• Fri 15 Oct 2021 07:15
    20581 visningar
    110 svar
    +1
    110
    20581

    Plussat efter IVF okt 2021

    Fler som nyligen plussat efter IVF som vill följas åt?

  • Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021
  • Tue 16 Nov 2021 10:08
    #50

    Hej på er, hur går det för er? Jag kämpar rejält med illamåendet och försöker tänka framåt.... V.10 imorgon. Kram på er

  • Fri 19 Nov 2021 22:04
    #51
    Linsen8808 skrev 2021-11-16 10:08:35 följande:

    Hej på er, hur går det för er? Jag kämpar rejält med illamåendet och försöker tänka framåt.... V.10 imorgon. Kram på er


    Jag har precis gått in i vecka 12! Och jag inbillar mig att det värsta illamåendet och tröttheten börjat lägga sig nu?? Är säkert individuellt såklart, men har läst att det vänder för många med illamåendet efter v12-13. Hoppas det blir så för dig också <3

    nästa vecka ska jag på inskrivningssamtal hos barnmorskan och KUB-test veckan därpå! Därefter kanske jag törs berätta om graviditeten? Har i princip inte berättat för någon, men jag har nog fortfarande svårt att tro att det kommer gå bra liksom??

    Har ni andra berättat för familj och vänner om graviditeten?? 
  • Tue 23 Nov 2021 16:37
    #52

    Jag fick tyvärr ma konstaterat på VUL, så jag hoppar ur tråden. Det hade slutat växa ca 4+4, såbara dagar efter att jag plussat, så bittert! Hemskickad med cytotec och återbesök på måndag för att se att allt kommit ut. Lycka till allihop!

  • Tue 23 Nov 2021 23:21
    #53
    Emma1b skrev 2021-11-23 16:37:37 följande:

    Jag fick tyvärr ma konstaterat på VUL, så jag hoppar ur tråden. Det hade slutat växa ca 4+4, såbara dagar efter att jag plussat, så bittert! Hemskickad med cytotec och återbesök på måndag för att se att allt kommit ut. Lycka till allihop!


    Gud vad jobbigt, jag känner verkligen med dig. Jag önskar dig all lycka till inför nästa försök! Kram!
  • Fri 26 Nov 2021 12:19
    #54

    Hejsan! Känner igen några av er från IVF tråden 2021! Vet inte hur aktiv denna tråden är men chansar ändå :) Har en dotter som kom 2019 på 3:e IVF, har försökt med syskon ett år nu.

    Jag har gjort 3 fulla IVFer i år men alla har varit misslyckade med väldigt dålig kvalitet på äggen. Fick höra från min klinik att jag borde prova äggdonation.

    Jag ville ge det ett försök till och skulle därför köra min FJÄRDE IVF för i år, när jag var på VUL hos gyn i tisdags för att förhoppningsvis köra igång med sprutorna när hon såg att jag var GRAVID! FörvånadHelt sjukt, och oväntat då jag aldrig blivit gravid naturligt sedan vi började försöka 2014. SÅ jag går med här i tråden då det känns som att jag är gravid efter IVF.. Flört fast ännu mer chockartat. ska på VUL på måndag igen och hoppas såklart jag får se ett pickande hjärta! Mår redan dåligt med illamående och kan knappt sova på nätterna så detta bådar gott...{#emotions_dlg.flower}

  • Fri 26 Nov 2021 13:58
    #55
    Inalina skrev 2021-11-26 12:19:15 följande:

    Hejsan! Känner igen några av er från IVF tråden 2021! Vet inte hur aktiv denna tråden är men chansar ändå :) Har en dotter som kom 2019 på 3:e IVF, har försökt med syskon ett år nu.

    Jag har gjort 3 fulla IVFer i år men alla har varit misslyckade med väldigt dålig kvalitet på äggen. Fick höra från min klinik att jag borde prova äggdonation.

