• Anonym (Wl)
    Tue 16 Nov 2021 09:37
    119688 visningar
    322 svar
    -1 +1
    322
    119688

    Nylonstrumpor idag

    Vilka har nylonstrumpor på sig idag

  • Svar på tråden Nylonstrumpor idag
  • Anonym (Trans­flicka­)
    Mon 28 Mar 2022 00:54
    #71
    Anonym (Lillemor) skrev 2022-03-26 14:35:40 följande:

    Det är snyggt med nylonstrumpor men jag blir väldigt svettig i dom. Det blir instängt och har även fått svampinfektion av att ha strumpbyxor. Har ofta leggings istället under kjol och klänning eller strumpbyxor i bomull. Har också slutat med högklackade skor för dom har förstört mina fötter. Har ballet flats på jobbet. 


    men den här tråden är väldigt inspirerande, ska köpa ett par riktigt glansiga nylon strumpbyxor och överraska min man.


    Det finns ju så otroligt många nylonkvaliteer med olika egenskaper. Bla de som inte värmer och vid minsta vinddrag kyler benen. Brukar vara med glans och står cooling el liknande på förpackningen.
  • Anonym (Trans­flicka­)
    Mon 28 Mar 2022 01:05
    #72
    +2
    Anonym (Gina) skrev 2022-03-26 13:20:31 följande:

    Hej igen, alla ni sista entusiasterna!

    Det verkar vara alldeles på upphällningen det här med tunna nylonstrumpor. Åtminstone till vardags.
    Såg EN enda flicka igår när jag i god tid väntade på tåg på Centralen. Hon hade svarta, tunna STW under shortsen. I övrigt har det varit ekande tomt i protokollet. Lätt märkligt när plagget är så fenomenalt elegant och har en sån dragningskraft på många män. Eller är det kanske just därför det är som det är? Ingen vill vara den som är den och få lystna blickar eller kommentarer pga sin klädsel?

    Eller är det bara så att nylonstrumpbyxor är omodernt, ute och passé? Sköna och smeksamma mot min hud är de oavsett.Jag nyser i hur fel vissa tycker att de är.

    Sekonderar i allt # transflickans åsikter. Just det där med om hon har eller inte är ett av de mest spännande momenten i det hela.

    Dagens outfit i damiga nyansen Ambra. De riktiga proffsen brukade ha diadem och rosa läppstift till.
    De där attiraljerna avstår jag.


    Riktig trevligt att höra att det finns kvinnor som ni som går mot strömmen och ändå använder nylon.
    Min dröm vore att träffa den öppensinniga tjejen som älskar nylon både på sig och mej i smyg.  Jag går i nylon hemma och sover även i supertunna. Nylonben mot någon annans nylon är grymt.
    Anonym (Lillemor) skrev 2022-03-26 14:35:40 följande:

    Det är snyggt med nylonstrumpor men jag blir väldigt svettig i dom. Det blir instängt och har även fått svampinfektion av att ha strumpbyxor. Har ofta leggings istället under kjol och klänning eller strumpbyxor i bomull. Har också slutat med högklackade skor för dom har förstört mina fötter. Har ballet flats på jobbet. 


    men den här tråden är väldigt inspirerande, ska köpa ett par riktigt glansiga nylon strumpbyxor och överraska min man.


    Det finns ju så otroligt många nylonkvaliteer med olika egenskaper. Bla de som inte värmer och vid minsta vinddrag kyler benen. Brukar vara med glans och står cooling el liknande på förpackningen.
  • Mon 28 Mar 2022 18:09
    #73
    Anonym (Lillemor) skrev 2022-03-26 14:35:40 följande:

    Det är snyggt med nylonstrumpor men jag blir väldigt svettig i dom. Det blir instängt och har även fått svampinfektion av att ha strumpbyxor. Har ofta leggings istället under kjol och klänning eller strumpbyxor i bomull. Har också slutat med högklackade skor för dom har förstört mina fötter. Har ballet flats på jobbet. 


    men den här tråden är väldigt inspirerande, ska köpa ett par riktigt glansiga nylon strumpbyxor och överraska min man.


    Lycka till!
    Hoppas det faller väl ut och att såväl du som maken får trevligt efter att du gjort denna lilla och enkla men samtidigt så generösa gest att välja att bära vackra nylonstrumpor för att överraska honom.

    Skulle vara kul att få återkoppling om hur det gick för er om du vill dela med dig av det 

    Kram Sam.
  • Sat 2 Apr 2022 10:55
    #74
    Sam Ståhl skrev 2022-03-27 08:49:08 följande:

    Stayups är ju alltid en favorit som funkar klockrent om man tycker det känns instängt med strumpbyxor. I kombination med klackar är stayups svårslaget. 
    På bilden nedan bär jag klassisk nylon och klassisk pumps och stortrivs i vanlig ordning. Men visst, 10 cm stilett klackar är ju inget jag heller kan gå i jättelänge utan att bli trött i fötterna. Men vad gör man inte för att få njuta av att känna sig elegant och sensuell.


