• Fri 22 Oct 2021 19:38
    3509 visningar
    10 svar
    10
    3509

    Elsie eller Ellen

    Hej! Vi har otroligt svårt att bestämma oss.för namn till vår första dotter och papprena måste skickas in snart! Det står mellan Elsie och Ellen. Vilket föredrar ni? Motivera gärna era svar! Tack

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Elsie eller Ellen
  • Fri 22 Oct 2021 19:40
    #1

    Kan inte motivera mer än att jag aldrig gillat namnet Ellen. :P

  • Fri 22 Oct 2021 21:06
    #2

    Trodde att Elsy var vanligare än Elsie, men scb säger att det är vanligare att stava Elsie.
    Jag tycker att Elsy är snyggare stavning iallafall, om man vill välja det namnet. Gillar även uttalet med y i slutet bättre.

  • Fri 22 Oct 2021 21:12
    #3

    Ellen. Mjukare. Lättare att uttala och lättare för barnet (och andra) att lära sig skriva.

  • Fri 22 Oct 2021 21:17
    #4

    Jag röstade på Elsie, ville att min dotter skulle heta det men det gick inte igenom... Hon heter Ellen så det var inget lätt val!

  • Fri 22 Oct 2021 23:36
    #5
    Virrver skrev 2021-10-22 19:38:48 följande:

    Hej! Vi har otroligt svårt att bestämma oss.för namn till vår första dotter och papprena måste skickas in snart! Det står mellan Elsie och Ellen. Vilket föredrar ni? Motivera gärna era svar! Tack


    Bägge namnen är fina. Röstade på Ellen för att det är enkelt och o-krångligt. Tänker att Elsie eventuellt kan blandas ihop med Elise och Ilse, men absolut inget fel på det namnet heller.

    (Om ni verkligen inte kan bestämma så skriv bägge namnen på varsitt papper och låt bebisen välja ett.)
  • Sat 23 Oct 2021 14:54
    #6

    Jag tycker bägge namnen är fina men röstade på Ellen.

    Vet inte riktigt varför. Kanske för att jag såg författaren Elsie Johansson för mig. Inget fel på henne men hon är verkligen årsrik. Däremot associerar jag inte Ellen med någon verklig person.

  • Sat 23 Oct 2021 15:07
    #7

    Elsie känns väldigt vanligt just nu(mycket finare med ie än y). Röstade på Ellen.

  • Sat 23 Oct 2021 18:10
    #8

    Röstade på Elsie. Fint och mjukt äldre namn som ändå känns modernt och lagom vanligt. Passar i alla åldrar tycker jag.

    Ellen är också ett enkelt och fint namn egentligen. Kan dock inte låta bli att störa mig på att det är så lätt att rimma på. Ellen, gnällen, kantarellen, rondellen, skalpellen, fjällen, ontanellen, på smällen... osv osv. Tar liksom aldrig slut. Kanske kan bli jobbigt i längden?

  • Sat 23 Oct 2021 21:40
    #9

    Elise

  • Sun 24 Oct 2021 13:33
    #10

    Tack alla som gett sin åsikt! Det blev Elsie tillslut ????

Svar på tråden Elsie eller Ellen