    Jag ville ge det ett försök till och skulle därför köra min FJÄRDE IVF för i år, när jag var på VUL hos gyn i tisdags för att förhoppningsvis köra igång med sprutorna när hon såg att jag var GRAVID! Helt sjukt, och oväntat då jag aldrig blivit gravid naturligt sedan vi började försöka 2014. SÅ jag går med här i tråden då det känns som att jag är gravid efter IVF..  fast ännu mer chockartat. ska på VUL på måndag igen och hoppas såklart jag får se ett pickande hjärta! Mår redan dåligt med illamående och kan knappt sova på nätterna så detta bådar gott...


    Grattis! Gud vad kul för er! Hoppas att allt går finemang så du slipper nästa IVF runda, vet hur stressigt det kan vara. Trots låga odds så finns det nog ofta en liten chans att det går den naturliga vägen ändå så jag hoppas jag också kan få den turen om det blir dags för syskonförsök i framtiden! Nu kan jag bara hoppas på att denna graviditeten går hela vägen då det är min första. V9+6 för mig idag!
  • Anonym­1Ha
    Sun 28 Nov 2021 13:38
    #56

    Hej! Jag plussade efter ivf i slutet av september. Kanske får hänga här ändå?

    Första graviditeten efter snart 3års kämpande. Första ivf:en blev det inget att återföra men efter en lång väntan över sommaren och en hysteroskopi (till) gick andra ivf:en betydligt bättre och vi gjorde ET av en blastocyst 13/9 som nu är en liten bebis i magen.

    Idag är vi i vecka 13+4. Gjorde KUB i början av veckan och det var en livlig krabat som såg tillsynes välmående ut. Förutom en fortsatt enorm trötthet och trög mage mår jag bra. Hur mår ni?

    Nästa vecka är det inskrivning hos BM och då får vi datum för RUL. Alla dessa år av oviss väntan och nu det här. Vilken process det är. Försöker verkligen njuta och lägga oron som finns åt sidan och försöka tänka att vi kan inte påverka, det är bara att åka med <3

    Längtar så tills jag kan shoppa loss bebisgrejer!! BF slutet av maj <3 när är ni beräknade? När börjar ni handla tror ni?

  • Sun 28 Nov 2021 20:44
    #57
    TheSwedishKiwi skrev 2021-11-26 13:58:21 följande:

    Grattis! Gud vad kul för er! Hoppas att allt går finemang så du slipper nästa IVF runda, vet hur stressigt det kan vara. Trots låga odds så finns det nog ofta en liten chans att det går den naturliga vägen ändå så jag hoppas jag också kan få den turen om det blir dags för syskonförsök i framtiden! Nu kan jag bara hoppas på att denna graviditeten går hela vägen då det är min första. V9+6 för mig idag!


    Hejsan!! Ja jag hoppas detta ska gå bra :) har ju redan börjat må riktigt dåligt med illamående och trötthet så jag håller fast vid att det måste vara en krabat som är där för att stanna! (Mådde skitdåligt med dottern med..) ja det ska ju finnas en chans att det går naturligt och jag har aldrig fått ett klart svar varför det inte funkat innan. Hur mår du? Denna gången orkar jag inte oroa mig lika mkt för diverse saker då det blir som det blir vad jag än gör. Bättre att försöka hålla sig över ytan och (just nu) överleva dagen hehe. :)

    Jag kommer ju träffa en hel del vänner o familj i jul och hade ju gärna gjort KUB eller liknande innan så man är mer säker på att allt är bra där inne innan man berättar för folk, men det kommer bli omöjligt att inte säga något med tanke på hur jag mår redan nu. Får veta mer i morgon bitti på VUL om de kan se ett pickande hjärta än, jag hoppas det så jag kan hänga upp mig på det <3 kram!
  • Sun 28 Nov 2021 20:52
    #58
    Anonym1Ha skrev 2021-11-28 13:38:42 följande:

    Hej! Jag plussade efter ivf i slutet av september. Kanske får hänga här ändå?

