• Fri 15 Oct 2021 07:15
    20807 visningar
    110 svar
    +1
    110
    20807

    Plussat efter IVF okt 2021

    Fler som nyligen plussat efter IVF som vill följas åt?

  • Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021
  • Thu 4 Nov 2021 16:11
    #40
    Aama79080 skrev 2021-11-04 13:09:44 följande:

    Hoppar in här i tråden!

    Jag plussade i tisdags (ruvardag 10, min testdag)med blastocyst 5dagars som sattes in 23okt , är så tacksam och lycklig. Det som gör mig orolig är som jag ser att flera av er skrivit - lutinusen. Jag har sedan söndagen haft lite beige/brun/rosa-aktiga flytningar vilket såklart gör att man börjar fundera? pratat med både kliniken och sjukhuset och de säger att lutinus kan göra slemhinnorna sköra? men man kan ju inte sluta tänka på ev. Missfall? kram till er!


    Förstår din oro helt, då jag själv blött nästan konstant (väldigt lite) i 2-3 veckor nu och jag har inte ens använt Lutinus! Skrikandes Men jag tror det är bäst att intala sig själv att det faktiskt är helt normalt att blöda i början av en graviditet. Jättemånga jag pratat med har bekräftat det nu. Och verkligheten är att man inte kan hjälpa om det skulle bli missfall i tidig graviditet så det är inte värt att gå och oroa sig för det. Jag har försökt ställa om mitt tankesätt att jag inte ska oroa mig över något förrän en barnmorska säger att jag behöver oroa mig!

    Önskar dig lycka till!
  • Thu 4 Nov 2021 16:36
    #41
    +1

    Idag fick vi se ett fladdrande litet hjärta på ett lagom stort foster. Så fantastiskt! Var så otroligt nervös innan...

  • Fri 5 Nov 2021 12:29
    #42
    Linsen8808 skrev 2021-11-04 16:36:48 följande:

    Idag fick vi se ett fladdrande litet hjärta på ett lagom stort foster. Så fantastiskt! Var så otroligt nervös innan...


    Sååå underbart, grattis!! Jag hoppas innerligt att jag får se detsamma på onsdag kväll. Känns som omtiden aldrig någonsin gått så här långsamt!!

    Aama, jag HATAR lutinus också. Och jag trodde jag skulle få sluta på min testdag, tycker jag läst om andra som gjort det, men nej jag ska fortsätta till 18 nov när jag har VUL på kliniken.jag blödde konstant från insättning till testdag, vissa dagar riktigt ordentligt så jag trodde det var kört. Men sen testdagen 27 okt har jag inte haft någon blödning. Men flera gånger om dagen känner jag att det rinner mellan benen och rusar till toaletten med hjärtat i halsgropen, och så är det bara den äckliga lutinusflytningen! Längtar tills jag kan sluta med dem!
  • Fri 5 Nov 2021 14:05
    #43

    Idag har även jag fått se ett tickande hjärta på ultraljud! Alldeles fantastiskt. Beräknat datum 25 juni 2022 (min brors födelsedag!). Hjärta

    Jag gjorde ultraljudet, klev ur stolen och satte på mig kläderna, och sen insåg jag att jag skulle ha tagit en video på det lilla hjärtat så jag fick fråga barnmorskan om det gick bra att göra processen en gång till lite snabbt, haha. Det tyckte hon gick jättebra så det var bara att klä av sig igen. Skrattande

    Självklart är jag fortfarande nervös över de kommande veckorna, men jag känner mig något lugnare nu när jag vet att mitt blödande inte verkar ha påverkat någonting!

  • Fri 5 Nov 2021 14:54
    #44

    Grattis Kiwi, så skönt! Dessa jävla blödningar som ska göra oss så oroliga!

    Jag ångrar så att jag inte fotade blastocysten vid insättningen! Så på onsdag får jag vara redo med kamera...

    Har du fler vul eller blir kub nästa nu?

  • Fri 5 Nov 2021 18:00
    #45
    Emma1b skrev 2021-11-05 14:54:36 följande:

    Grattis Kiwi, så skönt! Dessa jävla blödningar som ska göra oss så oroliga!

    Jag ångrar så att jag inte fotade blastocysten vid insättningen! Så på onsdag får jag vara redo med kamera...

    Har du fler vul eller blir kub nästa nu?


    Ja jag filmade faktiskt blastocysten denna gången, glömde förra försöket men då blev det ju inget.

    Jag vet faktiskt inte hur processen ser ut nu. Sophiahemmet som jag gått hos meddelade att deras arbete är färdigt nu och att jag måste gå hos vanliga mödravården nu, så jag har skickat ett meddelande till en klinik i Haninge så får jag se vad de säger!
  • Sat 6 Nov 2021 21:46
    #46

    Grrrr jag skule inte skrivit att jag slutat blöda! Använder bindor pga lutinusflytningen, och idag var den blodblandad igen! Aldrig ska man kunna slappna av...

  • Sun 7 Nov 2021 19:41
    #47
    Emma1b skrev 2021-11-06 21:46:49 följande:

    Grrrr jag skule inte skrivit att jag slutat blöda! Använder bindor pga lutinusflytningen, och idag var den blodblandad igen! Aldrig ska man kunna slappna av...


    Håller med dig ? Är så orolig! Har du pratat med kliniken om vad det kan vara? Man har ju googlat sönder och det står ju så mycket om lutinus och sköra slemhinnor samt att tappen är lättblödande under tidig graviditet?. Hoppas det går bra för oss alla <3
  • Wed 10 Nov 2021 07:41
    #48

    Min klinik säger bara att det är jättevanligt och inget att oroa sig för. Lättare sagt än gjort. Har tid på annan gyn ikväll 18.50, timmarna dit kommer sega sig fram!!

    Hur har ni andra det med magen? Min är jättetrög och uppsvälld så jag knappt kan knäppa byxorna! Känns ju fånigt att börja med gravigkläder i vecka 7, men vanliga byxor och kjolar känns obehagligt...

  • Sun 14 Nov 2021 21:54
    #49
    Emma1b skrev 2021-11-10 07:41:34 följande:

    Min klinik säger bara att det är jättevanligt och inget att oroa sig för. Lättare sagt än gjort. Har tid på annan gyn ikväll 18.50, timmarna dit kommer sega sig fram!!

    Hur har ni andra det med magen? Min är jättetrög och uppsvälld så jag knappt kan knäppa byxorna! Känns ju fånigt att börja med gravigkläder i vecka 7, men vanliga byxor och kjolar känns obehagligt...


    Hur gick det för dig? Kram
Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021