• soderguy11854

    Vad tycker ni om Juliette som flicknamn?

    Vi tvekar fortfarande, men är nyfikna på att få er syn på detta namn.


  • Svar på tråden Vad tycker ni om Juliette som flicknamn?
  • neverpreggo

    Har en i bekantskapskretsen. Fint dock lite väl "krångligt".

  • Zouxman

    Är ni så osäkra på er själva att ni måste söka bekräftelse hos främmande människor? Hur kan ni ens överväga att lägga en värdering i vad vi tycker om ett namn ni ska välja till ert barn?


    Spelar ingen roll vilket namn ni väljer så kommer det finnas människor som tycker det är fint, eller fult. Så välj det ni tycker om så blir det bra.

  • fluu

    Vackert. Lite krångligt med stavning och uttal i Sverige dock.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Maymom

    Vackert, tänker på juliette binoche.

    Hur tänker ni er uttalet, svenskt, engelskt eller franskt?

    Julia är ju lite enklare och också vackert.

  • Xenia

    Vackert namn, jag gillear det med franskt uttal. Inte med engelskt, då kan man lika gärna skriva det som Juliet. Eller har ni tänkt en försvenskad variant typ "juli-ETT"?

    Det kan alltså bli problem att folk uttalar el stavar det fel.

    Om ni tycker att Julia känns uttjatat så finns ju Juliana eller Julianne också. Fast samma problem med uttalet för Julianne, franskt eller svenskt?

  • Kusinen

    Tycker det är fint. Kan ju vara lite svårt med uttal första gången innan man hört hur just ni vill uttala det, men sen ska det nog gå bra. Men man får nog räkna med att endera ha svenskt J eller nån försvenskad svensk variant av det franska uttalet som i Jeanette.

  • Zakopane

    Fint namn!
    Jag gillar särskilt att det inte är ett hittepånamn, som annars är på modet nuförtiden. 

Svar på tråden Vad tycker ni om Juliette som flicknamn?