• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27884 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27884

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Anonym (Jessi­persi7­8)
    Sun 14 Nov 2021 14:59
    #90
    Izza8511 skrev 2021-11-14 11:11:07 följande:

    Ruvar dag 9 med ett 5 dagars

    Tycker jag ser en skugga eller så håller jag på o blir tokig bara

    Någon som ser något?


    Jag ser !
  • Anonym (Jessi­persi7­8)
    Sun 14 Nov 2021 15:01
    #91
    Anonym (Sara) skrev 2021-11-14 13:05:20 följande:

    Vad menar du med den kommentaren? Att det inte känns helt hundra? Hur man tänker med äd utomlands?

    Var det en genuint ställs fråga? Den kändes extremt dömande?

    Själv har vi gjort spermiedonation utomlands. Funkade alldeles utmärkt! En dotter o nu gravid igen.


    Det är många utsatta som utnyttjas utomlands, det kan ju inte ha undgått någon. Plus att det ofta blir problem för dem barnen sen. Kanske inte rätt forum att diskutera det här och nu men inte så bra grej att göra helt enkelt och hoppas att folk helt kan sluta med det ju mer kunskap som kommer fram kring detta.
  • Sun 14 Nov 2021 15:09
    #92
    Anonym (Jessipersi78) skrev 2021-11-14 14:59:30 följande:

    Jag ser !


    Åhh hoppas hoppas ????
  • Anonym (Sara)
    Sun 14 Nov 2021 17:05
    #93
    Anonym (Jessipersi78) skrev 2021-11-14 15:01:36 följande:

    Det är många utsatta som utnyttjas utomlands, det kan ju inte ha undgått någon. Plus att det ofta blir problem för dem barnen sen. Kanske inte rätt forum att diskutera det här och nu men inte så bra grej att göra helt enkelt och hoppas att folk helt kan sluta med det ju mer kunskap som kommer fram kring detta.


    Fel! Det är surrogat du tänker på? Vadå problem i framtiden? Verkligen inte. Är det inte okej med donationsbehandling med ägg heller i Sverige? Tycker du ska läsa på innan du skriver så fruktansvärt. Om din ålder stämmer kanske du själv behöver ägg-donation snart. Tänk på det!
  • Sun 14 Nov 2021 17:35
    #94
    Månskensbonde skrev 2021-11-14 11:32:20 följande:

    Jag ser det!


    Tack! Då är det inte bara önsketänkande!
  • Anonym (Jessi­persi7­8)
    Sun 14 Nov 2021 17:44
    #95
    Anonym (Sara) skrev 2021-11-14 17:05:43 följande:

    Fel! Det är surrogat du tänker på? Vadå problem i framtiden? Verkligen inte. Är det inte okej med donationsbehandling med ägg heller i Sverige? Tycker du ska läsa på innan du skriver så fruktansvärt. Om din ålder stämmer kanske du själv behöver ägg-donation snart. Tänk på det!


    Smarthet har ingenting med ålder att göra men... ja just pga den anledningen har jag läst på.

    Det kan inte ha undgått dig vad som händer utomlands? Spelar ingen roll hur gammal jag blir men äggdonation utomlands kommer inte på fråga. Precis som man idag vet att många adoptioner inte går rätt till utan är regelrätta kidnappningar och lögner vet vi idag mer om de kvinnor som säljer sina ägg.

    Vidare känner sig ofta barnen rotlösa och undrar över sitt ursprung. Längtan efter barn får aldrig gå före barns välbefinnande och andras hälsa, där går gränsen. I sverige ser saker annorlunda ut när det kommer till äggdonation då det faktiskt är donation det handlar om. Tycker faktiskt du verkar skrämmande opåläst, finns både trådar och litteratur i ämnet. Ska jag länka nåt?

    Som sagt kanske inte helt rätt forum att diskutera detta här och nu. Men anser att om man ska skapa ett liv har man ett stort ansvar att ta reda på hur saker förhåller sig kring det, naturligtvis.
  • Sun 14 Nov 2021 18:10
    #96

    Testade flrsta gången för denna cykel nu kl18, RD 5 med 5dagars. Visst syns det nåt? Eller är det ännu ovitrellen?

  • Sun 14 Nov 2021 18:31
    #97
    +3

    Jag vill påminna om att hålla en god ton i tråden. Detta är en tråd för oss som ruvar i November 2021. Åsikter om andras val av ägg- eller spermiedonationer föreslår jag att man håller för sig själv eller skapar en annan tråd på forumet.

    Personligen är jag övertygad om att alla blivande barn som ?plussas? i denna tråden kommer vara högt efterlängtade och älskade!

  • Sun 14 Nov 2021 18:55
    #98
    Izza8511 skrev 2021-11-14 11:52:47 följande:

    Kanske en bättre bild


    Jag tycker jag ser något! Beroende på vilken ruvardag ägget fäster i livmodern tillsammans med att vissa är långsammare i starten än andra enligt sköterskan jag talade med så kan hcg variera mycket de första dagarna mellan graviditeterna. Jag hoppas din hcg är på uppgång!!! Håller tummarna inför nästa test!

    Kram
  • Sun 14 Nov 2021 19:36
    #99
    Mchen skrev 2021-11-14 18:55:55 följande:

    Jag tycker jag ser något! Beroende på vilken ruvardag ägget fäster i livmodern tillsammans med att vissa är långsammare i starten än andra enligt sköterskan jag talade med så kan hcg variera mycket de första dagarna mellan graviditeterna. Jag hoppas din hcg är på uppgång!!! Håller tummarna inför nästa test!

    Kram


    Tack snälla, det var verkligen lugnande.

    Kram
Svar på tråden Ruvare november 2021