• Anonym (Förvi­rrad man)
    Thu 11 Nov 2021 21:02
    9134 visningar
    21 svar
    21
    9134

    Min fru vill inte ha sex längre

    Hej,
    Min fru sa till mig igår att hon inte vill ha sex längre. Hon tycker att "jag borde se mig om efter andra" om jag vill ha sex framöver.

    Vi har varit gifta i 10+ år och har flera barn. Hennes lust har nog alltid varit lite lägre än "normal" skulle jag gissa. Men nu har den alltså försvunnit helt. 

    Hur har ni andra löst det som varit i en liknande situation? Jag klarar mig jättebra utan massa kommentarer om otrohet mm. Jag vill inte detta samtidigt som jag heller inte vill sluta att ha sex.

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Min fru vill inte ha sex längre
  • Anonym (Tvåsa­mheten­s vanlig­aste proble­m)
    Thu 11 Nov 2021 21:49
    #1

    Detta ämne med exakt samma rubrik har återkommit flera gånger på kort tid vilket du ser om söker bland trådarna.
    Tror chansen att få svar är liten eftersom det är uttjatat och det är ungefär samma människor som svarar i alla trådar.Du har också alldeles för lite information i tråden för att det ska finnas något att svara på.

    Vad tror du själv är orsaken till att hon inte vill ha sex längre? Det måste ju bero på något.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 12 Nov 2021 07:52
    #2

    Förstår henne, sex är så jäkla tråkigt.

  • Anonym (Vanli­gt)
    Fri 12 Nov 2021 08:19
    #3

    Det vanligaste problemet i ett förhållande. Varför finns världens äldsta yrke?

  • Anonym (Skönt­)
    Fri 12 Nov 2021 08:41
    #4

    Skönt för henne att hon äntligen är ärlig så hon slipper känna av den där pressen. Hon säger att du får ligga med andra, så det är väl bara att köra om du vill ha sex. Kör säkert dock.

  • Anonym (Höger­)
    Wed 17 Nov 2021 16:40
    #5
    +1

    Jag har samma problem. Har löst det med att runka och ligga med andra kvinnor Fungerar för mig

  • Mon 10 Jan 2022 11:49
    #6

    Hur är det otrohet om hon ger dig sitt medgivande?


    Först kanske ni, som någon skrev innan, försöka hitta orsaken dels till hennes (o)lust och dels varför hon säger åt dig att ligga med andra. Eller föreslår hon att du ska söka dig utåt för att hon redan gjort det och vill döva sitt samvete? Gör hon det för att hitta styrkan att skiljas? Vill hon vara med/titta på?


    Hennes uttalande väcker många frågor.

  • Anonym (Tia)
    Mon 10 Jan 2022 12:22
    #7

    Jag är som din fru, jag vill heller inte ligga mer med min man.
    För mig handlar det om att jag inte längre har lust till honom, känner ingen fysisk attraktion, vill inte ha närhet från honom.
    Han är en jättefin person, en bra pappa, vi delar lika på sysslor i hemmet, har ett tryggt och bekvämt liv så länge vi har hemmavarande barn. För mig finns ingen anledning att lämna. Jag känner inget behov av fysisk närhet från en annan vuxen just nu, jag onanerar om jag är sugen. Min syn på vårt liv kan ju förändras om jag skulle bli kär i nån annan, men det har inte hänt på många år.

    Min man har min välsignelse att ligga med andra, men han vill ha sex med mig. Han är kär i mig. Och han vill vara kär och ligga med någon han har känslor för.
    Så dilemmat ligger hos honom egentligen. Att lämna mig, och hitta någon annan. Men vi har barn och han vill heller inte rock the boat. Inte än i alla fall. tror dock inte vi kommer kunna leva såhär för alltid.

  • Anonym (Femma­)
    Mon 10 Jan 2022 13:10
    #8
    +1
    Anonym (Tia) skrev 2022-01-10 12:22:18 följande:

    Jag är som din fru, jag vill heller inte ligga mer med min man.
    För mig handlar det om att jag inte längre har lust till honom, känner ingen fysisk attraktion, vill inte ha närhet från honom.
    Han är en jättefin person, en bra pappa, vi delar lika på sysslor i hemmet, har ett tryggt och bekvämt liv så länge vi har hemmavarande barn. För mig finns ingen anledning att lämna. Jag känner inget behov av fysisk närhet från en annan vuxen just nu, jag onanerar om jag är sugen. Min syn på vårt liv kan ju förändras om jag skulle bli kär i nån annan, men det har inte hänt på många år.

    Min man har min välsignelse att ligga med andra, men han vill ha sex med mig. Han är kär i mig. Och han vill vara kär och ligga med någon han har känslor för.
    Så dilemmat ligger hos honom egentligen. Att lämna mig, och hitta någon annan. Men vi har barn och han vill heller inte rock the boat. Inte än i alla fall. tror dock inte vi kommer kunna leva såhär för alltid.


    Så du släpar med din kärlekskranke make för att det ger dig trygghet och bekvämlighet utan hänsyn till hans välmående. Det är säkert inte som det verkar men i det du skriver så framstår du som en fruktansvärt egocentrisk människa. "ligg du med nån annan det är ok" ..enkelt att säga till en person du vet trånar efter dig. Jag hoppas han hittar en partner som är lika kär i honom, som visar detta genom alla aspekter i livet. Sen att du blir över, utan din trygghet i en obekvämare vardag, är inte hans problem. Du har ju din onani så du klarar dig fint. Är du klar med din partner gör det som är rätt, kapa banden så båda kan finna lycka någon annan stans för det är ni troligen värda båda två.
  • Anonym (Tia)
    Mon 10 Jan 2022 13:25
    #9
    Anonym (Femma) skrev 2022-01-10 13:10:42 följande:

    Så du släpar med din kärlekskranke make för att det ger dig trygghet och bekvämlighet utan hänsyn till hans välmående. Det är säkert inte som det verkar men i det du skriver så framstår du som en fruktansvärt egocentrisk människa. "ligg du med nån annan det är ok" ..enkelt att säga till en person du vet trånar efter dig. Jag hoppas han hittar en partner som är lika kär i honom, som visar detta genom alla aspekter i livet. Sen att du blir över, utan din trygghet i en obekvämare vardag, är inte hans problem. Du har ju din onani så du klarar dig fint. Är du klar med din partner gör det som är rätt, kapa banden så båda kan finna lycka någon annan stans för det är ni troligen värda båda två.


    Ja? Premisserna är väldigt klara, jag är väldigt tydlig mot min man. Vill han lämna får han ta det beslutet. Jag har ingen anledning att lämna, jag är färdig med den fysiska delen av vår relation, men inte med familjelivet. Han är en vuxen, myndig person.
  • Mon 10 Jan 2022 13:48
    #10
    Anonym (Tia) skrev 2022-01-10 13:25:05 följande:

    Ja? Premisserna är väldigt klara, jag är väldigt tydlig mot min man. Vill han lämna får han ta det beslutet. Jag har ingen anledning att lämna, jag är färdig med den fysiska delen av vår relation, men inte med familjelivet. Han är en vuxen, myndig person.


    Vad föll du för från början och varför finns inte den attraktionen kvar?
Svar på tråden Min fru vill inte ha sex längre