• Mon 22 Nov 2021 10:59
    296301 visningar
    1451 svar
    +4
    1451
    296301

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Thu 13 Jan 2022 06:31
    Johannis90 skrev 2022-01-12 13:45:55 följande:
    Bf augusti 2022
    Hej! Det är med andan i halsen jag vågar skriva för första gången på FL. Har följt tråden ett tag men pga oro för missfall inte vågat kliva in. Meeen känner att det är dags. Är gravid i vecka 8 (7+5), BF 25/8. Var på VUL i fredags och fick se två tickande hjärtan, en helt absurd och överväldigande känsla! :) Jag har inga barn sedan tidigare men detta är min sjunde graviditet på tre år, så rädslan för ytterligare ett missfall sitter djupt rotat. I alla fall mår jag extremt illa och gjort i två veckor tillsammans med extrem trötthet vilket just nu tröstar mig! Hoppas så att det här är gången det går vägen!
    Kul att du ville dela med dig av din graviditet. Stort grattis!! Måste vara helt surrealistiskt att se två hjärtan! Har ni gjort ivf? Var ni beredda på att få se två hjärtan? Har du fått någon tid ännu på mödravårdscentralen?
  • Thu 13 Jan 2022 08:59

    Tack alla fina för snälla hejarop och grattis!! :)

    Jag gjorde letrozol-behandling den här cykeln jag blev gravid, så antingen släppte två ägg eller så har det delat sig! Hoppas kunna få lite fler svar på nästa UL. Pga min situation med upprepade missfall går jag på uppföljning på min fertilitetsklinik varje vecka, så ska tillbaks för kontroll i morgon och hoppas så att båda bebbarna mår fint! Går till BM först 31/1.

    Angående om jag misstänkte något, så hade tanken faktiskt slagit mig att det skulle kunna vara twins pga jag har mått så mycket sämre denna gång än någon av mina tidigare graviditeter. Redan från början av vecka 6 har jag varit så illamående och risig att jag inte kunnat jobba/typ leva haha. Kroppen har verkligen sagt ifrån helt! Är sjukskriven denna och nästa vecka så får vi se hur det känns sen.

    Hur mår ni andra? :)

  • Thu 13 Jan 2022 17:45
    Emjol skrev 2022-01-12 07:59:20 följande:

    Är det någon mer som inte har gjort ultraljud ännu? :)

    Är i vecka 11 nu och ska göra KUB om två veckor exakt, 26/1.

    Så hela graviditeten är fortfarande overklig om man säger så. Sjukt spännande att se vad som gömmer sig där inne <3


    Hej! Jag är i vecka 9 och ska göra KUB om 3 veckor. Jag funderar lite kring blodprovet som också ska tas, har jag förstått det rätt att blodprovet lämnas på labb typ en vecka innan UL? Någon som vet kanske även är olika i olika regioner. Känns dock tråkigt att gå själv på UL hade sett framför mig att uppleva det tillsammans men men alla får vi anpassa oss efter den rådande situationen. Längtar så 3 långa veckor kvar!
  • Thu 13 Jan 2022 17:52
    Johannis90 skrev 2022-01-13 08:59:47 följande:

    Tack alla fina för snälla hejarop och grattis!! :)

    Jag gjorde letrozol-behandling den här cykeln jag blev gravid, så antingen släppte två ägg eller så har det delat sig! Hoppas kunna få lite fler svar på nästa UL. Pga min situation med upprepade missfall går jag på uppföljning på min fertilitetsklinik varje vecka, så ska tillbaks för kontroll i morgon och hoppas så att båda bebbarna mår fint! Går till BM först 31/1.

    Angående om jag misstänkte något, så hade tanken faktiskt slagit mig att det skulle kunna vara twins pga jag har mått så mycket sämre denna gång än någon av mina tidigare graviditeter. Redan från början av vecka 6 har jag varit så illamående och risig att jag inte kunnat jobba/typ leva haha. Kroppen har verkligen sagt ifrån helt! Är sjukskriven denna och nästa vecka så får vi se hur det känns sen.

