• Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021
  • Emma1b

    Hur går det för er? Här har illamåendet börjat bli jobbigt, men inte lika genomvidrigt som mina andra geaviditeter. Men är på v5+0 så det kan ju fortfarande bli värre!

    Alla älskar väl fredagar men nu älskar jag dem ännu mer eftersom jag går in i ny vecka då! Är även göad att jag inte fått något blod alls på toapappret sen min testdag i onsdags.

  • Emma1b
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-29 10:18:18 följande:

    Igår kväll blev jag väldigt nervös då jag fick ganska ont i magen, som kraftig mensvärk ungefär, men under en ganska kort period. Sen började det sticka och dra lite i ljumskarna och det kändes väldigt obehagligt. Ingen mer blödning än det som redan finns dagligen, så på så sätt har det inte förändrats något, men fortfarande väldigt jobbig och oroande känsla. Det gick över till slut, men är nervös för att det ska komma tillbaka. Tror ni det kan vara växtvärk för livmodern eller något liknande? Är på RD22, så det blir väl vecka 6 om man räknar från två veckor innan återföringen gjordes, som jag hört man ska göra vid IVF.


    Det låter exakt som beskrivningen av växande livnoder, och är alltså bara förväntat!

    Linsen 8808, eftersom man satte in ett befruktat ägg borde det väl inte kunna bli ofrostig graviditet vid ivf? Misfall är jag också rädd för, hade ett i v8+0 för många år sen. Då hade jag inte varit på VUL så inte sett ett tickande hjärta. Har vil 18 nov och om det ser bra ut kommer jag nog kunna lugna mig. Men inte förrän jag fått resultat på nipt blir jag riktigt lugn.
  • Emma1b
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-29 10:18:18 följande:

    Igår kväll blev jag väldigt nervös då jag fick ganska ont i magen, som kraftig mensvärk ungefär, men under en ganska kort period. Sen började det sticka och dra lite i ljumskarna och det kändes väldigt obehagligt. Ingen mer blödning än det som redan finns dagligen, så på så sätt har det inte förändrats något, men fortfarande väldigt jobbig och oroande känsla. Det gick över till slut, men är nervös för att det ska komma tillbaka. Tror ni det kan vara växtvärk för livmodern eller något liknande? Är på RD22, så det blir väl vecka 6 om man räknar från två veckor innan återföringen gjordes, som jag hört man ska göra vid IVF.


    Det låter exakt som beskrivningen av växande livnoder, och är alltså bara förväntat!

    Linsen 8808, eftersom man satte in ett befruktat ägg borde det väl inte kunna bli ofrostig graviditet vid ivf? Misfall är jag också rädd för, hade ett i v8+0 för många år sen. Då hade jag inte varit på VUL så inte sett ett tickande hjärta. Har vil 18 nov och om det ser bra ut kommer jag nog kunna lugna mig. Men inte förrän jag fått resultat på nipt blir jag riktigt lugn.
  • Linsen8808
    Emma1b skrev 2021-10-31 06:31:58 följande:

    Det låter exakt som beskrivningen av växande livnoder, och är alltså bara förväntat!

    Linsen 8808, eftersom man satte in ett befruktat ägg borde det väl inte kunna bli ofrostig graviditet vid ivf? Misfall är jag också rädd för, hade ett i v8+0 för många år sen. Då hade jag inte varit på VUL så inte sett ett tickande hjärta. Har vil 18 nov och om det ser bra ut kommer jag nog kunna lugna mig. Men inte förrän jag fått resultat på nipt blir jag riktigt lugn.


    Tack för ditt svar! Har tid för vul den här veckan, så fram till dess är det bara att hålla tummarna. Förstår hur du menar, man har ju dessutom valt ut ett livskraftigt embryo, så missfall är nog isf det som händer om något går fel. Jag säger detsamma, får jag se hjärtat slå och att allt ser normalt ut, då kommer jag bli lugnare.
  • TheSwedishKiwi

    Hur går det för er? Jag kämpar just nu mest med illamåendet som är nästan konstant. Tack och lov så är det oftast ett illamående jag kan hantera och gå runt med, men vissa gånger måste jag springa och spy. Jag som verkligen hatar att spy! I övrigt så blöder jag fortfarande, men betydligt mindre än innan. Har mitt nästa ultraljud på fredag och önskar att dagarna till dess kunde gå lite fortare!

