• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27677 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27677

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Sat 6 Nov 2021 11:58
    #40
    Steeph skrev 2021-11-05 13:44:11 följande:

    Hej!

    Ja jag har testat idag igen på ruvardag 5 med testa tidigt och det är negativt så nu är jag förberedd på att mensen kommer om 5-6 dagar. Känns ändå helt okej. Jag hoppas få göra återföring i början på december igen


    Ja, man har ju också allt för ofta en ?magkänsla?. Men jag hoppas för dig ända in i det sista. Så länge mensen inte kommer ;) kan man hoppas!
  • Sat 6 Nov 2021 12:01
    #41
    Miri85 skrev 2021-11-05 14:40:38 följande:

    Tog precis ett test? Ser ni strecket eller inbillar jag mig? Clean blue early detection?

    Jag är på ruvardag 6.


    Jajemen, visst syns det ett streck. Men jag har också hört att ?ovitrelle? (ägglossningssprutan) kan ge utslag på gravtest. Men visst är det ett streck iaf. Jag håller tummarna nu!!! Så underbart att se det strecket - man blir hoppfull <3
  • Sat 6 Nov 2021 12:04
    #42
    Miri85 skrev 2021-11-06 08:49:36 följande:

    Tack! ???? Så här såg det ut idag på dag 7. Svagt streck på testet från testlagret och lite starkare på clearblue early det. Börjar våga tro att det är sant. Har dock inte mycket symtom.

    Hur mår ni?


    Sååå sååå roligt! Grattis. Jag tycker du ska se dig själv som gravid nu (until proven otherwise!) hehe. <3

    Jag hade inga symptom med min sons graviditet ? kände absolut ingenting förrän efter v.8 typ. då brösten började ömma. Så behöver absolut inte betyda något. Njut och njut nu av plusset på stickan :)
  • Sat 6 Nov 2021 12:20
    #43

    Jag är på ruvardag 7 och jag sitter på mina händer för att inte håll mig borta från att testa. Trodde aldrig jag skulle kunna håll mig så här länge. Jag har så extremt lite tecken på graviditet så vågar inte testa antar jag. Jag tänkte hålla mig till tisdag - ruvardag 10. Om inte mensen kommer innan så borde stickan visa gravid!!!

    Men vad tror ni? Om jag skulle testa idag på ruvardag 7, skulle det vara ovitrellen eller stor chans till de riktiga hcg?

  • Sat 6 Nov 2021 18:11
    #44
    Znickers skrev 2021-11-06 12:20:07 följande:

    Jag är på ruvardag 7 och jag sitter på mina händer för att inte håll mig borta från att testa. Trodde aldrig jag skulle kunna håll mig så här länge. Jag har så extremt lite tecken på graviditet så vågar inte testa antar jag. Jag tänkte hålla mig till tisdag - ruvardag 10. Om inte mensen kommer innan så borde stickan visa gravid!!!

    Men vad tror ni? Om jag skulle testa idag på ruvardag 7, skulle det vara ovitrellen eller stor chans till de riktiga hcg?


    Det borde inte vara från ovitrellen! Det har ju gått mer än 10 dagar med råge sedan sprutan..

    Vid mina två första IVFer testade jag ut ovitrellen, den var borta på max 5 dagar...
  • Sun 7 Nov 2021 18:40
    #45
    Månskensbonde skrev 2021-11-06 18:11:56 följande:

    Det borde inte vara från ovitrellen! Det har ju gått mer än 10 dagar med råge sedan sprutan..

    Vid mina två första IVFer testade jag ut ovitrellen, den var borta på max 5 dagar...


    Jag har fortfarande inte fått min mens och BIM var i förrigår/igår. Inga känningar att den är på väg heller. Men inte heller någon känning att jag skulle vara gravid.

    Kanske ska jag vara testa imorgon redan med morgonurinet!? :/ Är så nervös. Men om det blir plus då vet jag att inte är ovitrellen i så fall!! Såå nervöööös!
  • Sun 7 Nov 2021 18:56
    #46

    Förstår det! Hoppas, hoppas!

  • Sun 7 Nov 2021 19:10
    #47
    Månskensbonde skrev 2021-11-07 18:56:26 följande:

    Förstår det! Hoppas, hoppas!


    Hur mår du?

    Du hade rejäl motvärk för någon dag sedan! Hur känns det idag?
  • Sun 7 Nov 2021 19:58
    #48

    Hej, jag hoppar in här! 

    Jag är på ruvardag 3 (en blasto från frysen). Min andra FET och har även gjort två st ET. Blev gravid på min förra FET men fick missfall i v. 13 och blev även gravid vid min senaste ET men det blev ett tidigt missfall. 

    Jag har haft fyra missfall och nyligen fått veta att jag har ett överaktivt immunförsvar och tar nu intralapiddropp och kortison för att sänka mitt immunförsvar (då ett för högt sådant ofta är förknippat med missfall då kroppen stöter ut fostret). Tar även trombyl och proggisar (även om det var insättning i naturlig cykel).

    Känner mig låg ikväll då jag inte tycker att jag känner nånting... Jag vet att det är tidigt men jag har haft mer känningar i magen de gånger jag varit gravid och nu känner jag ingenting. Hade lite stickningar RD 1 och 2 men det är allt. Det ger iaf lite hopp att läsa att en del här inne har plussat helt utan symtom! 

  • Sun 7 Nov 2021 21:41
    #49

    Jahapp - ruvardag 8 och så fick jag lite blod på trosskyddet. Känns inte alls som mens för jag har inte den mensvärken jag brukar alltid få. Men så tog jag ett gravtest (clearblue early detection) och den visade ett STORT minustecken.

    Så jag antar att det är kört.

    Är det någon som varit med om/hört att någon på ruvardag 8 testat negativt men ändå varit gravid?

    Jag vill ju helst inte tro att jag fått min mens, blodet på trosskyddet är inte färskt (brunt!) och i storlek av en ?gammal? 5-krona.

    Känns så uppgivet just nu och söker greppa om minsta lilla strå för att få upp hoppet. Någon som har solskenshistoria? :,(

Svar på tråden Ruvare november 2021