• Fri 5 Nov 2021 19:47
    4353 visningar
    3 svar
    3
    4353

    HANDELS jobbet är för tungt

    Hej! Jag har precis fått ett nytt års schema och känner mig helt uppgiven.

    Vi får lämna "synpunkter" dock hinner jag inte träffa min chef innan deadline för det så jag måste malla.

    Kan någon ge mig råd om hur jag formulerar detta?

    Jag jobbar som spelansvarig (förbutik i en större livsmedelsbutik)

    Under mina 4år jag har min all min arbetstid vart i spel/kundtjänst och mitt schema knappt förändrats.

    Men nu ska vi börja jobba längre och färre dagar.

    Mitt problem är

    1.Att jag redan nu känner att det kommer bli tufft att orka längre dagar

    2. Timmarna mina dagar utökats med är förlagda på andra avdelningar, med lyft och tungt kassaarbete. Vissa dagar ska jag byta avdelning mitt i mitt ordinarie pass och vissa är det före/efter.

    Jag vet att jag inte kommer att klara av det pga problem med nacke/axlar, lyft över axelhöjd.

    Jag trivs egentligen jättebra men jag är säker på

  • Svar på tråden HANDELS jobbet är för tungt
  • Fri 5 Nov 2021 19:51
    #1

    Fortsättning: jag trivs egentligen jättebra men jag är säker på att mitt nya schema kommer att bli en plåga och slutar med sjukskrivning.

  • SaraL7­7
    Fri 5 Nov 2021 19:53
    #2

    Hur kan du veta det innan du har testat?

  • S23
    Fri 5 Nov 2021 20:24
    #3

    Menar du att ni skall arbeta pass som är längre än 8 timmar? Hur många dagar och hur många timmar per dag?

    Att byta mellan avdelningar skulle jag säga är en fördel för att få variation i arbetet, men också för att arbetsdagen inte känns lika lång.

    Din nacke och axlar har inget med schemat att göra utan är personliga problem som du har. Är du säker på att du kommer få problem så flagga för detta innan. Bara förvarna.

    Får du problem så får ni se till att lösa det senare. I värsta fall sjukskrivning som i slutänden tvingar arbetsgivaren att anpassa arbetsuppgifterna.

Svar på tråden HANDELS jobbet är för tungt