• Jiller
    Tue 16 Nov 2021 00:57
    3243 visningar
    11 svar
    11
    3243

    Katt stör sömn

    Jag har tagit över en vuxen katt som är van vid att sova i ägarens säng. Jag kan dock inte med det för jag känner mig fasthållen när katten ska ligga på mig så jag stänger dörren men då står katten utanför och skriker majoriteten av natten. Hur kan man vänja av katten vid detta?

  • Svar på tråden Katt stör sömn
  • Anonym (Du är ägd nu)
    Tue 16 Nov 2021 01:31
    #1
    +2

    Välkommen till ett parallellt universum. Hundar har ägare. Katter har personal.

  • Anonym (Vänj dig)
    Tue 16 Nov 2021 01:35
    #2
    +3

    Frågan är inte huruvida du ska vänja katten av med det, utan hur DU ska vänja dig vid att katten sover i din säng. Det är en vanesak och du kommer få lättare att sova efter ett tag. Jag älskade när min katt sov bredvid mig, jag sov faktiskt bättre då :)

  • Tue 16 Nov 2021 05:52
    #3
    +1

    Jag tror inte du kommer kunna vänja katten vid att dörren är stängd. Den kommer förmodligen fortsätta skrika och risken är stor att den tex börjar kissa utanför lådan pga av missnöje.Tror ju absolut du sover bättre med en katt i sängen än en katt som skriker hela nätterna och sen pinkar i din säng så du får helt enkelt vänja dig.

  • Anonym (Äh)
    Tue 16 Nov 2021 18:20
    #4
    Anonym (Du är ägd nu) skrev 2021-11-16 01:31:06 följande:

    Välkommen till ett parallellt universum. Hundar har ägare. Katter har personal.


    Trams. Det är bara vissa kattägare som är knepiga. Jag vet katter som är väluppfostrade. Det är bara att stå ut ett tag ts, den kommer att ge upp. Köp ett mysigt klösträd den kan sova i på natten.
  • Anonym (Katti­s)
    Tue 11 Jan 2022 22:34
    #5

    Min katt åker ut varje kväll så hon inte stör min sömn.. Skrattande


    Tröttnade på att bli väckt varje kväll, släpper in hennes runt kl 0900 på morgonen..

  • Anonym (Teddy­)
    Tue 11 Jan 2022 22:43
    #6
    +1
    Anonym (Äh) skrev 2021-11-16 18:20:52 följande:

    Trams. Det är bara vissa kattägare som är knepiga. Jag vet katter som är väluppfostrade. Det är bara att stå ut ett tag ts, den kommer att ge upp. Köp ett mysigt klösträd den kan sova i på natten.


    Jag uppfattade det som lite skämtsamt sagt. Dessutom har det inte så mycket med uppfostran att göra, hundar är ofta mer inställsamma till sin ägare och vill göra hen nöjd. Jag upplever inte att mina katter har samma driv att göra mig nöjd.
  • Anonym (Du är ägd nu)
    Tue 11 Jan 2022 23:48
    #7
    Anonym (Teddy) skrev 2022-01-11 22:43:12 följande:

    Jag uppfattade det som lite skämtsamt sagt. Dessutom har det inte så mycket med uppfostran att göra, hundar är ofta mer inställsamma till sin ägare och vill göra hen nöjd. Jag upplever inte att mina katter har samma driv att göra mig nöjd.


    Både allvar och skämt. Mest allvar. Har haft 6 stora hundar men nu en katt. Hon styr och ställer kan jag lova. Personlighet de lux. Hon är enormt ego och hundarna var tvärtom.
  • Anonym (Teddy­)
    Wed 12 Jan 2022 00:23
    #8
    +1
    Anonym (Du är ägd nu) skrev 2022-01-11 23:48:43 följande:

    Både allvar och skämt. Mest allvar. Har haft 6 stora hundar men nu en katt. Hon styr och ställer kan jag lova. Personlighet de lux. Hon är enormt ego och hundarna var tvärtom.


    Det är min erfarenhet också.
  • Anonym (Mys)
    Wed 12 Jan 2022 00:52
    #9
    +2

    Åh vad mysigt. Själv så älskar jag att ha en spinnande katt i sängen när jag ska sova. Jag skulle inte klaga. Somnar bättre då

  • Anonym (Katte­n)
    Wed 12 Jan 2022 01:11
    #10
    +1

    Älskar att sova med katt! Så gosigt och mjukt! Din katt uppfyller sin funktion som HUSDJUR när den vill sova med dig! Den vill inte vara ensam och själv. Varför ha ett HUSDJUR om man vill vara ensam och ifred? Usch, då är man inte rätt person att ha ett riktigt HUSDJUR som vill visa kärlek och gosa.

  • Wed 12 Jan 2022 01:25
    #11
    +1

    Du kommer vänja dig vid att katten ligger på dig och sover och när du vant dig kommer du snart absolut inte kunna sova UTAN katten. Det lovar jag!

Svar på tråden Katt stör sömn