• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • isoldelively

    Hur mår ni tjejer? Har ni haft en fin jul? Någon som avslöjat graviditeten för släkten kanske?

    Jag är i vecka 9 och kämpar med illamåendet. Medicin håller det värsta borta så att jag kan vara uppe åtminstone, utan medicin hade jag förmodligen legat och kaskadkräkts i ett mörkt rum dygnet runt. Vill absolut inte att någon utomstående får reda på att jag är gravid så får försöka bita ihop idag på släktmiddag nr 2. Det får man ju igen för sen på kvällen när man blir extra dålig för att man bitit ihop under dagen men så är det.. Kämpa på ni andra om det är ngn mer som också har det tufft <3

  • Nilla6
    isoldelively skrev 2021-12-25 11:18:57 följande:

    Hur mår ni tjejer? Har ni haft en fin jul? Någon som avslöjat graviditeten för släkten kanske?

    Jag är i vecka 9 och kämpar med illamåendet. Medicin håller det värsta borta så att jag kan vara uppe åtminstone, utan medicin hade jag förmodligen legat och kaskadkräkts i ett mörkt rum dygnet runt. Vill absolut inte att någon utomstående får reda på att jag är gravid så får försöka bita ihop idag på släktmiddag nr 2. Det får man ju igen för sen på kvällen när man blir extra dålig för att man bitit ihop under dagen men så är det.. Kämpa på ni andra om det är ngn mer som också har det tufft <3


    Ja fy fan, mår så illa, men inte när jag äter, bara efter. Kan inte stå, sitta eller ligga på vissa sidor för blodtrycket är lågt. Såhär hade jag inte med de andra så vet inte hur länge jag kan hålla mej, vi har inte ens berättat för våra 3 barn än, så nej har inte berättat nåt för nån alls. Hade hoppats på att göra det efter kub men kanske inte kan hålla mej så länge. Vecka 7 nu. H
  • Emjol
    isoldelively skrev 2021-12-25 11:18:57 följande:

    Hur mår ni tjejer? Har ni haft en fin jul? Någon som avslöjat graviditeten för släkten kanske?

    Jag är i vecka 9 och kämpar med illamåendet. Medicin håller det värsta borta så att jag kan vara uppe åtminstone, utan medicin hade jag förmodligen legat och kaskadkräkts i ett mörkt rum dygnet runt. Vill absolut inte att någon utomstående får reda på att jag är gravid så får försöka bita ihop idag på släktmiddag nr 2. Det får man ju igen för sen på kvällen när man blir extra dålig för att man bitit ihop under dagen men så är det.. Kämpa på ni andra om det är ngn mer som också har det tufft <3


    Åh stackare! :( mitt illamående är mer under kontroll nu med prostafen men finns dock ändå och lurar. Dock blir jag ännu tröttare av det och då var jag ändå jääääättte trött innan haha.. Men nu är jag ledig i mellandagarna utan planer så det är okej ändå <3

    Julen tog hårt på mig så jag sov faktiskt 12 timmar inatt ;) Hade dock tränat ryggen dagen innan och hade sjuka spänningar i nacken igår så hade spänningshuvudvärk hela dagen.. Så var rätt off på både sociala medier och irl.

    Hoppas du mår bättre snart <3
  • Erika W

    Hej alla!

    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg, men ville bara hoppa in och säga att jag har bf 18 augusti, allt är jätte nytt och jag känner att det skulle va skönt att kunna ventilera med andra!

    Jag är 27 år och detta blir då mitt första, så jag är verkligen lost i det mesta just nu ????

  • Milhist
    Erika W skrev 2021-12-25 14:08:50 följande:

    Hej alla!

    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg, men ville bara hoppa in och säga att jag har bf 18 augusti, allt är jätte nytt och jag känner att det skulle va skönt att kunna ventilera med andra!

    Jag är 27 år och detta blir då mitt första, så jag är verkligen lost i det mesta just nu ????


    Grattis!

