• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27685 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27685

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Fri 26 Nov 2021 10:01
    JWB88 skrev 2021-11-25 20:16:05 följande:

    Jag hoppar in i tråden.

    Ruvardag 3 här, gjorde min första FET i måndags i behandlad cykel. (min pco gör att jag inte har någon egen cykel) 

    testdag först 10/12 känns helt galet långt borta! 

    Hur ska jag klara att vänta så länge, kan man testa tidigare? 


    Håller tummarna! Är det din första behandling?

    Är inte så insatt i när man kan testa. Vet bara att det kan bli falskt negativt eller falskt positivt om man testar tidigt :(
  • Fri 26 Nov 2021 15:54
    JWB88 skrev 2021-11-25 20:16:05 följande:

    Jag hoppar in i tråden.

    Ruvardag 3 här, gjorde min första FET i måndags i behandlad cykel. (min pco gör att jag inte har någon egen cykel) 

    testdag först 10/12 känns helt galet långt borta! 

    Hur ska jag klara att vänta så länge, kan man testa tidigare? 


    Jag är på dag 7 och har testdag 3/12, så eftersom du ligger 3 dagar efter mig borde du i alla fall kunna testa redan 6/12 utan problem?
  • Fri 26 Nov 2021 21:53
    Liiinka skrev 2021-11-26 10:01:32 följande:

    Håller tummarna! Är det din första behandling?

    Är inte så insatt i när man kan testa. Vet bara att det kan bli falskt negativt eller falskt positivt om man testar tidigt :(


    Det är min första återföring, har gjort två behandlingar tidigare, ett äggplock där äggen redan hunnit släppa och en där jag blev överstimulerade och ledde till totalfrys. Fick befruktade ägg som ledde till 4 frysta blastosyster.

    Har försökt flera år innan med olika behandlingar, som inte ledde någon vart. Så nu hoppas vi att detta ska gå vägen.
  • Fri 26 Nov 2021 21:54
    JWB88 skrev 2021-11-26 21:53:36 följande:

    Det är min första återföring, har gjort två behandlingar tidigare, ett äggplock där äggen redan hunnit släppa och en där jag blev överstimulerade och ledde till totalfrys. Fick befruktade ägg som ledde till 4 frysta blastosyster.

    Har försökt flera år innan med olika behandlingar, som inte ledde någon vart. Så nu hoppas vi att detta ska gå vägen.


    Fick 7 befruktade, 4 till frysen.
  • Sat 27 Nov 2021 15:07

    Du verkar ha en lång resa bakom dig men jag blir glad av att läsa att du har 3 blastocyster i frysen och hoppas verkligen att detta är guldägget som många säger.

    Hur känns det idag? Vill du testa tidigt/har du testat tidigt?

  • Sat 27 Nov 2021 16:05
    Liiinka skrev 2021-11-27 15:07:25 följande:

    Du verkar ha en lång resa bakom dig men jag blir glad av att läsa att du har 3 blastocyster i frysen och hoppas verkligen att detta är guldägget som många säger.

    Hur känns det idag? Vill du testa tidigt/har du testat tidigt?


    Ja, vägen har varit lång. Men som sagt skönt att det finns några godisar kvar i frysen.

    Har haft lätt mensvärk liknande molande värk igår och idag. Idag är ruvardag 5. Väntar nog minst 5 dagar till i alla fall innan jag testar.

    Men fy vilka hemska jobbiga flygningar man får av Lutinus pillren. Någon som har erfarenhet av dom som vet om flyttningarna minskar eller om det fortsätter?
  • Sat 27 Nov 2021 16:08
    Liiinka skrev 2021-11-27 15:07:25 följande:

    Du verkar ha en lång resa bakom dig men jag blir glad av att läsa att du har 3 blastocyster i frysen och hoppas verkligen att detta är guldägget som många säger.

    Hur känns det idag? Vill du testa tidigt/har du testat tidigt?


    Hur mår du själv idag?

    När hade du tänkt testa?
  • Sat 27 Nov 2021 18:19

    Följer gärna er här! Ruvardag 2 med en blastocyt insättningen var i torsdags. Detta är min andra insättning, så jag håller tummarna. Har mått lite illa sedan igår och är helt utslagen (trött) Det kanske är Lutinus.

    Hur mår ni? Känns inte troligt att man ska känns något nu redan?

  • Sun 28 Nov 2021 08:54
    JWB88 skrev 2021-11-27 16:08:16 följande:

    Hur mår du själv idag?

    När hade du tänkt testa?


    Jag mår som 10 känslor på en och samma gång :) världens karusell. Blir man någonsin van?

