• Fri 19 Nov 2021 22:13
    2923 visningar
    10 svar
    10
    2923

    Intresse för kompis

    Jag har ett intresse för en vän som har växt sig starkare när jag lärt känna denne bättre. Men blir inte klok på hur jag ska tolka personen. Ena stunden verkar personen vara väldigt intresserad, nästa stund inte alls. Blivit som en osäker dans fram och tillbaka mellan oss. Är det någon som har haft erfarenheter av liknande? Berätta gärna hur det var och vad som blev av det! Obs! Ingen av oss har uttryckligen uttalat något intresse. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Intresse för kompis
  • Anonym (Neo)
    Fri 19 Nov 2021 23:49
    #1

    Vågar du berätta vad du känner?
    Är ni båda singlar tycker jag du kan tala om för personen hur du känner. 
    om det är en bra person kommer du få ett respektfullt bemötande tillbaka oavsett vad personen känner.
    Är någon eller båda upptagna blir det lite mer komplicerat.   

  • Sat 20 Nov 2021 00:39
    #2
    Anonym (Neo) skrev 2021-11-19 23:49:07 följande:

    Vågar du berätta vad du känner?

    Är ni båda singlar tycker jag du kan tala om för personen hur du känner. 

    om det är en bra person kommer du få ett respektfullt bemötande tillbaka oavsett vad personen känner.

    Är någon eller båda upptagna blir det lite mer komplicerat.   


    Singlar. Fick en magkänsla som säger att intresset är besvarat. Samtidigt som jag tänker, varför skulle jag ha sådan tur och vad är egentligen en magkänsla? Skulle känna mig så dum om jag misstolkat allt. Vilket vi människor gärna gör.

    Så nej, jag vågar inte berätta. Kanske får jag bättre klarhet om jag avvaktar en tid.
  • Anonym (S)
    Sat 20 Nov 2021 11:02
    #3

    Hen är inte intresserad.

  • Sat 20 Nov 2021 12:35
    #4
    Anonym (S) skrev 2021-11-20 11:02:39 följande:

    Hen är inte intresserad.


    Okej. Tack för svaret!
  • bobeli
    Sat 20 Nov 2021 22:44
    #5

    Hej! Det bästa vore väl om ni bägge kunde prata om det och göra klart för varandra hur det är så att ingen går och behöver tänka på det-alltså rensa luften

  • Sun 21 Nov 2021 01:35
    #6
    bobeli skrev 2021-11-20 22:44:35 följande:

    Hej! Det bästa vore väl om ni bägge kunde prata om det och göra klart för varandra hur det är så att ingen går och behöver tänka på det-alltså rensa luften


    Fast den här personen är inte värd att förlora pga att jag har blivit intresserad. Har mycket hellre en bra vänskaplig relation om inte annat. Och det kan ju definitivt komplicera saker och ting om jag berättar och intresset ej är besvarat. Sånahär känslor leder ju inte sällan till sociala dilemman. Tyvärr.
  • bobeli
    Sun 21 Nov 2021 14:55
    #7
    andiie skrev 2021-11-21 01:35:13 följande:
    Fast den här personen är inte värd att förlora pga att jag har blivit intresserad. Har mycket hellre en bra vänskaplig relation om inte annat. Och det kan ju definitivt komplicera saker och ting om jag berättar och intresset ej är besvarat. Sånahär känslor leder ju inte sällan till sociala dilemman. Tyvärr.
    Du säger att personen inte är värd att förlora, då kanske du redan vet hur du ska ta det varligt fram - måste det leda till ett förhållande eller kan det stanna vid en mycket fin vänskap där ni istället håller i hop i vått och torrt. Svaret kommer du nog aldrig att fp innan du börjat att ta vägen mot målet och den kan se olika ut - ibland väldigt lång och krokig ibland väldigt rak och enkel fast målet är detsamma
  • Sun 21 Nov 2021 18:35
    #8
    bobeli skrev 2021-11-21 14:55:56 följande:

    Du säger att personen inte är värd att förlora, då kanske du redan vet hur du ska ta det varligt fram - måste det leda till ett förhållande eller kan det stanna vid en mycket fin vänskap där ni istället håller i hop i vått och torrt. Svaret kommer du nog aldrig att fp innan du börjat att ta vägen mot målet och den kan se olika ut - ibland väldigt lång och krokig ibland väldigt rak och enkel fast målet är detsamma


    Söt. Tack. Uppskattar ditt genuina inlägg.

