• Mon 22 Nov 2021 10:59
    296533 visningar
    1451 svar
    +4
    1451
    296533

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Wed 2 Feb 2022 18:57
    nomina skrev 2022-02-02 09:58:46 följande:
    Samma bf som mig! Grattis!! Så skönt att allt såg fint ut! Är det första barnet?
    Jag mår riktigt bra nu faktiskt, knappt illamående längre, bara förändrade smaker.
    Åt endel lakris igår och kräktes upp det senare.
    Sa att det måste bero på min mans del som avskyr lakris :D 
    Ska själv på första ultraljudet nu på fredag, har så mycket känslor inför detta. 
    Men åh vad kul! Så spännande. Sk du göra KUB?

    vad skönt att du mår bra. Jag åkte på Covid förra v, är fortfarande inte helt återställd och mår väldigt illa.

    Jag undrar om någon som vet någon tråd där man kan gissa kön hehehe. Är lite nyfiken såklart efter KUB.

    stort grattis till dig med!
  • Wed 2 Feb 2022 19:05
    Mami1230 skrev 2022-02-02 18:57:15 följande:
    Men åh vad kul! Så spännande. Sk du göra KUB?

    vad skönt att du mår bra. Jag åkte på Covid förra v, är fortfarande inte helt återställd och mår väldigt illa.

    Jag undrar om någon som vet någon tråd där man kan gissa kön hehehe. Är lite nyfiken såklart efter KUB.

    stort grattis till dig med!
    Nej vi hsr valt att inte göra kub. 
    Men jag är så tacksam att de gör ultraljud redan nu i vecka 13/14. Vill så gärna se lilla bebisen eller bebisarna. 
    Ska ni ta reda på kön? 
    Jag vill nog veta men min man vill absolut inte veta, så jag kommer garanterat lägga ut bild för att se om någon annan kan se könet Tungan ute
  • Wed 2 Feb 2022 19:29
    nomina skrev 2022-02-02 19:05:15 följande:
    Nej vi hsr valt att inte göra kub. 
    Men jag är så tacksam att de gör ultraljud redan nu i vecka 13/14. Vill så gärna se lilla bebisen eller bebisarna. 
    Ska ni ta reda på kön? 
    Jag vill nog veta men min man vill absolut inte veta, så jag kommer garanterat lägga ut bild för att se om någon annan kan se könet  // Tungan ute
    Ah förstår men skönt då med ultraljud som du säger. min man vill inte heller veta, jag vet inte om jag vill till hundra procent men är nyfiken.

    Vet du var man kan lägga ut?
  • Wed 2 Feb 2022 19:44
    Mami1230 skrev 2022-02-02 07:29:30 följande:

    Hej,
     Kul att följas!
    Grattis till er alla! 
    Jag tar BF 12 aug. Känns helt overkligt! gjorde KUB igår och allt så fint ut.

    Hur mår ni? Har illamåendet försvunnit? Min har liksom tillbaka? 


    Hej vevka 13 här, mitt illamående var som bortblåst igår förmiddag så jag kunde dricka kaffe som jag inte kunnat på typ 8 veckor, sen på em så slog det till igen, idag var jag positiv på covid så självklart illamåendet, jobbigt med hostan. Du kan alltid lägga ut bild här oxå. Jag gillar att gissa enligt nub och skallteorin men inte alltid lätt. Beror på placering av bebis. 
  • Wed 2 Feb 2022 20:20
    Mami1230 skrev 2022-02-02 19:29:26 följande:
    Ah förstår men skönt då med ultraljud som du säger. min man vill inte heller veta, jag vet inte om jag vill till hundra procent men är nyfiken.

    Vet du var man kan lägga ut?
    Det finns ju flera tidigare startade trådar med NUB-teorin.
    Eller så startar du en egen :) 
    Jag är också medlem i facebook-gruppen så kanske lägger ut den där.
  • Wed 2 Feb 2022 21:51

    Hej tjejer! Ser att fler har drabbats av covid här i gruppen. Jag åkte på det igår. Illamåendet har lugnat ner sig generellt, men igår spydde jag upp precis allt jag åt och drack. Var också så sjukt besviken och ledsen över att missa veckans UL/KUB. Har ju längtat så länge. Mår dock bättre idag och har fått en ny tid nästa vecka. 


