• Tue 16 Nov 2021 20:29
    2413 visningar
    6 svar
    6
    2413

    Hur gör ni med julklappar?

    Hej!

    Lever i en bonusfamilj sedan 8år tillbaka,

    Varje jul är det samma problem.

    Jag har en helt ok inkomst men min man har betydligt bättre ekonomi. Han har en dotter på 13år och jag två söner 15,17år gamla.

    Jag skulle gärna vilja att det är någorlunda ?rättvist? men vad vi ger dem. Min man tycke inte det. Han pratar om att köpa en ny iPhone PRO samt en plattång som kostar 2500kr till sin dotter. Jag kan omöjligt köpa så dyra julklappar. Men det jag tycker är värst är att det blir sån påtaglig skillnad då vi alla lever tillsammans. Min man kan inte förstå mig alls. Skulle behöva andras åsikter. Kanske jag är helt ute och cyklar?tacksam för era svar! Mvh

  • Svar på tråden Hur gör ni med julklappar?
  • Anonym (www)
    Tue 16 Nov 2021 20:37
    #1
    +1

    Vi har också en bonusfamilj med olika tonåringar/unga vuxna barn. De får pengar/julklappar för samma summa allihop, oavsett vem som är deras förälder. Det är ju vi som är familjen när de är hos oss. Så tänker vi. 

  • Tue 16 Nov 2021 21:16
    #2
    +2

    Självklart ser man till att alla barn i familjen får likvärdigt.

    Din man är alltså helt obrydd över dina barns upplevelser. Det är illa.

    Jag förstår inte hur du kan älska och välja att leva med en man som är obrydd gällande dina barn.

  • Tue 16 Nov 2021 21:17
    #3
    +1

    Och i 8 år har du låtit detta pågå.

  • Tue 16 Nov 2021 22:19
    #4

    Tack för era svar. Jag är på väg att vilja lämna denna man ?som säger att han älskar mig mer än livet? men ibland behöver man höra från andra att det inte är ok. Finns en hel del som inte står rätt till här hemma:(

    Behöver bara bli helt säker på att jag gör rätt. God natt å tack ännu en gång att ni svarade

  • neverp­reggo
    Tue 16 Nov 2021 22:24
    #5

    Hur ser det ut med julklappar från andra håll, de andra föräldrarna?

  • Wed 17 Nov 2021 05:59
    #6

    Hans dotter får väldigt mycket av sin mamma oxå. Mina söner får väldigt sparsamt av sin pappa. Detta är något jag inte kan påverka. men i vårt hem vill jag inte ha sådana skillnader. Mvh

Svar på tråden Hur gör ni med julklappar?