  • Linsen8808
    TheSwedishKiwi skrev 2021-11-02 09:37:51 följande:

    Hur går det för er? Jag kämpar just nu mest med illamåendet som är nästan konstant. Tack och lov så är det oftast ett illamående jag kan hantera och gå runt med, men vissa gånger måste jag springa och spy. Jag som verkligen hatar att spy! I övrigt så blöder jag fortfarande, men betydligt mindre än innan. Har mitt nästa ultraljud på fredag och önskar att dagarna till dess kunde gå lite fortare!


    Räknar med dagarna till vul... på torsdag är det dags. Illamåendet slog till i v 6+3, går in i v 8 imorgon. Spännande det här med hur kaffe som en gång var favoritdrycken nu är det värsta jag kan tänka mig....
  • TheSwedishKiwi
    Linsen8808 skrev 2021-11-02 12:33:25 följande:
    Räknar med dagarna till vul... på torsdag är det dags. Illamåendet slog till i v 6+3, går in i v 8 imorgon. Spännande det här med hur kaffe som en gång var favoritdrycken nu är det värsta jag kan tänka mig....
    Ja visst är det underligt hur det ändras? Jag älskar ost, men nu får synen av smält ost mig att vilja kräkas, haha. Det enda jag känner att jag skulle kunna äta och njuta av är lakrits, och det får man inte äta så mycket av när man är gravid - typiskt! Men Läkerol Salvi har jag märkt hjälper mig med illamåendet så såna går jag och suger på titt som tätt.
  • Emma1b

    Dagarna sniglar sig verkligen fram! Har UL på kliniken 18 nov, men har bokat en gynkoll på ett annat ställe till 10 nov, så jag hoppas att de kan göra VUL. Det stod att de kunde hjälpa till vid blödning i tidog graviditet, och då måste de väl kunna göra VUL?!

    Jag mådde så fruktansvärt illa under mina 2 andra graviditeter, och nu mår jag bara jättelite illa emeklanåt. Jag borde ju bara vara glad, jag vet att det kan skilja mellan graviditeter, men såklart oroar jag mig att det beror på att hcg inte stiger som det ska.

  • TheSwedishKiwi
    Emma1b skrev 2021-11-03 12:00:00 följande:

    Dagarna sniglar sig verkligen fram! Har UL på kliniken 18 nov, men har bokat en gynkoll på ett annat ställe till 10 nov, så jag hoppas att de kan göra VUL. Det stod att de kunde hjälpa till vid blödning i tidog graviditet, och då måste de väl kunna göra VUL?!

    Jag mådde så fruktansvärt illa under mina 2 andra graviditeter, och nu mår jag bara jättelite illa emeklanåt. Jag borde ju bara vara glad, jag vet att det kan skilja mellan graviditeter, men såklart oroar jag mig att det beror på att hcg inte stiger som det ska.


    Jag önskar att jag slapp må så illa som jag gör just nu. Det är nästan konstant och otroligt jobbigt. Men jag förstår varför du känner lite nervositet om de tidigare graviditeterna var så annorlunda. Jag hoppas för din skull att allt är som det ska och du helt enkelt slipper må så illa, vore inte det toppen!

    Jag skulle absolut gissa på att du får göra VUL eftersom det är så de undersöker blödningar så vitt jag vet. Jag gissar på att det är det jag ska få göra igen på fredag eftersom det troligtvis är för tidigt för annat UL och jag också har problem med blödningar.
  • Aama79080

    Hoppar in här i tråden!

    Jag plussade i tisdags (ruvardag 10, min testdag)med blastocyst 5dagars som sattes in 23okt , är så tacksam och lycklig. Det som gör mig orolig är som jag ser att flera av er skrivit - lutinusen. Jag har sedan söndagen haft lite beige/brun/rosa-aktiga flytningar vilket såklart gör att man börjar fundera? pratat med både kliniken och sjukhuset och de säger att lutinus kan göra slemhinnorna sköra? men man kan ju inte sluta tänka på ev. Missfall? kram till er!

Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021