    Förstår dig fullt ut! Väntar också första barnet och allt är nytt. Finns dolda facebookgrupper som jag tycker är jätteskönt att använda som ventil :)
  • Emjol
    Erika W skrev 2021-12-25 14:08:50 följande:

    Hej alla!

    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg, men ville bara hoppa in och säga att jag har bf 18 augusti, allt är jätte nytt och jag känner att det skulle va skönt att kunna ventilera med andra!

    Jag är 27 år och detta blir då mitt första, så jag är verkligen lost i det mesta just nu ????


    Grattis! :D

    Jag väntar också första barnet och är 26 år. Så allt är verkligen nytt för oss med <3
  • Bonusbonus89
    isoldelively skrev 2021-12-25 11:18:57 följande:

    Hur mår ni tjejer? Har ni haft en fin jul? Någon som avslöjat graviditeten för släkten kanske?

    Jag är i vecka 9 och kämpar med illamåendet. Medicin håller det värsta borta så att jag kan vara uppe åtminstone, utan medicin hade jag förmodligen legat och kaskadkräkts i ett mörkt rum dygnet runt. Vill absolut inte att någon utomstående får reda på att jag är gravid så får försöka bita ihop idag på släktmiddag nr 2. Det får man ju igen för sen på kvällen när man blir extra dålig för att man bitit ihop under dagen men så är det.. Kämpa på ni andra om det är ngn mer som också har det tufft <3


    Hej!! Julen har varit bra! Hade önskat att man var något längre gången så man hade kunnat berätta för närstående. Detta är mitt första barn och mina föräldrar har längtat efter barnbarn så länge!! På måndag går jag in i vecka 8!

    Jag känner verkligen med er som mår så illa hela tiden. Måste vara svårt att hålla graviditeten hemlig då. Jag har inga större problem med det, än i alla fall. Har kräkts en gång.
  • Nathaliextnf

    Hoppar in här! Plussade i förrgår och detta kommer då bli mitt sjunde barn. Hade ett MA i oktober. Så vågar inte ta ut glädjen för mycket än. Jag är 36 år och mina stora kids är 9mån, 2 år, 10 år, 12 år, 15 år och 17 år. Alla födda på årets 5 första månader. Så detta känns såå märkligt :)

    Tino, 30/7 - andra barnet

    Emjol, 5/8 - Första barnet

    Isoldelively 5/8 - Femte barnet

    Älvstoft 5/8 - Andra barnet

    Ellie9301 6/8 - Första barnet

    Milhist 8/8 - Första barnet

    Lövsångerska1991 9/8 - Första barnet

    Semlan3 10/8 - Tredje barnet

    Maymom 12/8 - andra barnet

    Nomina 12/8 - första barnet

    Messo 13/8 - Tredje barnet (sambons första)

    KLN, 16/8 -andra barnet

    Nilla6, 17/8- Fjärde barnet

    laurajane, 17/8 - andra barnet

    Jenek18 20/8 - första barnet

    JustLikeHoney, 21/8 - tredje barnet

    Jelumima, 22/8 - tredje barnet

    Solveigingeborg, 23/8 - andra barnet

    Ladyballistic 28/8 - andra barnet

    Nathaliextnf 29/8 - sjunde barnet

    Helni 30/8 tredje barnet

  • Jelumima

    Hej!

    Lider med er som mår illa.

    Här är enda symptomen på graviditet ömma bröst och en liten liten mage.

    Jag tycker det redan nu syns lite.. är snart I v. 7.

    Någon mer som upplever att det börjar synas?

    Tycker det är lite jobbigt då vi inte vill berätta för någon förrän efter ul i v.13.

  • Erika W
    Emjol skrev 2021-12-25 15:15:53 följande:

    Grattis! :D

    Jag väntar också första barnet och är 26 år. Så allt är verkligen nytt för oss med <3


    Milhist skrev 2021-12-25 15:03:29 följande:

    Grattis!

    Förstår dig fullt ut! Väntar också första barnet och allt är nytt. Finns dolda facebookgrupper som jag tycker är jätteskönt att använda som ventil :)


    Kul! Grattis ! :) har du tips på några om dom grupperna? ????
Svar på tråden Bf augusti 2022