    Jo, jag håller med. Har själv börjat använda stay ups mer och mer, då det blir lite luftigare. Finns många bra märken och det viktigaste är att man hittar såna där spetskanten ej viker sig.
    Dock är det fortfarande mest strumpbyxor för mig, vet ej, kandke ren lathet.
  • Anonym (Gina)
    Sat 2 Apr 2022 11:09
    #75
    Anonym (Transflicka) skrev 2022-03-28 00:54:04 följande:
    Det finns ju så otroligt många nylonkvaliteer med olika egenskaper. Bla de som inte värmer och vid minsta vinddrag kyler benen. Brukar vara med glans och står cooling el liknande på förpackningen.
    Fascinerande hur många olika garner det finns och hur olika de känns på benen. En del upplevs som gummitrådar och andra är hala som tusan. Vissa maskbilder skiljer sig också åt. Har svårt för glansiga, tycker de klibbar på benen.

    Inte svårt att motivera sig idag direkt. Cykeltur med minusgrader ute kräver sin klädsel.
    De mörka hösttonerna helt i bruskalan har alltid lockat mig. De är ingen vanlig syn idag, tyvärr. Det vill verkligen till att även ha old school sockar med högt skaft om man inte vill bli ertappad med glipan.
  • Anonym (Trans­flicka­)
    Tue 5 Apr 2022 01:02
    #76

    Blev school compressions strumpor idag hela dagen i city. Klämmer , sitter bra o tåliga.

  • Tue 5 Apr 2022 07:21
    #77
    kjolkille skrev 2022-04-02 10:55:35 följande:
    Jo, jag håller med. Har själv börjat använda stay ups mer och mer, då det blir lite luftigare. Finns många bra märken och det viktigaste är att man hittar såna där spetskanten ej viker sig.
    Dock är det fortfarande mest strumpbyxor för mig, vet ej, kandke ren lathet.
    Det finns bland stayups precis som bland strumpbyxor väldigt många olika modeller och kvalitéer. Tycker du det är svårt att hitta några som inte viker sig vid siliconbanden så är tipset att titta bland de lite dyrare modellerna av stayupstrumpor som har bredare spetskant. Min erfarenhet är att dessa sitter bättre. 
    Men jag gissar att det här har du kanske redan koll på. 
    Annars finns ju alltid alternativet att satsa på strumpor för strumpebandshållare. Ett lite omständligare och pyssligare alternativ men det är ju ett angenämt pyssel för oss som har det här som vårt lilla specialintresse.
  • Anonym (bara män)
    Tue 5 Apr 2022 08:28
    #78

    Nylonstrumpor och stayups är min stora fetisch. Jag man och inte trans eller dylikt. Jag bär alltså inte nylon själv. Men jag älskar att se det på kvinnor. Det finns inget sexigare. Så därför när en tråd som denna dyker upp så blir man ju lite till sig och hoppas att den fylls av kvinnor som delar med sig. Och så är det bara transmän som lägger upp bilder på sig i nylon. 

    Jag har inget emot att det finns transmän och ni får naturligtvis också synas och ta plats. Men det hade ju varit roligt om det fanns kvinnor med i den här tråden. Men så är det ju aldrig. Trist tycker jag. 

  • Anonym (Femin­in)
    Tue 5 Apr 2022 17:42
    #79
    Anonym (bara män) skrev 2022-04-05 08:28:07 följande:

    Nylonstrumpor och stayups är min stora fetisch. Jag man och inte trans eller dylikt. Jag bär alltså inte nylon själv. Men jag älskar att se det på kvinnor. Det finns inget sexigare. Så därför när en tråd som denna dyker upp så blir man ju lite till sig och hoppas att den fylls av kvinnor som delar med sig. Och så är det bara transmän som lägger upp bilder på sig i nylon. 

    Jag har inget emot att det finns transmän och ni får naturligtvis också synas och ta plats. Men det hade ju varit roligt om det fanns kvinnor med i den här tråden. Men så är det ju aldrig. Trist tycker jag. 


    Kanske det här kan vara nåt för dig?  
  • Tue 5 Apr 2022 18:19
    #80
    Anonym (Feminin) skrev 2022-04-05 17:42:29 följande:
    Kanske det här kan vara nåt för dig?  
    Snyggt.Classy och sexigt.
    Precis som det ska vara.
Svar på tråden Nylonstrumpor idag