• Fri 15 Oct 2021 07:15
    20796 visningar
    110 svar
    +1
    110
    20796

    Plussat efter IVF okt 2021

    Fler som nyligen plussat efter IVF som vill följas åt?

  • Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021
  • Mon 29 Nov 2021 10:56
    #60
    TheSwedishKiwi skrev 2021-11-29 08:13:19 följande:
    Jag mår helt ok just nu. Illamåendet är inte alls lika jobbigt som det varit. Jag önskar att jag inte skulle oroa mig men jag lider av ångest, så det är tyvärr en del av min vardag, haha.

    Jag vet inte om jag kommer göra KUB innan jag berättar för familjen, men jag väntar nog med att berätta för vänner och släkt tills efter det. Min mamma vet redan för jag berättade för henne så snart jag plussade för att ha någon att få stöd från om någonting mot all förmodan skulle gå fel.

    Lycka till på ditt VUL idag! Hoppas du får se ett litet hjärta picka! Jag har inskrivning hos barnmorska idag.
    låter väldigt tufft med ångest, hoppas du kan få någon behandling/mediicn mot det även nu under graviditeten. 

    men så skönt att höra att illamåendet blivit bättre! jag är livrädd att det ska bli värre, var i alla fall på tidigt VUL idag och fick reda på att jag är i v 6+3 och hon kunde se en liten blobb med pickande hjärta!Hjärta
    jag fick lite medicin som förhoppningsvis ska hjälpa mot illamående, jag började knapra tabletterna redan i receptionen ;) lycka till på inskrivning, får man höra hjärtljuden då i alla fall?
  • Mon 29 Nov 2021 14:20
    #61
    Inalina skrev 2021-11-29 10:56:09 följande:
    Det var bara inskrivning idag så inget UL. Fick mest information om vad jag har att förvänta mig framöver. Nästa steg på resan är KUB i vecka 12-13 (om ca 2 veckor) och sedan rutinultraljud någon gång vid vecka 16-18. Hoppas tiden går snabbt för jag vill så gärna se den lille på skärmen igen!
  • Thu 9 Dec 2021 16:29
    #62

    Kub ultraljud idag, vilken känsla..... Har ni gjort? Någon av er som kan nåt om nub eller skalle teorin? Gissa kön?

    Säg hej till vår lilla! Kram på er

  • Thu 9 Dec 2021 22:41
    #63
    Linsen8808 skrev 2021-12-09 16:29:37 följande:

    Kub ultraljud idag, vilken känsla..... Har ni gjort? Någon av er som kan nåt om nub eller skalle teorin? Gissa kön?

    Säg hej till vår lilla! Kram på er


    Grattis! Jag vet inget om det du nämnde tyvärr. Jag har KUB om en vecka. Är så nervös men hoppas innerligt att allt är bra!
  • Fri 10 Dec 2021 08:43
    #64
    Linsen8808 skrev 2021-12-09 16:29:37 följande:

    Kub ultraljud idag, vilken känsla..... Har ni gjort? Någon av er som kan nåt om nub eller skalle teorin? Gissa kön?

    Säg hej till vår lilla! Kram på er


    Åh vilken liten sötnos! grattis till en fin milstolpe =) hehe nej har ingen aning om några könsteorier men du får gärna berätta vad det är för en liten en om ni redan vetHjärta 
    vi har inte KUB förrän efter jul, blir då i v 11+ tror jag, men får se den lilla igen på vul nästa vecka i alla fall, längtar! 
  • Fri 10 Dec 2021 16:04
    #65

    Jag var på KUB förra veckan och allt såg fint ut på ultraljudet men trots det fick jag hög risk och fick gå vidare med NIPT-test. Hann vara otroligt glad och lättad efter ultraljudet några dagar och sen kom provsvaren på blodprovet några dagar senare och då fick jag beskedet att risken är 1:55 så nu jag är bara ledsen och orolig. Känns fruktansvärt att behöva vänta i 2-3 veckor på provsvar innan man vet hur illa det är eller om jag kan vara glad över graviditeten igen. 

