• moafeliciaa

    Förväntas man kunna allt på nya jobbet?

    Hej! Jag har studerat till projektledare/arrangör inom musikbranschen och har nu äntligen landat i mitt första heltidsjobb som assistent på ett skivbolag.

    Jag är så satans nervös, då detta är helt nytt för mig.

    Jag har studerat vissa delar, men har inte gjort något liknande i praktiken.

    Har mått illa i 2 veckor pga detta.

    Jag vet att de inte förväntar sig att jag ska kunna allt, utan valde mig pga personlighet och att de fick bilden av att jag var en strukturerad person med passion för musiken.

    Hur är det för er när ni börjat nya jobb? Har ni kunnat era arbetsuppgifter innan? Och hur lång tid tog det innan ni kom in i det? (Vänder mig främst till er som studerat och sen fått jobb)

    Min största skräck är att de ska betala mig en bra lön för att jag sen visar mig vara värdelös.

  • Svar på tråden Förväntas man kunna allt på nya jobbet?
  • Anonym (carrera)

    Om du kan allt är det redan fel jobb för dig- för vad ska du lära dig där då har du tänkt? Flört

    Meningen med livet är att utvecklas och den som vill komma långt byter jobb senast 1-2 år efter att man "kan" jobbet. Nybörjarkänslan kommer att komma tillbaka, men den kommer att försvinna igen också.

    Andas, lyssna, lär och gör. Det funkar!

  • moafeliciaa
    Anonym (carrera) skrev 2021-10-28 21:01:23 följande:

    Om du kan allt är det redan fel jobb för dig- för vad ska du lära dig där då har du tänkt? 

    //

    Meningen med livet är att utvecklas och den som vill komma långt byter jobb senast 1-2 år efter att man "kan" jobbet. Nybörjarkänslan kommer att komma tillbaka, men den kommer att försvinna igen också.

    Andas, lyssna, lär och gör. Det funkar!


    Du är en stjärna, tusen tack för ditt kloka svar. Vill skriva ut det, rama in det och smacka upp det på väggen.

    Det vettigaste någon sagt till mig någonsin.

    Tack!!
Svar på tråden Förväntas man kunna allt på nya jobbet?