• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27914 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27914

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Fri 19 Nov 2021 14:07
    Mina pojkar 2 skrev 2021-11-19 09:45:39 följande:

    Det gick inte bra, ett av äggen blev befruktade men klarade sig inte. Läkaren ringde just. Kan vara så att jag redan hunnit ägglossa innan jag hann dit. Ny behandling i januari. Skulle visst få en blödning om 1-2 veckor som inte var riktig mens. Kan man få egen ägglossning mellan behandlingarna? Tänkte om man kanske får försöka själv i december.


    Beklagar, så tråkigt...

    Visst kan du få en ägglossning mellan behandlingarna! Skadar ju inte att försöka...
  • Fri 19 Nov 2021 14:09

    Den officiella testdagen är här, och jag har bokat in ett tidigt ultraljud..

    Men, lutinusen tar slut idag 8ch jag ska inte fortsätta! Det känns väldigt olustigt...

    Tydligen ska det inte spela någon roll, kroppen ska klara det själv nu...

    Vad har ni fått för info om progesteron?

    Hur länge ska ni fortsätta?

  • Fri 19 Nov 2021 15:17

    Hej allihopa.

    Linda, nyss fyllda 39 år och två barn sen tidigare, och min man N 53 och inga barn sen tidigare. Oförklarlig barnlöshet för oss efter att ha försökt i 3 år.

    Vi är inne på första försöket, IVF, och jag är idag på ruvardag 10.

    Jag testade mig igår och det var negativa. Datumet jag fått för test är 28/11.

  • Fri 19 Nov 2021 16:18
    Månskensbonde skrev 2021-11-19 14:07:57 följande:

    Beklagar, så tråkigt...

    Visst kan du få en ägglossning mellan behandlingarna! Skadar ju inte att försöka...


    Jo riktigt trist, jo jag tänkte nästan det, de skadar ju inte att försöka iaf :)
  • Anonym (Sara)
    Sat 20 Nov 2021 13:10
    Månskensbonde skrev 2021-11-19 14:09:48 följande:

    Den officiella testdagen är här, och jag har bokat in ett tidigt ultraljud..

    Men, lutinusen tar slut idag 8ch jag ska inte fortsätta! Det känns väldigt olustigt...

    Tydligen ska det inte spela någon roll, kroppen ska klara det själv nu...

    Vad har ni fått för info om progesteron?

    Hur länge ska ni fortsätta?


    Fick besked att sluta med progesteron vid officiella testdagens. Men jag gjorde slut på paketet så fortsatte en vecka! Vart utan en vecka nu. O inget konstigt har hänt
  • Anonym (Sara)
    Sat 20 Nov 2021 13:10
    Månskensbonde skrev 2021-11-19 14:09:48 följande:

    Den officiella testdagen är här, och jag har bokat in ett tidigt ultraljud..

    Men, lutinusen tar slut idag 8ch jag ska inte fortsätta! Det känns väldigt olustigt...

    Tydligen ska det inte spela någon roll, kroppen ska klara det själv nu...

    Vad har ni fått för info om progesteron?

    Hur länge ska ni fortsätta?


    Fick besked att sluta med progesteron vid officiella testdagens. Men jag gjorde slut på paketet så fortsatte en vecka! Vart utan en vecka nu. O inget konstigt har hänt
  • Sat 20 Nov 2021 15:24
    Anonym (Sara) skrev 2021-11-20 13:10:25 följande:

    Fick besked att sluta med progesteron vid officiella testdagens. Men jag gjorde slut på paketet så fortsatte en vecka! Vart utan en vecka nu. O inget konstigt har hänt


    Skönt att höra, tack!
  • Sat 20 Nov 2021 17:55

    Hej allihopa :)

    En till ruvare här.. RD5 idag med en 6 dagars blastocyst... Varförrrrr ruvtiden går så saaaakta??? Pfff... TD 29/11 men det finns absolut ingen chans att hålla mig för så länge... Jag har tänkt att testa imorgon men vågar inte riktigt..

    3 försök för oss och jag har haft bara negativa graviditetstest, ingen plus än..

    Lycka till alla!!!!!! :D

  • Wed 24 Nov 2021 09:31
    +3

    Hej!

    Är det några ruvare kvar? Hoppas det har gått bra för er andra!!

    Själv ruvar jaf dag 2 med 5 dagars blastocyst i naturlig cykel. Icsi, manligt infert, första ivf försöket. 1 blastocyst blev det från första försöket. Blir galen av spänning och oro!

  • Thu 25 Nov 2021 20:16

    Jag hoppar in i tråden.
    Ruvardag 3 här, gjorde min första FET i måndags i behandlad cykel. (min pco gör att jag inte har någon egen cykel) 
    testdag först 10/12 känns helt galet långt borta! 
    Hur ska jag klara att vänta så länge, kan man testa tidigare? 

Svar på tråden Ruvare november 2021