• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • nomina
    Emjol skrev 2022-01-12 07:59:20 följande:

    Är det någon mer som inte har gjort ultraljud ännu? :)

    Är i vecka 11 nu och ska göra KUB om två veckor exakt, 26/1.

    Så hela graviditeten är fortfarande overklig om man säger så. Sjukt spännande att se vad som gömmer sig där inne <3


    Inte jag heller, v 11 på lördag. Har inskrivning om en vecka och hon sa ul 2 veckor efter det, men inte fått tid än. Bara lääängtar efter att se det lilla livet!!

    Många verkar göra tidiga ul.
  • Milhist
    Emjol skrev 2022-01-12 07:59:20 följande:

    Är det någon mer som inte har gjort ultraljud ännu? :)

    Är i vecka 11 nu och ska göra KUB om två veckor exakt, 26/1.

    Så hela graviditeten är fortfarande overklig om man säger så. Sjukt spännande att se vad som gömmer sig där inne <3


    Är också i v. 11. Har inte heller gjort nåt ultraljud! :) har mitt den 28/1 så lite drygt 2 veckor kvar.

    Håller med om att det inte känns verkligt, att jag dessutom inte har så mycket symtom just nu bidrar ju till det ytterligare!
  • Frida123123

    Hej, jag har gjort ett tidigt vul i vecka 9 (8+4) på fertilitetsklinik. När man gör ivf så erbjuds man alltid tidiga vul. Helt overkligt att få se den lilla med tickande hjärta och en fin/normal storlek på 2 cm. Dock kan ju mycket hända därefter tills nästa ul, så jag är jättenervös. Ska till mödravården den 26/1 för inskrivning och hälsosamtal och den 9/2 för ul och kub test. Dagarna sniglar fram..

    Har två missed abortion bakom mig, ett i juni och ett i oktober så det medför givetvis att jag har svårt att slappna av. Dock, har jag aldrig kommit så långt att jag fått se ett tickande hjärta så jag svävar på moln just nu, ja eller nästan om det inte vore för att man känner sig hel-risig då haha.

  • ÄlvStoft
    Emjol skrev 2022-01-12 07:59:20 följande:

    Är det någon mer som inte har gjort ultraljud ännu? :)

    Är i vecka 11 nu och ska göra KUB om två veckor exakt, 26/1.

    Så hela graviditeten är fortfarande overklig om man säger så. Sjukt spännande att se vad som gömmer sig där inne <3


    Jag har inte heller gjort ännu, är också i v.11 (10+5) och ska till spec. Mvc den 19/1 så jag hoppas de gör ett ultraljud där, då jag inte ska göra kub.
  • Semlan3
    ÄlvStoft skrev 2022-01-12 10:13:28 följande:

    Jag har inte heller gjort ännu, är också i v.11 (10+5) och ska till spec. Mvc den 19/1 så jag hoppas de gör ett ultraljud där, då jag inte ska göra kub.


    Jag har inte heller gjort UL än. Tänk boka privat flera gånger men ångrat mig pga kostnaden. Ska också till specmödravården och göra ultraljud i samband med moderkaksprov i vecka 12. Är i vecka 9+6 nu.
  • Emjol

    Okej så vi är en del som väntar på ultraljud ännu, spännande! :D <3

    Någon mer som fått graviditetshjärna? Har märkt av på senaste att framförallt gör jag småfel på jobbet... Men denna vecka har det eskalerat och speciellt idag. Tack och lov upptäcker jag detta innan chefen gör det så jag hinner fixa felen men det tar en sån jäkla onödig tid av min dag haha! ;)

    Sjukt frustrerande :(

  • Johannis90

    Hej! Det är med andan i halsen jag vågar skriva för första gången på FL. Har följt tråden ett tag men pga oro för missfall inte vågat kliva in. Meeen känner att det är dags. Är gravid i vecka 8 (7+5), BF 25/8. Var på VUL i fredags och fick se två tickande hjärtan, en helt absurd och överväldigande känsla! :) Jag har inga barn sedan tidigare men detta är min sjunde graviditet på tre år, så rädslan för ytterligare ett missfall sitter djupt rotat. I alla fall mår jag extremt illa och gjort i två veckor tillsammans med extrem trötthet vilket just nu tröstar mig! Hoppas så att det här är gången det går vägen!

  • Semlan3
    Johannis90 skrev 2022-01-12 13:45:55 följande:

    Hej! Det är med andan i halsen jag vågar skriva för första gången på FL. Har följt tråden ett tag men pga oro för missfall inte vågat kliva in. Meeen känner att det är dags. Är gravid i vecka 8 (7+5), BF 25/8. Var på VUL i fredags och fick se två tickande hjärtan, en helt absurd och överväldigande känsla! :) Jag har inga barn sedan tidigare men detta är min sjunde graviditet på tre år, så rädslan för ytterligare ett missfall sitter djupt rotat. I alla fall mår jag extremt illa och gjort i två veckor tillsammans med extrem trötthet vilket just nu tröstar mig! Hoppas så att det här är gången det går vägen!


    Wow!! Två?! Stort grattis! Förstår oron. Var det någon skillnad i ditt mående denna gången. Tänker på att det är två.
  • Emjol
    Johannis90 skrev 2022-01-12 13:45:55 följande:

    Hej! Det är med andan i halsen jag vågar skriva för första gången på FL. Har följt tråden ett tag men pga oro för missfall inte vågat kliva in. Meeen känner att det är dags. Är gravid i vecka 8 (7+5), BF 25/8. Var på VUL i fredags och fick se två tickande hjärtan, en helt absurd och överväldigande känsla! :) Jag har inga barn sedan tidigare men detta är min sjunde graviditet på tre år, så rädslan för ytterligare ett missfall sitter djupt rotat. I alla fall mår jag extremt illa och gjort i två veckor tillsammans med extrem trötthet vilket just nu tröstar mig! Hoppas så att det här är gången det går vägen!


    Stort grattis! Och va spännande :D

    Håller tummarna att det går vägen :)
  • nomina
    Johannis90 skrev 2022-01-12 13:45:55 följande:

    Hej! Det är med andan i halsen jag vågar skriva för första gången på FL. Har följt tråden ett tag men pga oro för missfall inte vågat kliva in. Meeen känner att det är dags. Är gravid i vecka 8 (7+5), BF 25/8. Var på VUL i fredags och fick se två tickande hjärtan, en helt absurd och överväldigande känsla! :) Jag har inga barn sedan tidigare men detta är min sjunde graviditet på tre år, så rädslan för ytterligare ett missfall sitter djupt rotat. I alla fall mår jag extremt illa och gjort i två veckor tillsammans med extrem trötthet vilket just nu tröstar mig! Hoppas så att det här är gången det går vägen!


    Grattis och WOW så häftigt med tvillingar!! :)

    Hoppas illamåendet släpper snart, trösten är att man iallafall bär på ett mirakel (två i ditt fall)
Svar på tråden Bf augusti 2022