  • Fri 10 Dec 2021 16:57
    #66
    helle88 skrev 2021-12-10 16:04:08 följande:

    Jag var på KUB förra veckan och allt såg fint ut på ultraljudet men trots det fick jag hög risk och fick gå vidare med NIPT-test. Hann vara otroligt glad och lättad efter ultraljudet några dagar och sen kom provsvaren på blodprovet några dagar senare och då fick jag beskedet att risken är 1:55 så nu jag är bara ledsen och orolig. Känns fruktansvärt att behöva vänta i 2-3 veckor på provsvar innan man vet hur illa det är eller om jag kan vara glad över graviditeten igen. 


    Men åh vad jobbigt att inte få glädja sig åt graviditeten, förstår att det är tufft för dig. Jag hoppas att ni kommer fram till att det inte är någon fara trots allt! Hjärta
  • Sat 11 Dec 2021 09:06
    #67
    helle88 skrev 2021-12-10 16:04:08 följande:

    Jag var på KUB förra veckan och allt såg fint ut på ultraljudet men trots det fick jag hög risk och fick gå vidare med NIPT-test. Hann vara otroligt glad och lättad efter ultraljudet några dagar och sen kom provsvaren på blodprovet några dagar senare och då fick jag beskedet att risken är 1:55 så nu jag är bara ledsen och orolig. Känns fruktansvärt att behöva vänta i 2-3 veckor på provsvar innan man vet hur illa det är eller om jag kan vara glad över graviditeten igen. 


    Åh nej... Jag väntar också på provresultaten. Hon som gjorde ul sa att efter IVF kan det påverka siffrorna, eftersom ivfen påverkar hormonerna i kroppen. Så vi håller alla tummar för er och för oss... massa kramar
  • Sat 11 Dec 2021 09:13
    #68
    Linsen8808 skrev 2021-12-11 09:06:55 följande:

    Åh nej... Jag väntar också på provresultaten. Hon som gjorde ul sa att efter IVF kan det påverka siffrorna, eftersom ivfen påverkar hormonerna i kroppen. Så vi håller alla tummar för er och för oss... massa kramar


    Det jag menar är alltså att vi som gjort ivf har högre risk för dåliga siffror på kub. De sa åt mig att lita på ultraljudet, där nackspalten var liten och fin. Jag tror ändå på att du ska fortsätta vara glad. Hormonerna man mäter är så påverkade av behandlingen...
  • Sat 11 Dec 2021 14:02
    #69
    helle88 skrev 2021-12-10 16:04:08 följande:

    Jag var på KUB förra veckan och allt såg fint ut på ultraljudet men trots det fick jag hög risk och fick gå vidare med NIPT-test. Hann vara otroligt glad och lättad efter ultraljudet några dagar och sen kom provsvaren på blodprovet några dagar senare och då fick jag beskedet att risken är 1:55 så nu jag är bara ledsen och orolig. Känns fruktansvärt att behöva vänta i 2-3 veckor på provsvar innan man vet hur illa det är eller om jag kan vara glad över graviditeten igen. 


    Åh så jobbigt att gå och vänta. Förhoppningsvis får ni ett bra svar snabbt så ni får njuta av julen och inte känna en massa oro. 
    i min förra graviditet gjorde jag NIPT i v 10+ och fick då provsvaret samma dag som jag gjorde KUB (dvs ungefär 10 dagar senare). Denna gången kommer vi att vara bortresta under v 10-11 så jag får göra NIPT samma dag som KUB efter jul. 

    att vänta på provsvar måste ju vara något av det tuffaste man kan gå igenom, vare sig det är med en bebis eller någon egen sjukdom. Som sagt, hoppas ni får fina svar fort, och att de fattar på labbet att de ska prioritera er Hjärta
Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021