• Thu 11 Nov 2021 19:56
    2353 visningar
    7 svar
    7
    2353

    Hjälp! Är graviditets testen positiva?

    Hej!

    Jag har idag tagit två ClearBlue testa tidigt tester och båda var negativa men efter 30 minuter så fick båda ett blå sträck fast smalare än en riktig. Vad kan det betyda?

    Kan testerna få fejk linje eller kan jag vara gravid?

  • Svar på tråden Hjälp! Är graviditets testen positiva?
  • Thu 11 Nov 2021 20:00
    #1

    Eftersom de visade negativt först så är det vad du ska gå efter. När det har gått för lång tid spelar det ingen roll vad som visas.

  • Thu 11 Nov 2021 20:30
    #2

    Jag instämmer med ovanstående. Det finns en anledning till att det står tydligt i instruktionerna att resultat efter testtiden inte är tillförlitliga. Om testen visade negativt inom tiden är de inte positiva oavsett vad som händer efter testtidens slut.

  • Thu 11 Nov 2021 21:13
    #3

    Testen räknas som negativa. Gravid kan du dock vara ändå, men det är för tidigt för att ge plus.

  • Thu 11 Nov 2021 22:10
    #4
    Kelpis skrev 2021-11-11 19:56:09 följande:

    Hej!

    Jag har idag tagit två ClearBlue testa tidigt tester och båda var negativa men efter 30 minuter så fick båda ett blå sträck fast smalare än en riktig. Vad kan det betyda?

    Kan testerna få fejk linje eller kan jag vara gravid?


    Jag har också gjort två såna där (igår och idag). Mina blev liknande som dina med ett blått lite tjockare streck dock efter typ bara 10 minuter men då ska man ju inte läsa av???????????
  • Thu 11 Nov 2021 23:02
    #5

    @missDB

    Ja alltså det var en jätte svag linje efter 10 min. Alltså JÄTTE svagt och sen blev det starkare. Så frustrerande!!!!! Får vänta några dagar till då

    Jag är 10 dagar efter ägglossning så så tidigt är det ju egentligen inte men man vet aldrig!

  • Sat 13 Nov 2021 19:58
    #6
    Kelpis skrev 2021-11-11 19:56:09 följande:

    Hej!

    Jag har idag tagit två ClearBlue testa tidigt tester och båda var negativa men efter 30 minuter så fick båda ett blå sträck fast smalare än en riktig. Vad kan det betyda?

    Kan testerna få fejk linje eller kan jag vara gravid?


    Har du kollat igen?
  • Thu 25 Nov 2021 22:17
    #7
    -1

    Hej alla. Jag var inte gravid till slut! Jag testade dagen efter med sticka och det var negativt och sen så fick jag min mens. Jag ska aldrig med köpa dom där clear blue. Det bästa är att vänta tills mensen är sen och sluta testa hela tiden vafan

Svar på tråden Hjälp! Är graviditets testen positiva?