• skaviblifyra

    BF juli 2022

    Har precis tagit ett positivt test, supertidigt och vi fick MA i våras, så vem vet vad som händer. Någon som vill hänga med?!

    BF lista;

    4/7 tredje barnet

  • Svar på tråden BF juli 2022
  • Loremipsum
    Lyftaren skrev 2021-12-04 20:33:26 följande:

    Detta hände efter vi hade sex imorse. Det kom lite rött blod + små små (2-3 st) bitar av vävnad eller koagulerat blod. Svårt att säga. Det slutade direkt efter att jag torkade med lite papper och det har inte kommit mer sen dess. Vi är inställda på missfall eftersom blod har inneburit missfall för oss tidigare.


    Som jag förstått det är det vanligt med mindre blödning efter sex pga ökat blodflöde i kroppen? Förstår dock att du är orolig, men jag hoppas med dig att allt är OK. Får du åka in till BM så dom kan kika? Ta hand om varandra <3
  • Närsomhelstnu
    Hedda89 skrev 2021-12-04 20:17:50 följande:

    Jag fick blod på pappret efter att jag kissade igår och har även haft lite blod idag. Bara genomskinligt men blev jätteorolig först. Nu känner jag mig lite lugnare för känner fortfarande alla gravidsymptomen och jag har inte sett något mer blod idag. Mår illa hela tiden och brösten gör fortfarande ont. Vet inte om jag behöver vara så orolig?


    Om det är missfall så kommer det komma mer blod än det. Håller tummarna för er!
  • Närsomhelstnu
    Lyftaren skrev 2021-12-04 20:33:26 följande:

    Detta hände efter vi hade sex imorse. Det kom lite rött blod + små små (2-3 st) bitar av vävnad eller koagulerat blod. Svårt att säga. Det slutade direkt efter att jag torkade med lite papper och det har inte kommit mer sen dess. Vi är inställda på missfall eftersom blod har inneburit missfall för oss tidigare.


    Det är vanligt i graviditet med blödning efter sex både som loremipsum skriver och en ökad mängd ytliga blodkärl i vagina. Ring din barnmorska och be henne kolla efter om hon kan se blödningskällan?
  • Lyftaren

    Tack för alla era fina svar. Jag är däremot övertygad om att detta är ännu ett MA eftersom exakt detta hände i somras. För mig har det bara kommit några droppar och sen har jag behövt flera doser cytotec + skrapning för att få ut allt. Jag ska ringa kvinnokliniken imorgon för att få det kollat. Hoppas ändå på mer positiva svar.

  • Hedda89
    Lyftaren skrev 2021-12-05 18:23:49 följande:

    Tack för alla era fina svar. Jag är däremot övertygad om att detta är ännu ett MA eftersom exakt detta hände i somras. För mig har det bara kommit några droppar och sen har jag behövt flera doser cytotec + skrapning för att få ut allt. Jag ska ringa kvinnokliniken imorgon för att få det kollat. Hoppas ändå på mer positiva svar.


    Åh nej! Men hoppas verkligen inte att det är MA utan att det går bra.

    För mig har det heller inte kommit mer blod och jag känner fortfarande alla gravidsymptom så jag hoppas verkligen att ingen av oss behöver gå igenom det som du gick igenom då!
  • Närsomhelstnu
    Lyftaren skrev 2021-12-05 18:23:49 följande:

    Tack för alla era fina svar. Jag är däremot övertygad om att detta är ännu ett MA eftersom exakt detta hände i somras. För mig har det bara kommit några droppar och sen har jag behövt flera doser cytotec + skrapning för att få ut allt. Jag ska ringa kvinnokliniken imorgon för att få det kollat. Hoppas ändå på mer positiva svar.


    Oj då, håller mina tummar för att liten är kvar!
  • Lyftaren

    Hej alla! Jag var hos barnmorskan igår och allt såg fint ut! Helt otroligt. Lillen har vuxit på. Däremot kunde hon inte se vart blödningen kom ifrån.

    Jag måste ha ytliga kärl eftersom jag fick rosa flytningar idag med. Så svårt att hålla sig lugn men jag får väl utgå från att allt såg bra ut igår.

  • Närsomhelstnu
    Lyftaren skrev 2021-12-08 07:45:01 följande:

    Hej alla! Jag var hos barnmorskan igår och allt såg fint ut! Helt otroligt. Lillen har vuxit på. Däremot kunde hon inte se vart blödningen kom ifrån.

    Jag måste ha ytliga kärl eftersom jag fick rosa flytningar idag med. Så svårt att hålla sig lugn men jag får väl utgå från att allt såg bra ut igår.


    Va skönt att det såg bra ut!!

    Säkert ytliga kärl, så läskigt men hoppas det inte blir samma igen.
Svar på tråden BF juli 2022