• Mon 22 Nov 2021 10:59
    296312 visningar
    1451 svar
    +4
    1451
    296312

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Sun 9 Jan 2022 23:31
    Frida123123 skrev 2022-01-08 18:04:23 följande:

    Grattis till graviditeten! Är det första barnet? Skönt att höra med andra som är i samma vecka. Usch, så du spyr dagligen. Hemskt ju, stackarn!! Jag mår illa konstant, men har faktiskt aldrig spytt. Brukar aldrig spy annars i vanliga fall. Mina två graviditeter som jag hade efter varandra visade sig att inget levde så jag är givetvis mycket lättad över att det nu är annorlunda. Just nu är jag dunderförkyld, jätteont i huvudet konstant, spända bröst, konstant illamående, supertrött hela tiden och förstoppad. Håller med om frukten och filen, testade digestive kex men, nä. Har du varit på inskrivning och hälsosamtalet? Jag har inga barn sedan tidigare så givetvis är jag orolig med.


    Grattis detsamma till dig!! Jag tar nog faktiskt hellre att jag spyr dagligen än att må konstant illa, det låter riktigt jobbigt. Mitt illamående kommer i vågor, då spyr jag oftast och sedan går det över direkt efter. Bara sjukt irriterande när det sker efter att man precis ätit och fått i sig lite, kämpat liksom med tanke på avsaknaden av aptit!!

    Supertrött och spända bröst stämmer in bra. Orkar inte göra mycket alla förutom att jobba. Jag har bara haft hälsosamtal över telefon. Inskrivning har jag 28/1, och ul 3/2. Du då? Man längtar ju efter att se så att allt är okej. Detta är mitt första barn, men sambon har två sedan tidigare. Han få dra ett stort lass här hemma (men det är ju faktiskt hans barn så känner mig inte jätteskyldig när jag mår som jag gör). Har du fått veta vid ul att tidigare graviditeter inte gått som planerat? Beklagar!
  • Sun 9 Jan 2022 23:35
    Frida123123 skrev 2022-01-08 18:04:23 följande:

    Grattis till graviditeten! Är det första barnet? Skönt att höra med andra som är i samma vecka. Usch, så du spyr dagligen. Hemskt ju, stackarn!! Jag mår illa konstant, men har faktiskt aldrig spytt. Brukar aldrig spy annars i vanliga fall. Mina två graviditeter som jag hade efter varandra visade sig att inget levde så jag är givetvis mycket lättad över att det nu är annorlunda. Just nu är jag dunderförkyld, jätteont i huvudet konstant, spända bröst, konstant illamående, supertrött hela tiden och förstoppad. Håller med om frukten och filen, testade digestive kex men, nä. Har du varit på inskrivning och hälsosamtalet? Jag har inga barn sedan tidigare så givetvis är jag orolig med.


    Du gjorde ju ett vul i veckan ja! Minnet är bra men kort! Så himla skönt att höra att det gick bra! Håller tummarna för dig!
  • Sun 9 Jan 2022 23:39
    laurajane skrev 2022-01-09 19:47:48 följande:

    Har ni skaffat gravidförsäkring? Och isf vilken? Gratis eller utökad?


    Nej inte än, har för mig att jag tog utökad förra gången och att priset då även täckte första året på barnförsäkringen eller nåt sånt. Vet inte vilken som är bäst.
  • Sun 9 Jan 2022 23:49

    Här har vi gått in i v.10 och illamåendet har minskat aningen, förra graviditeten slutade det i v.11 så jag ropar inte hej än. Jag hoppas även sötsuget minskar snart, fick inte stängt täckbyxorna i helgen....

    Börjar jobba den här veckan så har hittills sluppit försöka dölja måendet på jobbet. Förra gången satt jag och sniffade på ett doftljus så fort min kollega kom med en kaffekopp, jag tålde verkligen inte kaffelukten.

  • Mon 10 Jan 2022 06:32
    Bonusbonus89 skrev 2022-01-09 23:31:34 följande:

    Grattis detsamma till dig!! Jag tar nog faktiskt hellre att jag spyr dagligen än att må konstant illa, det låter riktigt jobbigt. Mitt illamående kommer i vågor, då spyr jag oftast och sedan går det över direkt efter. Bara sjukt irriterande när det sker efter att man precis ätit och fått i sig lite, kämpat liksom med tanke på avsaknaden av aptit!!

    Supertrött och spända bröst stämmer in bra. Orkar inte göra mycket alla förutom att jobba. Jag har bara haft hälsosamtal över telefon. Inskrivning har jag 28/1, och ul 3/2. Du då? Man längtar ju efter att se så att allt är okej. Detta är mitt första barn, men sambon har två sedan tidigare. Han få dra ett stort lass här hemma (men det är ju faktiskt hans barn så känner mig inte jätteskyldig när jag mår som jag gör). Har du fått veta vid ul att tidigare graviditeter inte gått som planerat? Beklagar!


