• Asund

    "Magisk" verkstad

    Tjenare, jag har lämnat in en el-scooter som jag köpt via Outl1 på reparation då det sipprar bromsvätska genom själva metallen på bromsoket, dvs inte genom någon lös del eller lager osv. Rakt igenom metallen alltså. Detta har de nu återkopplat att det är "åtgärdat" med förklaringen: "Vi löste problemet genom att lufta bromsarna". Vad är det för trolleriverkstad eller brister min kunskap i om hur man lagar hål i metalldelar? Givetvis står de fast att de inte tänker göra något mer då de inte ser problemet längre. Att tillägga att det även är en spricka i en plastkåpa på scootern samt att det är rost tamigfasen överallt pga att de hade någon vattenskada i lagret på outl1 innan leverans. Allt ovan är "fixat" genom att "lufta bromsarna"... 


    Nu kräver de bevis att allting inträffat innan leverans. Jag har såklart vittnesutlåtande, men det är ju inte så att man sparar emballage eller dokumenterar allt sånt i vanliga fall. 


    Tar vänligen emot tips och tricks på hur man går tillväga? 

  • Svar på tråden "Magisk" verkstad
  • Asund

    Skulle ha varit en gif som visar läckaget när jag pumpar bromsen. men det gick väl sisådär med det ser jag. 

  • Anonym (Hmm)
    Asund skrev 2021-11-19 10:38:40 följande:

    Skulle ha varit en gif som visar läckaget när jag pumpar bromsen. men det gick väl sisådär med det ser jag. 


    Kan du istället markera med en pil på bilden var vätskan sipprar ut? Jag tänker som så att om det är hål i en metalldel så är det dåligt svetsat.
  • Anonym (A)

    Ja kinagrejerna imponerar inte tyvärr. Du får väl vända dig till ARN och låta dem bedöms ärendet.

Svar på tråden "Magisk" verkstad