    Första graviditeten efter snart 3års kämpande. Första ivf:en blev det inget att återföra men efter en lång väntan över sommaren och en hysteroskopi (till) gick andra ivf:en betydligt bättre och vi gjorde ET av en blastocyst 13/9 som nu är en liten bebis i magen.

    Idag är vi i vecka 13+4. Gjorde KUB i början av veckan och det var en livlig krabat som såg tillsynes välmående ut. Förutom en fortsatt enorm trötthet och trög mage mår jag bra. Hur mår ni?

    Nästa vecka är det inskrivning hos BM och då får vi datum för RUL. Alla dessa år av oviss väntan och nu det här. Vilken process det är. Försöker verkligen njuta och lägga oron som finns åt sidan och försöka tänka att vi kan inte påverka, det är bara att åka med <3

    Längtar så tills jag kan shoppa loss bebisgrejer!! BF slutet av maj <3 när är ni beräknade? När börjar ni handla tror ni?


    Ja så roligt att följas åt när vi är på lite olika stadier tycker jag!!

    Så skönt att ha KUB avklarat, efter det kan man ju förhoppningsvis berätta för folk och eftersom man vanligtvis får så otroligt mkt positiva reaktioner så känner man sig lite tryggare själv också tycker jag <3

    Jag skulle def våga handla något efter v 13 :)

    Har du endast känt trötthet nu i början? Trög mage är väldigt vanligt jag hade stora problem min förra graviditet så denna gången har jag bestämt mig för att äta sådant man blir mjuk av och inte järntabletter utan istället blutsaft som ska funka typ lika bra.

    Håller med om att bara försöka åka med nu, det finns inget vi kan göra mer än att åtminstone vara glada och tacksamma nu <3

    Jag mår väldigt dåligt redan nu (tror jag är v 6+ nånting men vet mer imorgon efter VUL) ska be om tabletter mot illamående och inget jäkla örttrams utan sånt som verkligen hjälper. Det är en pärs att ta sig ur soffan/sängen och jag har ett jobb o sköta samt en 2,5 åring som bara går på förskolan halvtid.. (bor i Schweiz)

    Kram!
  • Mon 29 Nov 2021 08:13
    #59
    Inalina skrev 2021-11-28 20:44:35 följande:

    Hejsan!! Ja jag hoppas detta ska gå bra :) har ju redan börjat må riktigt dåligt med illamående och trötthet så jag håller fast vid att det måste vara en krabat som är där för att stanna! (Mådde skitdåligt med dottern med..) ja det ska ju finnas en chans att det går naturligt och jag har aldrig fått ett klart svar varför det inte funkat innan. Hur mår du? Denna gången orkar jag inte oroa mig lika mkt för diverse saker då det blir som det blir vad jag än gör. Bättre att försöka hålla sig över ytan och (just nu) överleva dagen hehe. :)

    Jag kommer ju träffa en hel del vänner o familj i jul och hade ju gärna gjort KUB eller liknande innan så man är mer säker på att allt är bra där inne innan man berättar för folk, men det kommer bli omöjligt att inte säga något med tanke på hur jag mår redan nu. Får veta mer i morgon bitti på VUL om de kan se ett pickande hjärta än, jag hoppas det så jag kan hänga upp mig på det <3 kram!


    Jag mår helt ok just nu. Illamåendet är inte alls lika jobbigt som det varit. Jag önskar att jag inte skulle oroa mig men jag lider av ångest, så det är tyvärr en del av min vardag, haha.

    Jag vet inte om jag kommer göra KUB innan jag berättar för familjen, men jag väntar nog med att berätta för vänner och släkt tills efter det. Min mamma vet redan för jag berättade för henne så snart jag plussade för att ha någon att få stöd från om någonting mot all förmodan skulle gå fel.

    Lycka till på ditt VUL idag! Hoppas du får se ett litet hjärta picka! Jag har inskrivning hos barnmorska idag.
Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021