• Wed 20 Oct 2021 13:16
    70830 visningar
    332 svar
    -2
    332
    70830

    BF juli 2022

    Har precis tagit ett positivt test, supertidigt och vi fick MA i våras, så vem vet vad som händer. Någon som vill hänga med?!

    BF lista;

    4/7 tredje barnet

  • Svar på tråden BF juli 2022
  • Fri 10 Dec 2021 17:42

    Hur mår alla?

    Hur går det för alla?

  • Sat 11 Dec 2021 10:43
    Närsomhelstnu skrev 2021-12-10 17:42:13 följande:

    Hur mår alla?

    Hur går det för alla?


    Trött!!!!!!! Haha.. skrev precis i en annan tråd. Vaknar å är kissnödig samt superpigg vid 2,3 varje natt. Sen blir jag illamående. Oftast lyckas jag somna en timma till runt 5,6 men blir väldigt trött om dagarna vilket ju är tråkigt. Hade varit skönt om koffein var OK ;)

    Annars helt ok. Ömma bröst. Plötsligt befordrad på jobbet å lite ångest att dom inte vet jag är gravid, att dom ska ångra sig eller tycka jag varit oärlig. Men bara i vecka 8 så för tidigt å säga nått känner jag. Nån som varit med om dålig reaktion på jobb?? Annan med oro, eller tips?

    Börjar sakta förstå att detta kanske ändå är på riktigt?! Första UL i veckan som kommer. Hoppas det går bra. Å hoppas ni alla mår bra :) Hur går det för dig Närsomhelstnu?
  • Sat 11 Dec 2021 18:53
    Loremipsum skrev 2021-12-11 10:43:48 följande:

    Trött!!!!!!! Haha.. skrev precis i en annan tråd. Vaknar å är kissnödig samt superpigg vid 2,3 varje natt. Sen blir jag illamående. Oftast lyckas jag somna en timma till runt 5,6 men blir väldigt trött om dagarna vilket ju är tråkigt. Hade varit skönt om koffein var OK ;)

    Annars helt ok. Ömma bröst. Plötsligt befordrad på jobbet å lite ångest att dom inte vet jag är gravid, att dom ska ångra sig eller tycka jag varit oärlig. Men bara i vecka 8 så för tidigt å säga nått känner jag. Nån som varit med om dålig reaktion på jobb?? Annan med oro, eller tips?

    Börjar sakta förstå att detta kanske ändå är på riktigt?! Första UL i veckan som kommer. Hoppas det går bra. Å hoppas ni alla mår bra :) Hur går det för dig Närsomhelstnu?


    Shiiiit va segt, det räcker ju att man redan är trött hehe.

    Oj jag förstå du lite orolig för det men om de inte bara blir glada är de dumma. Sen får de nog inte påverka din "arbetsstatus" pga graviditet. Och stort grattis till din befordran :)

    Nja nej, men den som anställde mig på mitt nuvarande jobb (ej min chef längre) sa att du kan få jobbet om du inte börjar läsa snart eller skaffar fler barn... Jag började 20/1 och blev tjänstledig 1/11 hahaha. Men då hade jag redan bytt chef 2ggr.

    Mysigt med UL, vi gjorde vårt första härm veckan och har nästa den 3/1-22. Jag är nu i v.11.

    Det går bra, trött och sover mer skit pga bebis på 10 månader. Men det funkar rätt bra just nu när den bästa tröttheten gått över.
  • Anonym­ous39
    Sun 12 Dec 2021 13:02

    Hej alla!

    Har varit borta ett tag för varit helt slut pga en bebis på 11 månader och en liten på 4 år barn att ta hand om samtidigt så ingen energi kvar alls :/ annars mår jag bra :), går in i vecka 11 imorgon och var på ultraljud för några veckor sen och fick se lilla hjärtat slå så hoppas det håller i sig ????????. Mitt bf blev flyttat från 4e till 10e då också :)!

  • Sun 12 Dec 2021 13:41

    Hej tjejer :) Jag är bara i vecka 7 och har bf i början av augusti egentligen. Har fyra barn till och alla är födda 1-2 veckor före bf så räknar egentligen med en julibebis denna gång.

    Är det någon mer än jag som mår hemskt illa? Hur gör ni för att stå ut? Vad klarar ni äta? Detta vidriga illamående tar kål på mig, klarar inte tänka på nåt annat och hoppas att det inte blir värre än såhär kommande veckor för då vet jag inte hur jag ska klara det..

  • Mon 13 Dec 2021 20:41

    Jag har bevakat tråden men inte vågat skriva än. Har haft upprepade missfall de senaste 3 åren men fick idag besked att vårt NIPT test var bra och att man inte hittade några avvikelser. Nu kanske man vågar hoppas på bebis på riktigt.

  • Tue 14 Dec 2021 12:47
    Anonymous39 skrev 2021-12-12 13:02:50 följande:

    Hej alla!

    Har varit borta ett tag för varit helt slut pga en bebis på 11 månader och en liten på 4 år barn att ta hand om samtidigt så ingen energi kvar alls :/ annars mår jag bra :), går in i vecka 11 imorgon och var på ultraljud för några veckor sen och fick se lilla hjärtat slå så hoppas det håller i sig ????????. Mitt bf blev flyttat från 4e till 10e då också :)!


    Inte lätt att orka när drt är fullt ös :) kämpa på!!
    isoldelively skrev 2021-12-12 13:41:51 följande:

    Hej tjejer :) Jag är bara i vecka 7 och har bf i början av augusti egentligen. Har fyra barn till och alla är födda 1-2 veckor före bf så räknar egentligen med en julibebis denna gång.

    Är det någon mer än jag som mår hemskt illa? Hur gör ni för att stå ut? Vad klarar ni äta? Detta vidriga illamående tar kål på mig, klarar inte tänka på nåt annat och hoppas att det inte blir värre än såhär kommande veckor för då vet jag inte hur jag ska klara det..


    Haha jag mår inte super illa med har svårt att äta, så äter mest mackor hehe.
    nasdaqomx skrev 2021-12-13 20:41:07 följande:

    Jag har bevakat tråden men inte vågat skriva än. Har haft upprepade missfall de senaste 3 åren men fick idag besked att vårt NIPT test var bra och att man inte hittade några avvikelser. Nu kanske man vågar hoppas på bebis på riktigt.


    Håller tummarna för er, välkommen hit :)
  • Tue 14 Dec 2021 15:44

    Jag går

    In i vecka 10 i morgon .. (9+1)..

    en trötthet som började i fredags .. är så trött så vet inte vad jag ska ta vägen ibland. Fler ?

  • Tue 14 Dec 2021 18:15
    blåbär123 skrev 2021-12-14 15:44:37 följande:

    Jag går

    In i vecka 10 i morgon .. (9+1)..

    en trötthet som började i fredags .. är så trött så vet inte vad jag ska ta vägen ibland. Fler ?


    Jaa, jag somnar hela tiden (: Det är väldigt jobbigt, men jobbigast är nog att jag mår så illa heeeela dagarna. Jag blir helt kräk-illamående av vissa dofter, speciellt av pepparkakor!
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Tue 14 Dec 2021 18:40

    Vad man vänder och vrider på alla sina symptom. Jag blev SÅ trött i vecka 7 men nu i vecka 8 har tröttheten börjat försvinna. Det måste vara blutsaften som har kickat in haha.

    Tack och lov så är jag fortsatt skonad från illamående. Kämpa på ni som mår dåligt. Det vänder förhoppningsvis snart.

Svar på tråden BF juli 2022