    Hur mår ni andra? :)


    Hej! Grattis till graviditeten! Va spännande med två stycken också! Vad tungt med din bakgrund med missfallen, håller tummarna att det går bra nu! Jag kände en hel del oro i början då jag fått ett tidigt missfall tidigare. Men sen i v.6 drog illamåendet igång och jag har inte tänkt på så mkt annat än att försöka hantera illamåendet. Känns som om att jag har varit magsjuk i 3 veckor nu, vidrigt verkligen. Det börjar bli bättre nu men är sjukskriven i 2 veckor på halvtid nu. Nu längtar jag bara till första UL och hoppas att illamåendet försvinner.
  • Fri 14 Jan 2022 12:39
    Emjol skrev 2022-01-12 05:03:46 följande:

    Känner samma sak angående måendet men tacksam över att jag inte spyr iallafall. Hoppas det blir bättre <3

    Angående bebis så är kroppen så pass smart så bebisen får det den behöver :)

    Däremot så får du lida för det ;)

    Nu i början så får man tänka att allt du får i dig i bra och sen framåt kan du få i dig mer förhoppningsvis då man brukar må bättre senare i graviditeten :)


    Tack så jättemycket för lugnande svar! Jag kan må piss ett tag till så länge den lille mår bra!! :)
  • Fri 14 Jan 2022 12:41
    svansmamman skrev 2022-01-12 07:32:32 följande:

    Precis som kommentaren ovan sa är det ingen risk för att bebis får för lite näring, kanske om du skulle ha varit väldigt undernärd redan innan men knappt ens då. Kroppen ser till att bebis får allt den behöver trots att du upplever att du inte får i dig "det du ska". 

    Om det är till någon tröst gick jag ner 1 kg/vecka de första veckorna. Viktminskningen har fortsatt men inte i lika rask takt. Idag väger jag 45 kg och har tappat totalt 11 kg i vikt sedan graviditetens början, trots det har jag blivit framflyttad en vecka vid UL och bebisen växer som ogräs i magen. Viktminskningen bekräftar att jag inte fått i mig lika mycket energi som jag gjort av med, men det har inte på något sätt hämmat bebis tillväxt. 

    //


    Tack för dina ord. Det hjälpte min oro! Kroppen är verkligen fantastisk! Oj, det var mycket du har tappat! Hur mår du? Tur att bebis mår bra iaf!
  • Fri 14 Jan 2022 13:47
    Bonusbonus89 skrev 2022-01-14 12:41:50 följande:
    Tack för dina ord. Det hjälpte min oro! Kroppen är verkligen fantastisk! Oj, det var mycket du har tappat! Hur mår du? Tur att bebis mår bra iaf!
    Tack för omtanken! Jag mår generellt väldigt dåligt från middagen och framåt men övrig tid är det rätt bra. Lite morgonillamående men det går över direkt jag får i mig något. Kombinationen av att jag bara får behålla frukost och lunch, samt att jag rör mig väldigt mycket pga aktiva hundar, har nog gjort att jag förbrukat mer energi än jag fått. Min BM rekommenderar sjukskrivning men jag testar en ny medicin nu så får vi se om det blir bättre. Annars blir det kanske lite sjukskrivning och vila en stund, om än jag är ganska opepp på det. 
  • Fri 14 Jan 2022 21:54

    Hej allihop!!

    Finns ingen grupp för mig än men måste bara få bubbla ut nånstans!!!????????????

    Är 44 och spontant gravid! Är i vecka tre men med massa symtom????

    Är så glad så jag ville dela detta bara med nån och undrar om det finns nån tråd för äldre mammor????

  • Fri 14 Jan 2022 21:55

    Ser nu att i mitt inlägg ser mina utropstecken ut som frågetecken. Vet inte varför.

  • Sat 15 Jan 2022 06:15

    Vakna precis av att jag drömde att jag skulle få tvillingar. Har för mig jag drömt om det tidigare och skrivit i tråden för länge sen. Så får se den 26 ifall det kanske är 2 ändå ;)

    Nej men bara så märkligt att ha drömt det två gånger nu <3

Svar på tråden Bf augusti 2022