• melici­a
    Tue 26 Oct 2021 14:32
    3378 visningar
    17 svar
    17
    3378

    Man ska ej ha barn då kan man resa

    Jag har inte barn. Vilket är bra för då kan man resa när man vill. Det kan man ej när man har barn då det är skolplikt i detta land vilket det inte är i usa. Där kan man bli home schooled.  Jag vill kunna resa när jag vill. Har man barn kan man bara resa när de har lov efter det att barnen fyllt 6 år!! Och på loven är det oftast dyrare så vi som inte har barn  kan alltså åka när vi vill dvs icke på loven då de med barn bara kan åka då det är oftast dyrare. Ni som har 5 barn ska ej klaga på ni ej kan resa. ni har själv skaffat 5 barn. vill man kunna resa. skaffa er många barn. det är dyrt med barn. vill du kunna resa. skaffa zxero kids eller flytta till ett land utan skol plikt så du kan va ute och resa med barnen hela tiden som wolters world.

  • Svar på tråden Man ska ej ha barn då kan man resa
  • Tue 26 Oct 2021 14:38
    #1
    +1

    Ja, jo.. det kunde vi andra också lista ut.

  • KCL
    Tue 26 Oct 2021 14:43
    #2
    +4

    Tack för upplysningen? 

  • Magica­l
    Tue 26 Oct 2021 14:44
    #3
    melicia skrev 2021-10-26 14:32:20 följande:

    Jag har inte barn. Vilket är bra för då kan man resa när man vill. Det kan man ej när man har barn då det är skolplikt i detta land vilket det inte är i usa. Där kan man bli home schooled.  Jag vill kunna resa när jag vill. Har man barn kan man bara resa när de har lov efter det att barnen fyllt 6 år!! Och på loven är det oftast dyrare så vi som inte har barn  kan alltså åka när vi vill dvs icke på loven då de med barn bara kan åka då det är oftast dyrare. Ni som har 5 barn ska ej klaga på ni ej kan resa. ni har själv skaffat 5 barn. vill man kunna resa. skaffa er många barn. det är dyrt med barn. vill du kunna resa. skaffa zxero kids eller flytta till ett land utan skol plikt så du kan va ute och resa med barnen hela tiden som wolters world.


    Vad vill du med din tråd? Tror du att det finns någon som inte vet att barn går i skolan? 
  • Tue 26 Oct 2021 14:51
    #4

    Brukar vara ute och campa med barnen. Det uppskattar dom. Och jag.

    I övrigt är jag ingen människa som har ett stort behov av att resa. Jag har inget som helst behov av att bo på hotell och leva det livet.

    Mitt behov ligger i att ha barn att ta hand om och fostra. Jag är otroligt stolt över mina barn. När jag dör, så dör jag med vetskapen att en del av mig lever vidare.

  • Tue 26 Oct 2021 20:17
    #6

    Ok, då vet vi det.

  • melici­a
    Wed 27 Oct 2021 14:30
    #7
    Friger skrev 2021-10-26 14:51:49 följande:

    Brukar vara ute och campa med barnen. Det uppskattar dom. Och jag.

    I övrigt är jag ingen människa som har ett stort behov av att resa. Jag har inget som helst behov av att bo på hotell och leva det livet.

    Mitt behov ligger i att ha barn att ta hand om och fostra. Jag är otroligt stolt över mina barn. När jag dör, så dör jag med vetskapen att en del av mig lever vidare.


    Semester liv det bästa som finns man slipper tandläkaren psykolog, gynekolog mm
  • Wed 27 Oct 2021 14:34
    #8

    Visst är det underbart att vi lever i ett land där det är fullt möjligt att välja bort barn. Men det blir ju minst sagt problematiskt om alla fertila kvinnor slutar att föda barn och istället ägnar sig åt att resa.

  • Wed 27 Oct 2021 20:41
    #9

    Dit liv , ditt val....

    För övrigt så har barnen aldrig hindrat oss från att resa, hört talas om sommarlov?

  • Thu 28 Oct 2021 12:28
    #10
    melicia skrev 2021-10-27 14:30:53 följande:
    Semester liv det bästa som finns man slipper tandläkaren psykolog, gynekolog mm
    Oj... Ja... Om man bortser från att jag går till tandläkaren en gång om året har jag inget sådant.
  • Thu 28 Oct 2021 12:45
    #11
    melicia skrev 2021-10-27 14:30:53 följande:

    Semester liv det bästa som finns man slipper tandläkaren psykolog, gynekolog mm


    Oklart om du borde skippa psykologen, men i övrigt nyttjar inte jag någon mer än tandläkaren.
    Ride it like you stole it
  • Thu 28 Oct 2021 13:08
    #12
    melicia skrev 2021-10-26 14:32:20 följande:

    Jag har inte barn. Vilket är bra för då kan man resa när man vill. Det kan man ej när man har barn då det är skolplikt i detta land vilket det inte är i usa. Där kan man bli home schooled.  Jag vill kunna resa när jag vill. Har man barn kan man bara resa när de har lov efter det att barnen fyllt 6 år!! Och på loven är det oftast dyrare så vi som inte har barn  kan alltså åka när vi vill dvs icke på loven då de med barn bara kan åka då det är oftast dyrare. Ni som har 5 barn ska ej klaga på ni ej kan resa. ni har själv skaffat 5 barn. vill man kunna resa. skaffa er många barn. det är dyrt med barn. vill du kunna resa. skaffa zxero kids eller flytta till ett land utan skol plikt så du kan va ute och resa med barnen hela tiden som wolters world.


    När jag läser detta så inser jag att det är bra att vi har skolplikt, det heter homeschooled och skolplikt, och det är bara en bråkdel av de kommentarer någon skulle kunna ha på din text.

    Hur många familjer tror du har fem barn eller fler egentligen, låt mig upplysa dig,

    - ca 1% av alla familjer i Sverige har 5+ barn
    - ca 84% 
    av alla familjer i Sverige har 1-2 barn

    Du behöver mer skolplikt..
  • Sweene­yToad
    Thu 28 Oct 2021 13:25
    #13
    Jdurell skrev 2021-10-26 20:14:05 följande:
    Vet inte vilken sorts autism du har men bra att du inte skaffar barn när du stavar så där.
    Autism har inget med stavning att göra.

    Och du, sluta smutsa ner autism!
  • melici­a
    Thu 28 Oct 2021 19:14
    #13
    SweeneyToad skrev 2021-10-28 13:25:54 följande:
    Autism har inget med stavning att göra.

    Och du, sluta smutsa ner autism!
    En på jobbet har 5 barn
  • melici­a
    Thu 28 Oct 2021 19:15
    #14
    Friger skrev 2021-10-28 12:28:08 följande:
    Oj... Ja... Om man bortser från att jag går till tandläkaren en gång om året har jag inget sådant.
    Vem vill åka utomlands på sommaren?
  • melici­a
    Thu 28 Oct 2021 19:16
    #15

    Bara puckon åker till grekland på sommaren

  • Thu 28 Oct 2021 19:17
    #16
    melicia skrev 2021-10-27 14:30:53 följande:

    Semester liv det bästa som finns man slipper tandläkaren psykolog, gynekolog mm


    Jag tycker det är väldig förståndigt att du väljer att inte skaffa barn :D
  • gbgumm­an
    Thu 28 Oct 2021 19:32
    #17

    Jättebra att du inte skaffat barn eftersom du vill resa utanför loven. Om det är det du vill höra så ta åt dig. Jag vet inte varför du skriver för du verkat inte undra något så jag gissar att du vill höra att du är duktig.

Svar på tråden Man ska ej ha barn då kan man resa