• Sat 6 Nov 2021 22:10
    71417 visningar
    711 svar
    711
    71417

    BIM December 2021

    Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM December 2021
  • Mon 8 Nov 2021 15:47
    #1

    Hej hoppar in här från tidigare listor! :) inne på femte försöket och det är påfrestande när mensen kommer varje månad men vi kämpar vidare!

    Roligt med första försöket! :D det är så pirrigt och spännande!

    Lägger till mig i BIM listan

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

    4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

  • Mon 8 Nov 2021 21:39
    #2

    Hoppar in här

    Vi ska börja försöka på en 3a, ojämna cykler mycket oklart när jag har bim men mensen kom idag efter en kort cykel, så får räkna bim 3/12, men möjligen mycket senare.

  • Mon 8 Nov 2021 21:41
    #3

    Lägger till mig i BIM listan

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

    3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

    4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

  • Tue 9 Nov 2021 13:08
    #4

    hoppar också in här. väldigt frustrerande när mensen kommer månad efter månad. men vi kämpar på

    uppdaterar BIM listan igen ????

    1/12 loppan483 (28 år, 6e försöket, första barnet)

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

    3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

    4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

  • Tue 9 Nov 2021 14:46
    #5

    Hoppar med in här då mensen kom som en klocka idag. Har en lite längre cykel så är inte dags förrens 11/12 nästa gång.

    1/12 loppan483 (28 år, 6e försöket, första barnet)

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

    3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

    4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

    11/12 Overthetop (sjunde försöket, tredje barnet)

  • Tue 9 Nov 2021 14:52
    #6
    +1

    Solis123 spännande med nummer 3! Hur gamla är dina andra barn?:)

    Loppan 483 känner så igen mig i den frustrationen när mensen kommer. Man hinner ju ändå få lite hopp om att det ska ta sig. Men precis som du skriver så får får man kämpa vidare :)

    Är det någon av er i gruppen som använt/använder er av ägglossningstest? Har inte velat göra det för rädd att bli besatt av tanken på att bli gravid haha. Men har beställt nu när jag inser att jag ändå är besatt av den tanken och jag känner att jag inte har någon riktig koll på min cykel utöver de appar jag använder.

  • Tue 9 Nov 2021 16:12
    #7
    Beckizen skrev 2021-11-09 14:52:39 följande:

    Solis123 spännande med nummer 3! Hur gamla är dina andra barn?:)

    Loppan 483 känner så igen mig i den frustrationen när mensen kommer. Man hinner ju ändå få lite hopp om att det ska ta sig. Men precis som du skriver så får får man kämpa vidare :)

    Är det någon av er i gruppen som använt/använder er av ägglossningstest? Har inte velat göra det för rädd att bli besatt av tanken på att bli gravid haha. Men har beställt nu när jag inser att jag ändå är besatt av den tanken och jag känner att jag inte har någon riktig koll på min cykel utöver de appar jag använder.


    Förstår precis hur du tänker gällande ägglossningstesten, och besatthet. Är själv hopplös, varje månad börjar jag testa, sen ångrar jag mig, bestämmer att jag inte vill veta, ångrar mig igen och förbannar mig hela vägen till mensen kommer att jag inte bara fortsatte testa. Så den här gången ska det bli annorlunda!
  • Tue 9 Nov 2021 18:02
    #8
    Beckizen skrev 2021-11-09 14:52:39 följande:

    Solis123 spännande med nummer 3! Hur gamla är dina andra barn?:)

    Loppan 483 känner så igen mig i den frustrationen när mensen kommer. Man hinner ju ändå få lite hopp om att det ska ta sig. Men precis som du skriver så får får man kämpa vidare :)

    Är det någon av er i gruppen som använt/använder er av ägglossningstest? Har inte velat göra det för rädd att bli besatt av tanken på att bli gravid haha. Men har beställt nu när jag inser att jag ändå är besatt av den tanken och jag känner att jag inte har någon riktig koll på min cykel utöver de appar jag använder.


    Jag har testat mig i ett par månader bara för att jag är nyfiken på om äl stämmer något sådär som appen säger. Nästa vecka har jag äl och vi kommer använda stickor då. Min man vill veta när vi ska köra så jag involverar honom så mycket som möjligt.

    Jag känner mig inte besatt men längtan efter barn är STOR! Men vi kan bara hoppas och be för att vi ska få vår efterlängtade unge.

    Jag tycker inte man behöver vara besatt bara för att man har tester, mer kolla om appar stämmer och om allt verkar fungera liksom.

    Lyckligtvis har vi semester nu och tid för att försöka kommer finnas :)
  • Tue 9 Nov 2021 19:50
    #9

    Hoppar gärna in här mensen är nu över o BIM blir den 3/12,. Andra försöket sen spiralen togs ut. 5e barnet.

    Måste fråga. Är det någon som testat munkpeppar?

    1/12 loppan483 (28 år, 6e försöket, första barnet)

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

    3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

    3/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet)

    4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

    11/12 Overthetop (sjunde försöket, tredje barnet)

  • Tue 9 Nov 2021 21:24
    #10
    Overthetop skrev 2021-11-09 16:12:58 följande:

    Förstår precis hur du tänker gällande ägglossningstesten, och besatthet. Är själv hopplös, varje månad börjar jag testa, sen ångrar jag mig, bestämmer att jag inte vill veta, ångrar mig igen och förbannar mig hela vägen till mensen kommer att jag inte bara fortsatte testa. Så den här gången ska det bli annorlunda!


    Det är precis så det skulle vara för mig! Haha. Men börjar känna mig riktigt hopplös i allt som har med att skaffa barn att göra och bli gravid. Man blir ju lätt besatt och jag är så rädd att man ska gå månader och sen är något fel. Men ska testa med äl test denna gången så får jag se om ångrar mig.

    Hur länge har du kört med äl test och vilka använder du?
Svar på tråden BIM December 2021