• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27679 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27679

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Thu 4 Nov 2021 17:40
    #11

    Detta är vår tredje IVF efter 7 års oförklarlig barnlöshet.

    Satte in en 5-dagars blastocyst igår, betyder det att jag är på ruvardag 1 idag?

    Lite överstimulerad så har fått order om att att det lugnt...

  • Thu 4 Nov 2021 17:58
    #12

    Gjorde ett ET idag med ett 3dagars så följs gärna åt under ruvningsdagarna :) kommer inte vara super aktiv men kika in då och då för att se hur det går för oss alla!!


    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Thu 4 Nov 2021 20:05
    #13

    Vad har ni fått för råd inför ruvningen? Min klinik säger att jag kan leva som vanligt men inte rida eller träna hårt...

  • Thu 4 Nov 2021 21:04
    #14

    Hej,

    Hoppar in här också!

    Lågt amh, flera missfall, misslyckade IVF och till slut blev det ÄD.

    Gjort ÄD utomlands, satte in en 5 dagars embroy förra ons 27/10.

    Ruvardag 8 idag och har plussat idag! Tjuvtestade på dag 6 och tyckte att jag såg något väldigt väldigt svagt. Men flera tester har också varit neg. Testet som visade först var clear blue plus, det visade plus innan clear blue early.

    Jag hade testdag idag (blodprov) så jag inväntar mina resultat! Testade med clear blue digitalt idag som visade gravid 1-2. Kan tillägga att för mig har det inte fungerat att testa med morgonurin, jag har fått utslag när jag testat mitt på dagen runt 12 tiden.

    Hoppas verkligen att den vill stanna kvar där inne!

    Håller tummarna för er alla!

  • Thu 4 Nov 2021 23:20
    #15

    Jag ansluter här också! Jag hade återföring i söndags så är på ruvardag 4 idag torsdag. Fick testdag nästa söndag, 14/11 men tror inte jag kommer kunna hålla mig tills dess? gjorde återföring i naturlig cykel efter totalfrys i september.

    Spännande att följas åt och höra om symptom osv, jag känner inget direkt, haft lite molande känsla men det kan ju också vara Lutinus.

  • Thu 4 Nov 2021 23:45
    #16
    Månskensbonde skrev 2021-11-04 17:40:07 följande:

    Detta är vår tredje IVF efter 7 års oförklarlig barnlöshet.

    Satte in en 5-dagars blastocyst igår, betyder det att jag är på ruvardag 1 idag?

    Lite överstimulerad så har fått order om att att det lugnt...


    Hej Månskensboende,

    Vad kul att du ruvar nu. Håller tummarna.

    Japp, så återföringsdagen är dag 0, så du borde vara på rd 1 idag.

    Jag gick en 5 dagars blastocyst i lördags, så är på rd 5. Väntan är olidlig ????

    Hur gick det för er med era embryon? Några till frysen?
    Månskensbonde skrev 2021-11-04 17:40:07 följande:

    Detta är vår tredje IVF efter 7 års oförklarlig barnlöshet.

    Satte in en 5-dagars blastocyst igår, betyder det att jag är på ruvardag 1 idag?

    Lite överstimulerad så har fått order om att att det lugnt...


  • Thu 4 Nov 2021 23:49
    #17

    Hej alla,

    Så kul att vi är så många ruvare :)

    Jag håller tummarna för oss alla.

    Jag är på rd 5 (hade återföring i lördags med en 5 dagars balatocyst). Jag vill så gärna hålla mig från att testa men känner av lite småtecken och vill inte bli besviken av ett blankt gravtest.

    Hur tidigt är tidigt egentligen? Jag borde få min mens om 1-2 dagar. Men kliniken säger 18 dagar efter äggplock. Det är en vecka till och i vår värld är 1 dag som en evighet.

    Vilka av er har valt att testa i förväg? Och på vilken dag då?

  • Thu 4 Nov 2021 23:54
    #18
    JennyV skrev 2021-11-04 23:20:46 följande:

    Jag ansluter här också! Jag hade återföring i söndags så är på ruvardag 4 idag torsdag. Fick testdag nästa söndag, 14/11 men tror inte jag kommer kunna hålla mig tills dess? gjorde återföring i naturlig cykel efter totalfrys i september.

    Spännande att följas åt och höra om symptom osv, jag känner inget direkt, haft lite molande känsla men det kan ju också vara Lutinus.


    Så spännande. Söndag nästa vecka är så lång tid. Jag förstår dig. När tänkte du testa isåfall?

    Jag har testdag torsdag nästa vecka men vet inte om jag klarar av att vänta. Men vill så gärna hålla mig och isåfall invänta mensen. Den där blanka stickan gör mig mer besviken än när jag ser blodet. Det är säkert olika för alla men, känslan av att pulsen ökar så snabbt under dem sekunderna när man väntar på resultatet och sedan antiklimaxet ihop med besvikelsen när man ser att det inte är ett plus :( usch!

    Fick du totalfrys pga överstimulering?
  • Thu 4 Nov 2021 23:58
    #19
    Månskensbonde skrev 2021-11-04 20:05:51 följande:

    Vad har ni fått för råd inför ruvningen? Min klinik säger att jag kan leva som vanligt men inte rida eller träna hårt...


    Jag fick inget specifikt som jag skulle avstå ifrån, förutom extrem hård träning. Annars leva som vanligt :) Vilket är sjuuukt svårt. För det enda man går runt och tänker på är detta. Och att man bara vill testa så snart som möjligt ?

    Hur mår du annars?
  • Fri 5 Nov 2021 00:01
    #20
    Steeph skrev 2021-11-03 08:19:44 följande:

    Hoppar in här

    Gjorde vår första ivf i november, den 31/10 fick vi en 5 dagars återförd. Är på ruvardag 3 idag och tiden går saaakta. Hur mår ni andra?


    Hej Steeph,

    Löste i en annan tråd att du ?gett upp hoppet?. Tycker du inte ska måla fan på väggen än. Du är också på rd 5 eller 6. Det kan fortfarande vara för tidigt för att stickan ska visa plus. Ha gott mod. Det är inte kört förrän tant röd dyker upp. Det är väl allas vår mardröm :( Har du testat något mer?

    Håller tummarna nu!
Svar på tråden Ruvare november 2021