• Wed 20 Oct 2021 13:16
    70847 visningar
    332 svar
    -2
    332
    70847

    BF juli 2022

    Har precis tagit ett positivt test, supertidigt och vi fick MA i våras, så vem vet vad som händer. Någon som vill hänga med?!

    BF lista;

    4/7 tredje barnet

  • Svar på tråden BF juli 2022
  • Wed 17 Nov 2021 23:01

    Enligt app beräknad BF 19/7.

    En 8åring och 10åring sen tidigare och min särbo har två 9åringar och han inte så glad över detta. Jag tror dock att detta kommer bli så bra.

  • Thu 18 Nov 2021 10:20
    malva90 skrev 2021-11-14 19:03:12 följande:

    Jag har varit på hälsosamtal i veckan men inskrivning och KUB blir i mellandagarna. Men funderar på att boka ett privat VUL för att verkligen veta att det finns något därinne? att vänta typ sex veckor till känns väldigt långt.

    Är det ett privat VUL du ska på den 30e? Eller är din region bara snällare än min kanske haha?


    Hehe, ja precis, det är VUL jag, ska på den 30e :). Trodde alla regioner gjorde liknande, jag bor i Västra Götaland.
  • Thu 18 Nov 2021 10:24
    Gabriella33 skrev 2021-11-16 12:59:58 följande:

    Tjejer jag har PANIK! Jag plussade precis på digitalt. Är såklart överlycklig men samtidigt livrädd! Enligt beräkningar har ja isf bf 25juli. Har i somras gått igenom

    Ett ma, hur ska ja glädjas åt detta utan att låta oroade tankar ta över? Ena sidan av mig vill boka ul varannan vecka för att stilla oron hahaha men andra sidan av mig vill bara låtsas som ingenting fram till de kritiska veckorna är över? tog kål på mig sist att veta att jag burit på ett dött foster i 2v? hur tänker man..


    Svårt det där :( lider eld dig, men det är ju inte så mycket annat att göra än att vänta... Vi hade mf innan detta med. Man blir ju väldigt nojjig.... Men vi får stötta dig här inne :)

    Jag försöker låtsas som ingenting men går som i en konstant monsterbakfylla....
  • Thu 18 Nov 2021 10:26
    Anonymous39 skrev 2021-11-16 18:58:08 följande:

    Vad kul att vi har blivit så många här nu :)! Ni som har barn sen innan, hur gamla är de? Jag har två döttrar som är 4 år och 10 månader :)!


    Vi har en på 10mån, en som är 11år och en som är 13år. Så en väldig blandning på pedagogik och uppfostran när de är så olika I ålder hehe
  • Thu 18 Nov 2021 11:24
    Närsomhelstnu skrev 2021-11-18 10:24:21 följande:

    Svårt det där :( lider eld dig, men det är ju inte så mycket annat att göra än att vänta... Vi hade mf innan detta med. Man blir ju väldigt nojjig.... Men vi får stötta dig här inne :)

    Jag försöker låtsas som ingenting men går som i en konstant monsterbakfylla....


    Ni alla är så fina här inne! Utan er tjejer hade allt varit så betydligt jobbigare! :) tack snälla du. <3

    Min man fattar inte varför jag oroar mig haha så de känns skönt o prata med nåra som förstår..

    Ah ja försöker oxå låtsas om som ingenting.. fanns inga tidiga ul förrän 13dec, är förhoppningsvis i v9 då.. får hålla tummarna tills dess samt hålla mig sysselsatt xD

    Hur långr gången är du?
  • Thu 18 Nov 2021 11:34
    Gabriella33 skrev 2021-11-16 12:59:58 följande:

    Tjejer jag har PANIK! Jag plussade precis på digitalt. Är såklart överlycklig men samtidigt livrädd! Enligt beräkningar har ja isf bf 25juli. Har i somras gått igenom

    Ett ma, hur ska ja glädjas åt detta utan att låta oroade tankar ta över? Ena sidan av mig vill boka ul varannan vecka för att stilla oron hahaha men andra sidan av mig vill bara låtsas som ingenting fram till de kritiska veckorna är över? tog kål på mig sist att veta att jag burit på ett dött foster i 2v? hur tänker man..


    Jag har också svårt att tänka på något annat, det har jag i och för sig haft under tiden vi försökt bli gravida också. Jag har inte haft MF men känner en blandning mellan panik och ?ingen idé att hetsa upp sig, finns inget jag kan göra nuläget ändå? men tänker på det hela tiden trots att jag försöker sysselsätta mig med annat. Antar att det är såhär det ska vara men jobbigt är det! Har någon andra tips på vad man kan göra för att lugna ner sig lite så tas de tacksamt emot. Tyvärr är känslorna inte så rationella som man hade önskat att de vore. :)
  • Thu 18 Nov 2021 12:10
    Hedda89 skrev 2021-11-18 11:34:06 följande:

    Jag har också svårt att tänka på något annat, det har jag i och för sig haft under tiden vi försökt bli gravida också. Jag har inte haft MF men känner en blandning mellan panik och ?ingen idé att hetsa upp sig, finns inget jag kan göra nuläget ändå? men tänker på det hela tiden trots att jag försöker sysselsätta mig med annat. Antar att det är såhär det ska vara men jobbigt är det! Har någon andra tips på vad man kan göra för att lugna ner sig lite så tas de tacksamt emot. Tyvärr är känslorna inte så rationella som man hade önskat att de vore. :)


    Håller helt med dig! Man har hört/läst så mycket så hälften vore nog!:) hehe. Blir ju tyvärr att man i början jagar efter minsta lilla symtom på graviditet, och när man uppnått de , försöker man tyda alla symtom som om ngt vore fel:) fattar ju hur sjukt det låter men kan inte hjälpa de haha
  • Thu 18 Nov 2021 14:20

    Hej alla mammor!

    Jag väntar barn nr. 4. Min mens var oregelbunden efter amningen men tror att det borde bli i början på juli. Kanske slutet på juni. Har UL i december så får då veta mer!

    Plussade 29e oktober.

    Jag gjorde kejsarsnitt i februari i år och vette tusan Hur Jag ska göra nu. Någon med erfarenhet?!

  • Thu 18 Nov 2021 16:58
    +1
    Gabriella33 skrev 2021-11-18 12:10:56 följande:

    Håller helt med dig! Man har hört/läst så mycket så hälften vore nog!:) hehe. Blir ju tyvärr att man i början jagar efter minsta lilla symtom på graviditet, och när man uppnått de , försöker man tyda alla symtom som om ngt vore fel:) fattar ju hur sjukt det låter men kan inte hjälpa de haha


    Ja, det är ju skillnad för mig nu när jag är 33 år eftersom jag vet så mycket mer nu och jag har velat så länge men väntat in min partner och vi nu har försökt. Mitt första barn fick jag när jag var 15 år gammal och då hade jag ingen aning om något, knappt vad en moderkaka var, så då hann jag aldrig bli såhär uppstressad, förväntansfull och panikslagen. Men det enda man kan göra är väl att vänta och hoppas på det bästa. Det som är jobbigt är också att jag så gärna skulle vilja prata med någon av mina vänner om det men jag inte känner att det är riktigt lämpligt innan jag känner mig säkrare, plus att jag helst ser att den första vi säger det till är min dotter. Så det är himla skönt att ha er här som går igenom lite samma känslor!
  • Thu 18 Nov 2021 20:06
    +1

    Tjejer! Finns en facebookgrupp? Om inte så skapar jag gärna en

Svar på tråden BF juli 2022