• Fri 15 Oct 2021 07:15
    20599 visningar
    110 svar
    +1
    110
    20599

    Plussat efter IVF okt 2021

    Fler som nyligen plussat efter IVF som vill följas åt?

  • Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021
  • Tue 4 Jan 2022 19:07

    Hej för min del tror jag att jag stannar här skönt att vara lite anonym.

  • Anonym­1Ha
    Tue 11 Jan 2022 09:29
    Always choklad skrev 2022-01-04 19:07:57 följande:

    Hej för min del tror jag att jag stannar här skönt att vara lite anonym.


    Jag blir också kvar här!

    Imorgon går vi in i v.21 här. Så galet!!

    Bebis sprattlar på, fortfarande ganska diffust men ändå så aktiv!

    Försökte lyssna med vanligt stetoskop efter hjärtljud men inte lyckats höra något än. Men den vaknade till och fick lite rörelse istället <3 är ju svårt att höra med vanliga stetoskop har jag förstått men skulle va häftigt den gången man lyckas. Ofattbart tacksam och fortfarande lite chockad att vi kommit så här långt i vår resa mot barn.

    Är det några andra kvar i gruppen? Vad väntar ni på härnäst? <3
  • Tue 11 Jan 2022 10:09
    Anonym1Ha skrev 2022-01-11 09:29:23 följande:
    Jag blir också kvar här!

    Imorgon går vi in i v.21 här. Så galet!!

    Bebis sprattlar på, fortfarande ganska diffust men ändå så aktiv!

    Försökte lyssna med vanligt stetoskop efter hjärtljud men inte lyckats höra något än. Men den vaknade till och fick lite rörelse istället <3 är ju svårt att höra med vanliga stetoskop har jag förstått men skulle va häftigt den gången man lyckas. Ofattbart tacksam och fortfarande lite chockad att vi kommit så här långt i vår resa mot barn.

    Är det några andra kvar i gruppen? Vad väntar ni på härnäst? <3
    hej! jag blir också kvar här =)
    (har dock vart väldigt inaktiv under hela julen etc - har mått skit rent ut sagt sedan v 5 och det börjar väl lätta liiite nu i v 13...) 
    Väntar på NIPT-svar här och ska ta reda på flicka eller pojke faktiskt, men givetvis är det större att få reda på om bebisen ser ut att vara friskGlad jag tyckte det var mysigt förra gången att kalla den för en hon - och vi har våra aningar att det kan vara en han denna gångenFlört

    vad spännande med vecka 21, då börjar man ju verkligen känna att det är på riktigtHjärta! har ni inhandlat något ännu? ja tacksamheten vet inga gränser här heller, och nu när dimman lättar lite här från huvudet så börjar jag känna en hel del nyfikenhet och exaltering med ny bebis{#emotions_dlg.flower} dottern kommer att vara drygt 3 år då. Stor kram!
  • Tue 11 Jan 2022 17:35

    Jag finns också kvar här. Inne i v17 nu och ser fram emot RUL om några veckor så vi kan se att allt fortfarande står rätt till och då även få reda på könet. Hela familjen och den enda vännen jag berättat för än så länge tror det blir en pojke och det har även jag på känn. Får se om det stämmer eller om vi alla blir motbevisade! Nu var det några veckor sedan jag gjorde KUB och jag vill så gärna se rörelser igen, eller ännu bättre, känna rörelser!

  • Tue 11 Jan 2022 18:49

    Hej tyvärr sket det sig. Var missed abortion v8 just efter ultraljudet, har fått behandling för att driva ut det idag. I min värld var det v12 och värsta tiden över men så var ej fallet. Nu ska jag bara försöka må bättre och landa i det här. Önskar alla lycka till!

  • Anonym­1Ha
    Wed 12 Jan 2022 06:54
    Always choklad skrev 2022-01-11 18:49:59 följande:

    Hej tyvärr sket det sig. Var missed abortion v8 just efter ultraljudet, har fått behandling för att driva ut det idag. I min värld var det v12 och värsta tiden över men så var ej fallet. Nu ska jag bara försöka må bättre och landa i det här. Önskar alla lycka till!


    Näe va ledsen jag blir. Man vet ju inte vad man ska säga alltså <3 all styrka till dig!!
  • Wed 12 Jan 2022 08:44
    Always choklad skrev 2022-01-11 18:49:59 följande:

    Hej tyvärr sket det sig. Var missed abortion v8 just efter ultraljudet, har fått behandling för att driva ut det idag. I min värld var det v12 och värsta tiden över men så var ej fallet. Nu ska jag bara försöka må bättre och landa i det här. Önskar alla lycka till!