    Precis. Jag tänker varligt. Nej, det är inte nödvändigt att det behöver sluta i en kärleksrelation, då jag själv är på utforskarstadiet. Men är inte beredd att berätta något än, vill inte skaka om för mycket.
  • bobeli
    Sun 21 Nov 2021 19:28
    #9
    andiie skrev 2021-11-21 18:35:31 följande:
    Söt. Tack. Uppskattar ditt genuina inlägg.

    Precis. Jag tänker varligt. Nej, det är inte nödvändigt att det behöver sluta i en kärleksrelation, då jag själv är på utforskarstadiet. Men är inte beredd att berätta något än, vill inte skaka om för mycket.
    Det tycker jag att du gör rätt i
  • Anonym (chris­siky)
    Sun 21 Nov 2021 22:45
    #10

    Okej skriver ett lite långt svar. För snart ett pr sedan sedan så snackade jag med en tjej online som bodde i ett annat land. Vi connectade så bra och hade extremt mycket gemensamt, samma humor etc?Vi var kompisar först då det hela började med språkutbyte, så ingen dejtingapp eller liknande. Efter några månader av 24/7 snack så erkände vi för varandra att vi tyckte om varandra, efter den punkten något ändrades, och jag började se hennes mer riktiga sida. Hon var den mest osäkra, obestämda personen som jag sett. Väldigt moody och varje dag var annorlunda för henne, inte att hon var dryg eller så men betedde sig förvirrande och inte som när en tjej brukar vara intresserad vanligtvis. Hon sade själv en gång att hon kanske vaknar en dag och vill inte vår ?relation? längre. Ena dagen var hon helt hype och ville träffas i verkliga livet och så, andra dagen drar hon sig undan och nästan undrar varför vi ens pratar. Hur som helst det hela slutade med att hon en dag av ingenstans, började skriva torrt, och så har vi ett videosamtal och hon säger att hon har tappat känslorna? Lärde mig mycket efter det här och av slumpen, började intressera mig för sjärntecken, vet inte om du tror på sjärntecken men det gjorde jag inte heller förut. Hursomhelst, det finns ett som heter Gemini på engelska och det är dem som är födda typ maj, vilket hon är. Beskrivningen på det sjärntecknet var som en exakt beskrivning om henne; obestämd, nästan som att personen har flera personligheter, ena stunden vill de ha dig, nästa stunden inte, dramatiska mood swings, älskar att ha spänning i relationen, dras till drama och hatar montoni. Syftet med det jag skriver är inte att diskutera om sjärntecken är på riktigt eller inte utan att det finns en viss typ av personlighet som den jag beskrev och det du skrev i ditt inlägg verkar stämma bra med det jag upplevde med den tjej jag snackade med. Mitt tips är att va försiktig med den typen för de dränerar din energi helt och även om hon är intresserad på riktigt så kan när som helst en säkring gå av i hennes huvud och inte vilja ha det här längre? Det är bättre att egentligen visa henne hur du känner för henne istället för att vänta och vänta, men återigen va försiktig och försök ta reda på hur pass intresserad hon är av dig. Många tjejer skickar intressesginaler men det de är intresserade av egentligen är din bekräftelse/uppmärksamhet och inte dig själv som person. Var själv investerad och satte mina känslor på spel med henne men blev besviken i slutet.

Svar på tråden Intresse för kompis