    Då vår graviditet kom till med hjälp av ivf så gör man som standard alltid ett tidigt vul, oftast i vecka 8. Jag kommer ha ett kombinerat inskrivningssamtal och hälsosamtal den 26/1 och ul och kub-test den 9/2. Jaha, då förstår jag, hade nog hellre kräkts med då. Ja illamående konstant är inte kul.. jo, precis på tidigare vul i vecka 8, fick jag reda på att embryot avstannat och blev då skickad till kvinnosjukhuset för att avsluta det. Jättehemskt och smärtsamt.
  • Tue 11 Jan 2022 07:45
    +1

    Nu i helgen hade jag min tredje blödning med färskt blod och trodde att det var missfall. Men så slutade det blöda.. så jag bestämde mig för att ta mig till gynakuten för att kolla. Jag sky hög puls innan och under gynundersökning, men så säger läkaren att hon kunde se en hinnsäck, gulekropp och ett liiitet foster med tickade hjärta <3 så sjukt lättande!

    Har aldrig med mina tidigare graviditeter blödit så här utan att det slutat i missfall. Så jag blev sjukt förvånad att det faktiskt fanns något där. Jag har haft extrem växtvärk denna gång och hon misstänkte uvi så odling skickades. Känner mig så lycklig och nu idag är jag i v8(7+0)

  • Tue 11 Jan 2022 08:23
    Nathaliextnf skrev 2022-01-11 07:45:01 följande:

    Nu i helgen hade jag min tredje blödning med färskt blod och trodde att det var missfall. Men så slutade det blöda.. så jag bestämde mig för att ta mig till gynakuten för att kolla. Jag sky hög puls innan och under gynundersökning, men så säger läkaren att hon kunde se en hinnsäck, gulekropp och ett liiitet foster med tickade hjärta <3 så sjukt lättande!

    Har aldrig med mina tidigare graviditeter blödit så här utan att det slutat i missfall. Så jag blev sjukt förvånad att det faktiskt fanns något där. Jag har haft extrem växtvärk denna gång och hon misstänkte uvi så odling skickades. Känner mig så lycklig och nu idag är jag i v8(7+0)


    Oj, jag kan föreställa mig skräcken och förvåningen! Usch stackarn, men vilken överraskning du fick då! Grattis till graviditeten!! Hoppas du kan slappna av lite mer nu då!
  • Tue 11 Jan 2022 08:39
    Nathaliextnf skrev 2022-01-11 07:45:01 följande:

    Nu i helgen hade jag min tredje blödning med färskt blod och trodde att det var missfall. Men så slutade det blöda.. så jag bestämde mig för att ta mig till gynakuten för att kolla. Jag sky hög puls innan och under gynundersökning, men så säger läkaren att hon kunde se en hinnsäck, gulekropp och ett liiitet foster med tickade hjärta <3 så sjukt lättande!

    Har aldrig med mina tidigare graviditeter blödit så här utan att det slutat i missfall. Så jag blev sjukt förvånad att det faktiskt fanns något där. Jag har haft extrem växtvärk denna gång och hon misstänkte uvi så odling skickades. Känner mig så lycklig och nu idag är jag i v8(7+0)


    Underbart! Försök njut nu! <3
  • Tue 11 Jan 2022 09:53

    Vecka 11 (10+4) och mår fortsatt piss. Mår ständigt svinilla och kräks, tycker inte Lergigan comp hjälper nämnvärt. Känner mig knäckt psykiskt. Förväntar mig inte att detta ska släppa närmsta tiden heller eftersom det hållit i sig fram till vecka 17-25 med övriga barn.

    Ska till bm och gråta ut idag. Hoppas på att kunna få andra mediciner.

  • Tue 11 Jan 2022 09:58
    Nathaliextnf skrev 2022-01-11 07:45:01 följande:

    Nu i helgen hade jag min tredje blödning med färskt blod och trodde att det var missfall. Men så slutade det blöda.. så jag bestämde mig för att ta mig till gynakuten för att kolla. Jag sky hög puls innan och under gynundersökning, men så säger läkaren att hon kunde se en hinnsäck, gulekropp och ett liiitet foster med tickade hjärta <3 så sjukt lättande!

    Har aldrig med mina tidigare graviditeter blödit så här utan att det slutat i missfall. Så jag blev sjukt förvånad att det faktiskt fanns något där. Jag har haft extrem växtvärk denna gång och hon misstänkte uvi så odling skickades. Känner mig så lycklig och nu idag är jag i v8(7+0)


    Vilken lättnad att lilla bönan mådde bra där inne <3 Har du fått lämna några hcg-prov mellan blödningarna där de ser att det ökar som det ska? Har blött i flera av mina graviditeter, färskt blod och rikligare än en mens men det har gått bra, har då även fått lämna blodprov för att kolla hcg första tiden.
Svar på tråden Bf augusti 2022