• Noralitman

    Välja bort barn för sin partner

    Måste bekänna?..Jag har kommit till en mittpunkt där jag funderar på att välja att ge vårdnaden helt åt den andra föräldern och säga upp förälder ansvaret för min partner. Hur sjuk är man inte då?

  • Svar på tråden Välja bort barn för sin partner
  • Anonym (E)

    Du öppnade upp den här diskussionen så... sjukt är att du ens behöver fundera på saken. Och din s.k. partner eller iaf relationen är minst sagt sjuk som skapat den här situationen.

  • Anonym (Peter)

    Otroligt sjukt.

    Du kan inte må bra, och din ny relation är destruktiv om det här är en förutsättning för att den ska fungera.

    När den tar slut (och det kommer den göra med dessa premisser), ska du ta tillbaka barnet då?

  • Mimosa86

    Vill du detta själv?

    En bra partner skulle aldrig tvinga den man älskar att välja bort sina barn. Det är tecken på att något är riktigt fel.

  • Shakira88

    Så gjorde mina barns pappa.

    Det har skadat barnen för livet.

    Testa att tänka på alla i den här situationen och inte bara på dig själv

  • Mrs Moneybags
    Noralitman skrev 2021-11-21 22:07:56 följande:

    Måste bekänna?..Jag har kommit till en mittpunkt där jag funderar på att välja att ge vårdnaden helt åt den andra föräldern och säga upp förälder ansvaret för min partner. Hur sjuk är man inte då?


    En mittpunkt? Hur menar du då? Mitten av vad?

    Istället för att sätta dig själv i centrum kan du prova att sätta dina barn i centrum. Det är dina barn som är "mittpunkten". 

    Dina barn har rätt till båda sina föräldrar. Du har ansvar för dina barn, men inte för din partner. 
  • Noralitman

    Kommer sjölv ifrån en familj där min far lämnade bort mig för att få en ny chans i livet och träffa sin kärlek. Känner tänk om jag väljer mina barn och lyckas slarva bort chansen till en sann riktig kärlek för livet? Jag vet hur sjukt det låter.

  • Anonym (E)
    Noralitman skrev 2021-11-22 10:18:53 följande:

    Kommer sjölv ifrån en familj där min far lämnade bort mig för att få en ny chans i livet och träffa sin kärlek. Känner tänk om jag väljer mina barn och lyckas slarva bort chansen till en sann riktig kärlek för livet? Jag vet hur sjukt det låter.


    Håller med Emmy. Dina barn får det nog bättre utan dig, faktiskt. En del borde inte skaffa barn. Egoism och noll föräldrakänsla.
  • Mrs Moneybags
    Noralitman skrev 2021-11-22 10:18:53 följande:

    Kommer sjölv ifrån en familj där min far lämnade bort mig för att få en ny chans i livet och träffa sin kärlek. Känner tänk om jag väljer mina barn och lyckas slarva bort chansen till en sann riktig kärlek för livet? Jag vet hur sjukt det låter.


    Äkta kärlek kräver inte den typen av offer. 

    Det är nog där du har börjat tänka snett. 
Svar på tråden Välja bort barn för sin partner