• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27691 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27691

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Sat 13 Nov 2021 10:48
    #70
    Lewaize skrev 2021-11-13 10:31:16 följande:

    JAG ÄR GRAVID! RD9 idag med 3dagars och testet är super tydligt och allt känns overkligt


    Men wow... GRATTIS <3 <3 <3

    Vad glad jag blir för din skull. Måste vara en häftig känsla när det där plusset dyker upp :D

    Själv är jag inne på RD3 (om jag förstått det rätt) med en 3dagars
  • Anonym (Jessi­persi7­8)
    Sat 13 Nov 2021 11:29
    #71
    Mami1230 skrev 2021-11-04 21:04:32 följande:

    Hej,

    Hoppar in här också!

    Lågt amh, flera missfall, misslyckade IVF och till slut blev det ÄD.

    Gjort ÄD utomlands, satte in en 5 dagars embroy förra ons 27/10.

    Ruvardag 8 idag och har plussat idag! Tjuvtestade på dag 6 och tyckte att jag såg något väldigt väldigt svagt. Men flera tester har också varit neg. Testet som visade först var clear blue plus, det visade plus innan clear blue early.

    Jag hade testdag idag (blodprov) så jag inväntar mina resultat! Testade med clear blue digitalt idag som visade gravid 1-2. Kan tillägga att för mig har det inte fungerat att testa med morgonurin, jag har fått utslag när jag testat mitt på dagen runt 12 tiden.

    Hoppas verkligen att den vill stanna kvar där inne!

    Håller tummarna för er alla!


    Hej alla! Är på RD-6, väldigt nervös! Försöker hålla mig från att testa! Har inga barn sen innan, tre misslyckade ivf bakom oss i bagaget...

    Äd utomlands känns ju inte helt hundra alltså... hur tänkte du där om man får fråga...? :-/
  • Anonym (Jessi­persi7­8)
    Sat 13 Nov 2021 11:31
    #72
    Miri85 skrev 2021-11-05 14:40:38 följande:

    Tog precis ett test? Ser ni strecket eller inbillar jag mig? Clean blue early detection?

    Jag är på ruvardag 6.


    Grattis va kul !!
  • Sat 13 Nov 2021 15:09
    #73

    Hej!

    Jag satte in en 5-dagars blastocyst den 5/11 (FET). Förra gången kände jag av en massa gravid-symptom redan från ruvardag 2, men det blev ändå ingenting. Så gissningsvis var det medicinens biverkningar som jag kände av. Denna gången känner jag nästan inga symptom alls (förutom lite molande som mensvärk i livmodern som började idag) trots att jag tar samma mediciner och redan är på ruvardag 8. Jag har testdag med blodprov den 16/11, men fick med test att testa själv med sticka samma dag ifall jag inte fick någon läkartid.

    Visst är det nervöst att bara gå och vänta på att få testa?! ???? Är det fler än jag som överväger att testa tidigt, men som känner sig rädd att få ett negativt test trots att ni vet att det finns chans att det blir ett plus på stickan ett par dagar senare? ???? Eller testar ni varje morgon? Hur tänker ni kring att testa i förväg jämfört med att låta allt vara tills den inbokade testdagen?

    Stor kram till alla er där ute som också ruvar! ????

  • Sat 13 Nov 2021 15:58
    #74
    +1

    Hej igen, alla frågetecken ???? i mitt förra inlägg kom ifrån att jag försökte använda emojis som sidan inte accepterade? :D

    Kram igen

  • Sat 13 Nov 2021 16:06
    #75
    +1
    Edaa83 skrev 2021-11-13 10:48:16 följande:

    Men wow... GRATTIS <3 <3 <3

    Vad glad jag blir för din skull. Måste vara en häftig känsla när det där plusset dyker upp :D

    Själv är jag inne på RD3 (om jag förstått det rätt) med en 3dagars


    Tack <3 min telefon levde sitt egna liv och skickade iväg inlägget innan jag var klar :P ja det är helt sjukt men också så konstigt! Jag var helt inställd på att det inte har gått vägen för att jag inte har haft samma symptom som vid min andra graviditet. Men ändå har det legat i bakhuvudet att det kan visst ha tagit sig för jag fick en liten blödning på RD4 som antagligen var en nidblödning när ägget fäste. Ska inte göra några fler tester innan min testdag 17/11 och hoppas den vill stanna kvar i 9 månader till!

    Jag håller tummarna för dig! Man ser nästan bara de som plussar med blastorsyster men både denna och min förra graviditet 2018 var 3dagars embryon <3 det kan gå för er också!
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Sat 13 Nov 2021 23:14
    #76
    +1
    Edaa83 skrev 2021-11-11 11:41:14 följande:

    Ni som ruvar.... hur mår ni? När har ni börjat testa er? Är det fler än jag som är öm efter ÄP och ET?

    Jag gick tillbaka till jobbet idag, gjorde ET igår. ÄP I måndags. Har varit hemma mån, tis och ons... idag är jag öm och spänd i magen. Lugnar sig om jag ligger ner... hur har ni mått?


    Jag kände mig också jätte öm efter ÄP! Min mage kändes typ stenhård och magen var väldigt svullen. Tog det lugnt i soffan 4 dagar i streck efter äp , sen började det kännas lite bättre för varje dag som gick. Men uppfattade det inte som om det blev värre efter ET, utan att det endå blev bättre för varje dag.

    Hoppas du mår bättre fort <3
  • Sat 13 Nov 2021 23:18
    #77

    Hur många dagar efter insättning sa era läkare att ni skulle ta graviditetstest ? =)

  • Sun 14 Nov 2021 07:53
    #78
    +2
  • Sun 14 Nov 2021 08:25
    #79
    +1
    Edaa83 skrev 2021-11-11 11:41:14 följande:

    Ni som ruvar.... hur mår ni? När har ni börjat testa er? Är det fler än jag som är öm efter ÄP och ET?

    Jag gick tillbaka till jobbet idag, gjorde ET igår. ÄP I måndags. Har varit hemma mån, tis och ons... idag är jag öm och spänd i magen. Lugnar sig om jag ligger ner... hur har ni mått?


    Första gången jag gjorde ÄP blev jag överstimulerad och hade jätteont. Mådde superdelegat. Då sa de att man kunde bli ?sämre? under första tiden ifall man blir gravid. De andra gångerna har jag varit öm och haft ont flera dagar, även om det började klinga av efter någon vecka. Jag försökte ta det lugnt och vila så mycket som det går.

    Däremot kommer jag inte ihåg när man kan testa eftersom man måste akta så ovitrellen inte ger falska utslag.

    Jag håller tummarna för dig!!!!
Svar på tråden Ruvare november 2021