• MWM
    Wed 10 Nov 2021 18:24
    5973 visningar
    6 svar
    6
    5973

    Högt prolaktinvärde

    Hej, jag skulle behöva lite input från er som kanske varit med om detta tidigare. Jag och min sambo har gjort en fertilitetsutredning och blivit beviljade att genomgå IVF.

    Jag har fått svar på blodprov gällande prolaktin. Det har visat att det varit en aning för högt. Nu har jag fått Cabergoline Teva som jag ska ta en tablett en gång i veckan i tre veckor. Men jag ska tydligen inte få komma tillbaka för nya prover.

    Har något utav er varit med om detta? Har ni haft lättare att bli gravida efter en medicinkur?

    Dela gärna med er om ni har erfarenhet om detta.

  • Svar på tråden Högt prolaktinvärde
  • Fri 12 Nov 2021 09:02
    #1

    Hej! Många med högt prolaktinvärde blir gravida ganska fort efter att värdet reglerats till en normal nivå. Men jag tycker det är lite konstigt att de inte vill följa värdet efter att du påbörjat medicinering?

  • MWM
    Sun 14 Nov 2021 07:17
    #2

    Tack för ditt svar, det ger mig lite hopp.

    Jag får ta och ringa och ställa frågan igen angående uppföljning av provsvar.

  • Wed 17 Nov 2021 20:07
    #3

    Hur högt var ditt värde? Vad räknar de som högt ?

  • MWM
    Mon 29 Nov 2021 09:30
    #4

    Jag vet faktiskt inte hur högt det var och jag vet inte vad som räknar som högt.

  • MWM
    Mon 29 Nov 2021 09:30
    #5

    Jag vet faktiskt inte hur högt det var och jag vet inte vad som räknar som högt.

  • Tue 7 Dec 2021 20:44
    #6

    Hej!

    Jag har medicinering för högt prolaktin, dock för godartad tumör. Blev snabbt gravid efter att jag påbörjat medicineringen, redan 1-2 månader efter påbörjande. Detta slutade tyvärr i ett utomkvedshavandeskap men hopp finns!

Svar på tråden Högt prolaktinvärde