    Jag testade med ett tidigt test igår (ruvardag) som visade positivt. Trots att jag är väl medveten om att det inte betyder något förrän man har passerat officiella testdagen. Men det är första gången på 3 år sedan vi började processen som jag ens har varit i närheten av ett plus.
  • Sun 28 Nov 2021 08:59
    Mami1230 skrev 2021-11-27 18:19:13 följande:

    Följer gärna er här! Ruvardag 2 med en blastocyt insättningen var i torsdags. Detta är min andra insättning, så jag håller tummarna. Har mått lite illa sedan igår och är helt utslagen (trött) Det kanske är Lutinus.

    Hur mår ni? Känns inte troligt att man ska känns något nu redan?


    Vad roligt att vi är ett par stycken nu. Hoppas vi kan få varandra att hålla ut i ruvarperioden. :) Håller också timmarna för dig!

    Lutinus är sneaky. Mina stackars slemhinnor är väldigt iritterade. Jag har haft molvärk i 2-dagar. Är på ruvardag 6 med en 5dagar blastocyst. Molvärk innan mensvärk är vanligt för mig.

    Har du något planerat för denna ruvarperiod jämfört med hur du ruvade sist?
  • Sun 28 Nov 2021 09:01
    JWB88 skrev 2021-11-27 16:05:28 följande:

    Ja, vägen har varit lång. Men som sagt skönt att det finns några godisar kvar i frysen.

    Har haft lätt mensvärk liknande molande värk igår och idag. Idag är ruvardag 5. Väntar nog minst 5 dagar till i alla fall innan jag testar.

    Men fy vilka hemska jobbiga flygningar man får av Lutinus pillren. Någon som har erfarenhet av dom som vet om flyttningarna minskar eller om det fortsätter?


    Vilken typ av flytningar menar du? För mig är det väldigt mycket men tror att det mesta är lutinuset som kommer ut. Ingen aning om det minskar eller fortsätter :/
  • Sun 28 Nov 2021 11:33

    Känner typ ingenting idag och blir genast orolig?

    Lutinus rinner ut en hel del. Kan vara det?

    Vad känner för symptomen? Känner ni något?

  • Sun 28 Nov 2021 16:34

    Bli inte orolig. Tror att det är olika för alla!! Vissa känner inget och andra mer.

    Jag har molvärk men kan betyda vad som då jag oftast får molvärk innan mens.

  • Sun 28 Nov 2021 18:18
    Liiinka skrev 2021-11-28 08:54:51 följande:

    Jag mår som 10 känslor på en och samma gång :) världens karusell. Blir man någonsin van?

    Jag testade med ett tidigt test igår (ruvardag) som visade positivt. Trots att jag är väl medveten om att det inte betyder något förrän man har passerat officiella testdagen. Men det är första gången på 3 år sedan vi började processen som jag ens har varit i närheten av ett plus.


    Men vilken lättnad att det visar positivt även om du måste vänta in testdag.
  • Sun 28 Nov 2021 18:22
    Liiinka skrev 2021-11-28 09:01:35 följande:

    Vilken typ av flytningar menar du? För mig är det väldigt mycket men tror att det mesta är lutinuset som kommer ut. Ingen aning om det minskar eller fortsätter :/


    Rikliga vita flygningar dag som natt, men är rätt säker på att det är lutinuset. Får väl hoppas att det avtar lite.
  • Sun 28 Nov 2021 23:15

    Åh håller tummarna för oss alla! Vad gör ni för att få dagarna att gå? Jag försöker att leva som vanligt och försöker att ha det så mysigt som möjligt! Tänder ljus massvis hahaha, tittar på film mm.

    När ska ni testa? Jag ska ta ett test 4 dec.

  • Tue 30 Nov 2021 15:54

    Tjejer,

    Vill bara uppdatera er här att jag precis testat positivt. Tog ett vanligt test och ett ett digitalt test som säger gravid 1-2.

    Vaknade i morse och var så ledsen för att jag kände ingenting, lite molande värk men knappt.

    Blev förvånad när jag såg ett tydligt plus. Hade insättning med en blasto i torsdags. MEN, så här såg det ut för mig förra mån och det slutade inte bra. Tar en dag i taget nu.

  • Tue 30 Nov 2021 16:26
    Mami1230 skrev 2021-11-30 15:54:49 följande:

    Tjejer,

    Vill bara uppdatera er här att jag precis testat positivt. Tog ett vanligt test och ett ett digitalt test som säger gravid 1-2.

    Vaknade i morse och var så ledsen för att jag kände ingenting, lite molande värk men knappt.

    Blev förvånad när jag såg ett tydligt plus. Hade insättning med en blasto i torsdags. MEN, så här såg det ut för mig förra mån och det slutade inte bra. Tar en dag i taget nu.


    Grattis! Håller tummarna att den stannar nu.
Svar på tråden Ruvare november 2021