• Anonym (Kaffedraken)

    BABY REVEAL PARTY

    Jag ska ha ett baby reveal party och vill höra alllla tips som finns på bakverk, dekoration till lekar och avslöjande av barnets kön :)

  • Svar på tråden BABY REVEAL PARTY
  • Anonym (Kaffedraken)

    En seriöst menad fråga: Ska du avslöja att du är gravid på festen eller menar du ett gender reveal party? Beroende på vilken festlighet du tänker dig så kommer du kanske få olika svar. Jag har aldrig hört uttrycket baby reveal party, men det kanske är jag som är gammal.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gravid) skrev 2021-10-16 07:26:04 följande:

    En seriöst menad fråga: Ska du avslöja att du är gravid på festen eller menar du ett gender reveal party? Beroende på vilken festlighet du tänker dig så kommer du kanske få olika svar. Jag har aldrig hört uttrycket baby reveal party, men det kanske är jag som är gammal.


    Exakt samma jag tänkte!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tiffany skrev 2021-10-16 01:21:28 följande:

    Jag ska ha ett baby reveal party och vill höra alllla tips som finns på bakverk, dekoration till lekar och avslöjande av barnets kön :)


    Finns ett intresse för sådant i Sverige?

    Eller är du och alla gäster från USA?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (B) skrev 2021-10-16 10:24:40 följande:

    Finns ett intresse för sådant i Sverige?

    Eller är du och alla gäster från USA?


    Gender reveal (om det är vad ts menar) är väl ändå inte speciellt ovanligt i Sverige längre? Tycker man ser svenska influensers visa upp sånt hela tiden på sociala medier.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (T) skrev 2021-10-16 10:44:15 följande:

    Gender reveal (om det är vad ts menar) är väl ändå inte speciellt ovanligt i Sverige längre? Tycker man ser svenska influensers visa upp sånt hela tiden på sociala medier.


    Svenska influensers som visar upp sig hela tiden på sociala medier gör massa saker för att synas , de är inte direkt representativa för de flesta svenskar.

    Hur många av dina vänner och släktingar hade gender reveal party?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (B) skrev 2021-10-16 11:07:56 följande:

    Svenska influensers som visar upp sig hela tiden på sociala medier gör massa saker för att synas , de är inte direkt representativa för de flesta svenskar.

    Hur många av dina vänner och släktingar hade gender reveal party?


    Då jag är ca 15 år yngre än alla mina kusiner och inte har några syskon så känns det rätt självklart att de inte haft några gender reveals. Utan de vänner och bekanta jag har som fått barn senaste 5 åren kanske 20% har haft gender reveal. Så ovanligt skulle jag ändå inte säga att det är.

    Det är som att säga att 60% av alla som gifter sig numer i Sverige är amerikaner för att bruden väljer att hennes pappa ska följa henne fram till altaret istället för som tradition gå fram med sin partner.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag upplever också att den typiska människan och inte bara influensers har gender reveal och sedan baby showers.

    Många i min vänskapskrets gör både ock (vid olika tillfällen) och vissa har större än andra. Vissa gör det privat och kanske, eller inte, lägger ut det på Instagram. Andra ordnar stort fika och kalas och samlar släkt och vänner.

    Mina vänner anser att det är mer onormalt att jag inte gör varken gender reveal eller babyshower än att dom gör det

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (T) skrev 2021-10-16 12:55:54 följande:

    Då jag är ca 15 år yngre än alla mina kusiner och inte har några syskon så känns det rätt självklart att de inte haft några gender reveals. Utan de vänner och bekanta jag har som fått barn senaste 5 åren kanske 20% har haft gender reveal. Så ovanligt skulle jag ändå inte säga att det är.

    Det är som att säga att 60% av alla som gifter sig numer i Sverige är amerikaner för att bruden väljer att hennes pappa ska följa henne fram till altaret istället för som tradition gå fram med sin partner.


    Vad baserar du detta på?

    60% av alla som gifter sig väljer att pappa ska följa henne fram till altaret istället för som tradition gå fram med sin partner?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (B) skrev 2021-10-16 13:05:17 följande:

    Vad baserar du detta på?

    60% av alla som gifter sig väljer att pappa ska följa henne fram till altaret istället för som tradition gå fram med sin partner?


    Bröllopsgrupper jag varit med i de senaste åren och de otaliga bröllop jag varit på (fotar en del).
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (T) skrev 2021-10-16 12:55:54 följande:
    Då jag är ca 15 år yngre än alla mina kusiner och inte har några syskon så känns det rätt självklart att de inte haft några gender reveals. Utan de vänner och bekanta jag har som fått barn senaste 5 åren kanske 20% har haft gender reveal. Så ovanligt skulle jag ändå inte säga att det är.

    Det är som att säga att 60% av alla som gifter sig numer i Sverige är amerikaner för att bruden väljer att hennes pappa ska följa henne fram till altaret istället för som tradition gå fram med sin partner.
    Jag känner ingen som haft det. Har heller inte sett det bland ytliga bekanta på socmed heller.

    Så med dina 20% och mina 0 blir det helt plötsligt ganska ovanligt.
Svar på tråden BABY REVEAL PARTY