    Men fy vad jobbigt! Tack för att du delar med dig och jag önskar dig verkligen all lycka till för framtiden! Stor kram.
  • Wed 12 Jan 2022 16:33

    Tack för stöd kramar!!

  • Fri 14 Jan 2022 13:37

    Hej på er, igår fick vi svar på NIPT proven som såg bra ut och det blir en liten pojke :) är nästan som i chock och så himla glad och tacksam att jag kommer att ha en av varje.

    När det varit så otroligt osäkert om det ska bli några barn överhuvudtaget och man försöker med IVF efter IVF... denna lilla pojke blev ju till precis när jag skulle börja ny IVF-behandling (min fjärde 2021), och hade tagit en nedregleringsspruta och gick och väntade på en blödning. Blödningen kom aldrig och jag blev mer och mer otålig och var på flera VUL för att se vad som händer - när de plötsligt på ett VUL ser en fostersäck! Så, det är alltså enda gången i mitt liv som jag blivit gravid naturligt trots idogna egna försök sedan 2014. Den månaden försökte vi verkligen INTE aktivt bli gravida då jag uppenbarligen var nedreglerad och inga hormoner som stod rätt till nånstans. helt sjukt så jag är fortfarande i någon sorts overklighetskänsla. 

    Nu vågar jag tro mer på detta och se fram emot och längta till att bli 4. Solig vet ni andra vad ni får? har ni sett på ultraljud eller gjort NIPT? Kram o ha en fin helg!

  • Anonym­1Ha
    Fri 14 Jan 2022 22:13
    Inalina skrev 2022-01-14 13:37:16 följande:

    Hej på er, igår fick vi svar på NIPT proven som såg bra ut och det blir en liten pojke :) är nästan som i chock och så himla glad och tacksam att jag kommer att ha en av varje.

    När det varit så otroligt osäkert om det ska bli några barn överhuvudtaget och man försöker med IVF efter IVF... denna lilla pojke blev ju till precis när jag skulle börja ny IVF-behandling (min fjärde 2021), och hade tagit en nedregleringsspruta och gick och väntade på en blödning. Blödningen kom aldrig och jag blev mer och mer otålig och var på flera VUL för att se vad som händer - när de plötsligt på ett VUL ser en fostersäck! Så, det är alltså enda gången i mitt liv som jag blivit gravid naturligt trots idogna egna försök sedan 2014. Den månaden försökte vi verkligen INTE aktivt bli gravida då jag uppenbarligen var nedreglerad och inga hormoner som stod rätt till nånstans. helt sjukt så jag är fortfarande i någon sorts overklighetskänsla. 

    Nu vågar jag tro mer på detta och se fram emot och längta till att bli 4.  vet ni andra vad ni får? har ni sett på ultraljud eller gjort NIPT? Kram o ha en fin helg!


    Vi lät det bli en överraskning men har ändå satt mig in i diverse teorier och tror det är en liten kille där inne! Låter tiden utvisa om det stämmer! Vilket som blir helt perfekt start på vår lilla familj <3

    Din historia är helt otrolig Inalina! Verkligen! Har följt dig i IVF gruppen också! Det inget hopp mig om framtiden och säkerligen hur många som helst! Skönt med bra besked och så en liten pojk! En av varje! Underbart <3 ha en fin helg!!
  • Mon 17 Jan 2022 08:46
    Anonym1Ha skrev 2022-01-14 22:13:10 följande:
    Vi lät det bli en överraskning men har ändå satt mig in i diverse teorier och tror det är en liten kille där inne! Låter tiden utvisa om det stämmer! Vilket som blir helt perfekt start på vår lilla familj <3

    Din historia är helt otrolig Inalina! Verkligen! Har följt dig i IVF gruppen också! Det inget hopp mig om framtiden och säkerligen hur många som helst! Skönt med bra besked och så en liten pojk! En av varje! Underbart <3 ha en fin helg!!
    åh vad spännande, får jag fråga vad det är för teorier?? sånt där verkar ju roligtFlört Ja det spelar ju verkligen ingen roll vilket man får, att äntligen få en bebis är ju ett mirakel i sig. Ja har man inte fått svart på vitt att man verkligen INTE kan få barn naturligt (dvs man saknar 2 äggledare eller mannen inte har några spermier alls) så ger man nog aldrig upp hoppet helt ändå. kram!
Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021