• Thu 11 Nov 2021 20:19
    6749 visningar
    8 svar
    8
    6749

    Tips på sätt att berätta om bröllop

    Hej!

    Jag och sambon har varit ett par i 14 år och förlovade I 12. Nyligen har vi (äntligen ????) bestämt datum för bröllop till sommaren. Nu önskar vi tips på roliga sätt att berätta för våra familjer om det kommande bröllopet! Så ös på med era bästa, roligaste och klurigaste tips! ???? Tack på förhand! ????

  • Svar på tråden Tips på sätt att berätta om bröllop
  • Thu 11 Nov 2021 20:32
    #1

    Ser nu att mina emojis i inlägget blivit frågetecken..

  • Anonym (C)
    Fri 12 Nov 2021 00:10
    #2
    +2
    TrebarnsmammaOchSnartFru skrev 2021-11-11 20:19:59 följande:

    Hej!

    Jag och sambon har varit ett par i 14 år och förlovade I 12. Nyligen har vi (äntligen ????) bestämt datum för bröllop till sommaren. Nu önskar vi tips på roliga sätt att berätta för våra familjer om det kommande bröllopet! Så ös på med era bästa, roligaste och klurigaste tips! ???? Tack på förhand! ????


    Räcker det inte att skicka inbjudningskort? Bröllop när man varit förlovad i 12 år brukar väl inte vara en så stor händelsen, är väl mer en formalitet.
  • Anonym (Maja)
    Fri 12 Nov 2021 05:46
    #3

    Jag tänker också inbjudninhskort, men inte för att det inte är en stor händelse, det kan det förstås vara. Men ni ska ha ett traditionellt bröllop, med vigsel och fest? Då tycker jag inbjudningskort passar bra? Om ni inte söger nåt innan blir ju det en överraskning om det är det momentet ni är ute efter.

  • Anonym (Chokl­adshak­e)
    Fri 12 Nov 2021 06:04
    #4

    Någon av er friade väl då för tolv år sedan så de flesta har väl väntat och förväntar sig ett bröllop?

  • Anonym (C)
    Fri 12 Nov 2021 08:01
    #5
    Anonym (Chokladshake) skrev 2021-11-12 06:04:58 följande:

    Någon av er friade väl då för tolv år sedan så de flesta har väl väntat och förväntar sig ett bröllop?


    Jag tror tvärtom. Förlovad i 12 år samt tre barn, då blir det nog inget bröllop, för hade det varit viktigt rent juridiskt så hade man redan fixat det. 
  • Anonym (Maja)
    Fri 12 Nov 2021 08:25
    #6
    Anonym (C) skrev 2021-11-12 08:01:58 följande:

    Jag tror tvärtom. Förlovad i 12 år samt tre barn, då blir det nog inget bröllop, för hade det varit viktigt rent juridiskt så hade man redan fixat det. 


    Jag tror också att folk inte alls förväntar sig det och kan bli överraskade.
  • Anonym (Chokl­adshak­e)
    Sat 13 Nov 2021 02:00
    #7
    Anonym (C) skrev 2021-11-12 08:01:58 följande:

    Jag tror tvärtom. Förlovad i 12 år samt tre barn, då blir det nog inget bröllop, för hade det varit viktigt rent juridiskt så hade man redan fixat det. 


    Ogillar när ma inte förstår innebörden av en förlovning.
  • Anonym (Ida)
    Sat 13 Nov 2021 18:07
    #8

    Skicka bara knbjudningskort, det räcker. Det blir bara pinsamt och löjligt att försöka hitta på "tokiga" sätt att berätta för folk att ni ska gifta er. Det är ju själva förlovningen och bröllopet som man är glad och firar, det behövs inget annat.

Svar på tråden Tips på sätt att berätta om bröllop