    Hur mår ni andra med covid eller har gått igenom det under graviditeten?

  • Wed 2 Feb 2022 21:52
    +1
    Mami1230 skrev 2022-02-02 07:29:30 följande:

    Hej,
     Kul att följas!
    Grattis till er alla! 
    Jag tar BF 12 aug. Känns helt overkligt! gjorde KUB igår och allt så fint ut.

    Hur mår ni? Har illamåendet försvunnit? Min har liksom tillbaka? 


    Hej,
    En till bf 12 augusti här :)
    Ska på KUB imorgon och är så nervös. Har hundra katastroftankar i huvudet. 

    är sjukskriven pga graviditetskräkningar. Jag känner att kräkningarna har minskat lite den här veckan men illamåendet är kvar och det börjar bli outhärdligt. Jag hoppas verkligen att det ska gå över. Har tappat 3,5 kg än så länge. Det är få saker jag klarar av att äta. 

  • Wed 2 Feb 2022 22:34
    +1
    Ingetnamn123 skrev 2022-02-02 21:52:19 följande:

    Hej,
    En till bf 12 augusti här :)
    Ska på KUB imorgon och är så nervös. Har hundra katastroftankar i huvudet. 

    är sjukskriven pga graviditetskräkningar. Jag känner att kräkningarna har minskat lite den här veckan men illamåendet är kvar och det börjar bli outhärdligt. Jag hoppas verkligen att det ska gå över. Har tappat 3,5 kg än så länge. Det är få saker jag klarar av att äta. 


    Har också kub imorgon!
    också nervös, är 39 så dels oro att det är nåt fel och sen att detta känns som sista chansen.


    går ju inte att citera tidigare inlägg men: 
    vi kollar nog kön denna gången, gjorde inte det förra gången så kan vara lite kul att kolla. Plus att om det är en kille till behöver vi nog all tid vi kan få att komma på namn. :)

    Vi har berättat för föräldrar och syskon men ingen mer. Jag har precis börjat på nytt jobb så känns lite nervöst att berätta där. jobbar nog juli ut så jag har lön så länge som möjligt innan. Gick över 10 dar sist så känner inte nu att jag behöver gå så lång tid innan. Men det kan ju ändras. Känner mer av foglossningen Denna gången.

  • Wed 2 Feb 2022 22:45

    Håller tummarna för er att KUB ser bra ut. Det kommer att gå fint, Jag var också nervös men det kändes så skönt efteråt. 

    Vad jobbigt du har kräkts så mycket. Jag mår illa från morgon till kväll och står liksom inte ut? Stackars all de som kräks också. 


    Måste hitta en site där man kan gissa kön. Tipsa gärna.

  • Wed 2 Feb 2022 23:09
    Ingetnamn123 skrev 2022-02-02 21:52:19 följande:

    Hej,
    En till bf 12 augusti här :)
    Ska på KUB imorgon och är så nervös. Har hundra katastroftankar i huvudet. 

    är sjukskriven pga graviditetskräkningar. Jag känner att kräkningarna har minskat lite den här veckan men illamåendet är kvar och det börjar bli outhärdligt. Jag hoppas verkligen att det ska gå över. Har tappat 3,5 kg än så länge. Det är få saker jag klarar av att äta. 


    Jag också 12e augusti :) 

    Fyy jag lider med dig! Jag har haft konstant illamående från v6 och spytt dagligen, nu har det släppt sen 2 veckor tillbaka, fick istället covid men känns ändå som jag fått mitt liv tillbaka. 
    Det tar emot när jag äter, framförallt på morgonen, men en sån oerhörd lättnad! Jag hoppas det släpper för dig snart!
    Har du provat mediciner mot illamåendet?
Svar på tråden Bf augusti 2022