2, så stigande hcg borde vara ett gott tecken...

    När har ni andra UL? Eller har ni haft?


    Skönt med ökande hgc! Jag blödde med min två tidigare barn också. det höll på så i nån vecka iallafall. Kanske mer till och med. (Den blödde jag senare i graviditeten med dottern också, men det blev aldrig något farligt) förstår din oro men det är vanligt.

    Jag har vul imorgon. Otroligt nervös faktiskt. Kräks inte lika mycket längre så är orolig att det ska vara negativt besked. En lika bra att bara ta reda på det i såfall.

    Dessutom är det ju skönt att inte kräkas. Illamåendet är ju där så finns ju symptom än.
  • Fri 29 Oct 2021 10:18
    #28

    Igår kväll blev jag väldigt nervös då jag fick ganska ont i magen, som kraftig mensvärk ungefär, men under en ganska kort period. Sen började det sticka och dra lite i ljumskarna och det kändes väldigt obehagligt. Ingen mer blödning än det som redan finns dagligen, så på så sätt har det inte förändrats något, men fortfarande väldigt jobbig och oroande känsla. Det gick över till slut, men är nervös för att det ska komma tillbaka. Tror ni det kan vara växtvärk för livmodern eller något liknande? Är på RD22, så det blir väl vecka 6 om man räknar från två veckor innan återföringen gjordes, som jag hört man ska göra vid IVF.

  • Fri 29 Oct 2021 12:11
    #29

    6 dagar kvar till tidigt UL... Är så nervös. Har en ofostrig graviditet i bagaget, är livrädd för missfall eller ofostrig. Hur tänker ni andra?

Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021