• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Nilla6
    Angeline850127 skrev 2022-01-18 12:52:32 följande:

    Lite tidigt kanske men vad har ni för funderingar kring namnförslag?  Eller ni har kanske redan bestämt er för namn? ????
    själv är jag inne på Lionel, Leon , Alice 


    Hehe har haft namnen klara sen första barnet, detta är 4e haha. Alice som flicka eller Jakob om det är en kille. Mina andra heter Philip, Adam, Petra:)
  • bullmamman2
    Angeline850127 skrev 2022-01-18 12:52:32 följande:

    Lite tidigt kanske men vad har ni för funderingar kring namnförslag?  Eller ni har kanske redan bestämt er för namn? ????
    själv är jag inne på Lionel, Leon , Alice 


    Har funderat en del och har en lång lista med namn men det lär nog inte vara något av de som blir skulle jag tro. Vi har alltid haft svårt att välja namn 
  • Bonusbonus89
    Angeline850127 skrev 2022-01-18 12:52:32 följande:

    Lite tidigt kanske men vad har ni för funderingar kring namnförslag?  Eller ni har kanske redan bestämt er för namn? ????
    själv är jag inne på Lionel, Leon , Alice 


    Går ju inte undvika att diskutera det!! Haha. Har bonusbarn så några namn som jag gillar faller automatiskt bort. Tjejnamn är lättare, då kommer det mest troligt bli Alma eller Astrid. Killnamn är svårare och där är vi inte lika överens. Jag gillar Liam, Harry och Sixten bland andra! 
  • Jelumima

    Är nu inne i vecka 9+1, och bf är 22 aug. 
    Här har en liten mage redan börjat anas och jag undrar hur länge det dröjer tills någon på jobbet vågar fråga. 

    Har ni berättat för någon än? 

    Vi har inte berättat för någon och hade tänkt vänta till efter UL men känner att det nog blir svårt att vänta ända tills dess. 
    Har inte ens fått tid till UL än.  Men gissar att det blir någon gång runt 10 feb. 

  • Emjol

    Det går inte att citera sedan uppdateringen...

    Men jag är i vecka 12 nu och ska göra KUB om en vecka och är väl mest svullen, framförallt kvällar men märkt senaste veckan att det även är på förmiddagen. Fördelen med vintern är ju att man kan ha bättre kläder som döljer ;)
    Men tänkte väl berätta för jobbet efter KUB beroende på vad det visar :) Familjen vet inte heller ännu. 

  • bullmamman2

    Jelumina
    Vi har inte berätta för någon ännu, jag har en känsla av att det är något som är fel så jag vill vänta tills vi ska på Kub och se om bebis verkar ok.

    har läst alldeles för mycket om graviditet efter 35 år så jag vet inte om det är för alla risker som gör att jag tror det är något fel eller om det faktiskt är det

  • ÄlvStoft

    Nu har jag varit på spec. mvc för en plan för min graviditet. Fick även ett ultraljud då jag haft blödningar, allt såg bra, ett pickande hjärta och en rörlig liten där inne. Skrattande


    Hon mätte den lille till V. 11+6, så de borde ju betyda att jag kan flytta fram en dag till. Varje dag räknas. Tungan ute

  • Tino
    bullmamman2 skrev 2022-01-19 07:53:40 följande:

    Jelumina
    Vi har inte berätta för någon ännu, jag har en känsla av att det är något som är fel så jag vill vänta tills vi ska på Kub och se om bebis verkar ok.

    har läst alldeles för mycket om graviditet efter 35 år så jag vet inte om det är för alla risker som gör att jag tror det är något fel eller om det faktiskt är det


    Usch så hemskt. Jag hoppas att din känsla är just  bara en känsla. Skulle du kunna kontakta gyn för att få ett tidigare ultraljud? Tänker att det är hemskt tufft att känna den där starka oron, att något är fel. Kram
  • Nilla6
    bullmamman2 skrev 2022-01-19 07:53:40 följande:

    Jelumina
    Vi har inte berätta för någon ännu, jag har en känsla av att det är något som är fel så jag vill vänta tills vi ska på Kub och se om bebis verkar ok.

    har läst alldeles för mycket om graviditet efter 35 år så jag vet inte om det är för alla risker som gör att jag tror det är något fel eller om det faktiskt är det


    Har samma känsla, som om nåt är fel hela tiden. Har lite panik, bokade tid till en gynläkare här på fredag som får bekräfta att jag bara lurar mej själv. Kommer aldrig klara av väntan till kub annars.
Svar på tråden Bf augusti 2022