• Kanelkringla

    Första barnet

    Hej! Jag och min sambo är precis i starten att skaffa barn. Andra månaden nu vi försöker. Har bim på onsdag men har inget positivt graviditetstest än :( känner mig inte gravid heller så känns inte som det blev något! Hur lång tid tog det för er när ni plussade första gången? <3

  • Svar på tråden Första barnet
  • Litenblomma88

    Spännande! Det kan såklart ta tid men gå fort också.. Med första tog det 1,5 år, vi hann på börja utredning men jag blev gravid innan sista undersökningen. Med andra blev jag gravid första månaden vi försökte och med tredje tog det 18 månader.. Så olika det där! Lycka till och uppdatera gärna

  • Klartsomvatten

    Första gången tog det fyra-fem månader. Andra gången blev jag gravid fyra veckor efter jag slutade med p-piller. Hann inte ens få tillbaka min mens.

  • svansmamman

    Jag blev gravid första månaden vi försökte. Min upplevelse är dock att det inte är supervanligt utan att det är vanligare att det tar några månader. Snittet har jag för mig är typ 8 månader. 

    Jag vill också flika in och säga att jag inte hade några symptom innan BIM. Nu testade jag första gången på BIM men jag vet många som inte plussat förens BIM. Så med det sagt behöver det absolut inte vara kört bara för att du inte känner några symptom eller för att testerna är negativa två dagar innan BIM. Det räcker ju liksom med att ägglossningen var lite senare än man trott för att det ska ha betydelse för gravtestens resultat sådär tidigt. 

    Jag håller verkligen alla tummar för dig! Hjärta

  • Kanelkringla

    Tack för era svar! <3 Förstår att det är väldigt olika men när man väl bestämt sig vill man att man ska bli gravid på en gång!! Sen blir jag så orolig när man tajmar in ägglossning och allt och ändå inte blir gravid! Visserligen bara andra försöket så ska väl inte ha för bråttom! :) skönt att ha någon att skriva med!

  • Kvinna1989

    Vet hur de känns. För mig kändes det som en evighet och var rädd att något var fel, men nu såhär i efterhand när man tänker blev jag gravid fort, men de kändes dock som en evighet. Födde en dotter för 2 månader sedan.

    Det är mitt första och på 3dje försöket plussade jag. Då kände jag mig långt ifrån gravid, hade inga symtom, tvärtom brukar jag ha alla dom klassiska symtomen innan mens. Så ge inte upp hoppet!! :)

  • Kanelkringla
    Kvinna1989 skrev 2021-11-22 15:35:32 följande:

    Vet hur de känns. För mig kändes det som en evighet och var rädd att något var fel, men nu såhär i efterhand när man tänker blev jag gravid fort, men de kändes dock som en evighet. Födde en dotter för 2 månader sedan.

    Det är mitt första och på 3dje försöket plussade jag. Då kände jag mig långt ifrån gravid, hade inga symtom, tvärtom brukar jag ha alla dom klassiska symtomen innan mens. Så ge inte upp hoppet!! :)


    Grattis till din dotter <3 jag fick min mens idag så nytt försök nästa månad igen! Har köpt nya ägglossningstest så håller vi tummarna för ett plus runt jul! :D
  • Kelpis

    Jag har ägglossning idag :) det är 3e försöket för vårat första barn! Har tajmat ägglossning varje månad med ägglossningstester. Det kommer nog. Nu ska jag vänta två veckor för BIM och det är sååå jobbigt!!!!

  • Kanelkringla
    Kelpis skrev 2021-11-26 01:55:52 följande:

    Jag har ägglossning idag :) det är 3e försöket för vårat första barn! Har tajmat ägglossning varje månad med ägglossningstester. Det kommer nog. Nu ska jag vänta två veckor för BIM och det är sååå jobbigt!!!!


    Åh vad spännande hoppas det blir tredje gången gillt!! Väntan är olidlig.. känns som en eviiiiighet!! Uppdatera gärna hur det går :)
Svar på tråden Första barnet