• Thu 21 Oct 2021 14:23
    2388 visningar
    11 svar
    11
    2388

    Val 2022

    Vad ska ni rösta på i valet 2022? Och varför?

  • Svar på tråden Val 2022
  • Anonym (KD)
    Thu 21 Oct 2021 14:26
    #1

    Som det ser ut nu, Kristdemokraterna. De är ett av de partier som delar många av mina värderingar. Men framförallt uppskattar jag hur de står stadigt när det stormar och sätter sina egna väljare först.

  • Anonym (Klöve­r)
    Thu 21 Oct 2021 14:53
    #2
    -2

    Antagligen blir det Centern. Av den anledningen att de tänker både förebyggande och åtgärdsmässigt samt att de känns som mest handlingskraftiga samt lever mer i verkligheten än det parti som jag egentligen delar ideologi med mest.

  • Anonym (Ingen aning)
    Thu 21 Oct 2021 15:15
    #3
    +1

    Jag har absolut ingen aning, jag är helt desillusionerad!

    Jag tycker inte det är så stor skillnad mellan höger- och vänsterblocket längre. Miljöfrågorna är de viktigaste enligt mig men en röst på Miljöpartiet är otänkbart. De är helt opålitliga och man har ingen aning om vilka andra partier de kan tänkas samarbeta med eller vilken politik i övrigt de kommer att stå för.

    Jag tycker det är dags att riva upp höger- och vänsterblocken och förnya hela systemet. Människor idag vill inte köpa ett helt block med åsikter som man tvingas göra med dagens partipolitik. Mer direkt demokrati är fullt görbart, tekniken finns och det skulle gå enkelt att ha omröstningar i sakfrågor eller vilken väg politiken ska ta.

    Du kan tycka att miljöfrågor är viktiga men ändå vara kritisk till alltför generös flyktingpolitik. Du kan vilja underlätta för småföretagande och ändå vilja ge mer stöd till fattiga pensionärer och ensamstående mammor.

  • Thu 21 Oct 2021 15:17
    #4

    Samma som sist. Passar mig bäst.

  • Anonym (SD)
    Thu 21 Oct 2021 16:12
    #5
    +1

    SD såklart.

  • Thu 21 Oct 2021 21:25
    #6
    +1
    Anonym (SD) skrev 2021-10-21 16:12:05 följande:

    SD såklart.


    Varför är det självklart?
  • Thu 21 Oct 2021 21:26
    #7
    Anonym (Ingen aning) skrev 2021-10-21 15:15:59 följande:

    Jag har absolut ingen aning, jag är helt desillusionerad!

    Jag tycker inte det är så stor skillnad mellan höger- och vänsterblocket längre. Miljöfrågorna är de viktigaste enligt mig men en röst på Miljöpartiet är otänkbart. De är helt opålitliga och man har ingen aning om vilka andra partier de kan tänkas samarbeta med eller vilken politik i övrigt de kommer att stå för.

    Jag tycker det är dags att riva upp höger- och vänsterblocken och förnya hela systemet. Människor idag vill inte köpa ett helt block med åsikter som man tvingas göra med dagens partipolitik. Mer direkt demokrati är fullt görbart, tekniken finns och det skulle gå enkelt att ha omröstningar i sakfrågor eller vilken väg politiken ska ta.

    Du kan tycka att miljöfrågor är viktiga men ändå vara kritisk till alltför generös flyktingpolitik. Du kan vilja underlätta för småföretagande och ändå vilja ge mer stöd till fattiga pensionärer och ensamstående mammor.


    Så sant så!
  • Tue 2 Nov 2021 13:13
    #8
    Anonym (Ingen aning) skrev 2021-10-21 15:15:59 följande:
    Jag tycker inte det är så stor skillnad mellan höger- och vänsterblocket längre. Miljöfrågorna är de viktigaste enligt mig men en röst på Miljöpartiet är otänkbart. De är helt opålitliga och man har ingen aning om vilka andra partier de kan tänkas samarbeta med eller vilken politik i övrigt de kommer att stå för.
    Skillnaden mellan blocken är större än på mycket, mycket länge.

    Röd-grönt mot blå-gult.

    Vad gäller miljön (och klimatet) så är den stora skiljande frågan kärnkraft, eller inte. El, energi, klimat - det hänger ihop.

    Röd-grönt = nej till kärnkraft

    Blå-gult = ja till kärnkraft

    Pick one!
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Tue 6 Sep 2022 22:43
    #9

    Jag brukade inte gilla Jan Emanuel, mycket p.g.a. kombinationen av hans affärer samtidigt som han är politiskt aktiv i Socialdemokraterna...

    Men det här tycker jag är en klockren analys:





    Jag liknar mig och mina åsikter mest med sk "betongsosse"/"gråsosse", men något passande parti att rösta på finns tyvärr inte i dagsläget.

  • Wed 7 Sep 2022 10:38
    #10
    Flash Gordon skrev 2021-11-02 13:13:08 följande:
    Skillnaden mellan blocken är större än på mycket, mycket länge.

    Röd-grönt mot blå-gult.

    Vad gäller miljön (och klimatet) så är den stora skiljande frågan kärnkraft, eller inte. El, energi, klimat - det hänger ihop.

    Röd-grönt = nej till kärnkraft

    Blå-gult = ja till kärnkraft

    Pick one!
    Blå Gult menar du Alternativ för Sverige , AfS? Det är ett avskyvärt fascistiskt parti. 

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 11 Sep 2022 18:30
    #11
Svar på tråden Val 2022