• SonjaE­liason
    Tue 23 Nov 2021 23:16
    1321 visningar
    5 svar
    -2
    5
    1321

    Är det någon som tagit vaccin mot covid & efter haft svårt att bli gravid?

    Hej, som frågan lyder så undrar jag om någon själv tagit vaccin och fått svårt att bli med barn eller om ni känner ngn som det stämmer in på? Frågan kan tänkas vara lite konstig, men jag har hört att det kan vara en biverkning och ville bara kolla om ngn haft det så här? Om det finns ngn som tagit vaccin & ändå blivit gravid så vore det också tacksamt att få veta :) Eller om du fått biverkningar som inte hör till de vanliga med feber etc.

    Jag är inte här för att köra igång några konspirationsteorier mm utan ställer en genuin fråga. Jag vill heller inte att det blir ngn antivaxx eller provaxx tråd, snälla..! tack!

  • Svar på tråden Är det någon som tagit vaccin mot covid & efter haft svårt att bli gravid?
  • Anonym (x)
    Tue 23 Nov 2021 23:28
    #1

    Även om någon skulle skriva "ja" så är det nog inte vaccinets fel utan någonting annat..

    Det finns inget som tyder på att vaccinationen mot covid-19 har några negativa effekter på den gravida eller på fostret. Det har inte heller framkommit någon ökad risk för biverkningar för gravida efter en vaccination

    www.akademiska.se/for-patient-och-besokare/hitta-pa-sjukhuset/a-till-o/reproduktionscentrum/information-om-vaccinering-mot-covid-19-for-dig-som-ar-patient-pa-reproduktioncentrum/

  • Anonym (E)
    Tue 23 Nov 2021 23:32
    #2

    Hur tänker du att det inte ska bli en antivaxxtråd med något "som du hört" utan källa och att andra anonymt ska berätta? Det finns inga bevis att vaccinet påverkar fertiliteten och skulle det nån gång komma fram att det påverkar så finns det ändå inget underlag att hämta från en tråd som denna. Kan bara ge mer oro och antivaxx. Finns så otroligt många anledningar till att någons försök inte tar just då.

  • Anonym (N)
    Wed 24 Nov 2021 12:21
    #3

    Finns det någon som tagit vaccinet och ändå blivit gravid?


    Alltså är du seriöst helt borta? du tror inte vi hade märkt efter över 1 år och 80% av befolkningen blivit vaccinerade, om kvinnan helt plötsligt förlorat förmågan att bli gravid? SUCK 

  • Anonym (xxx)
    Wed 24 Nov 2021 12:23
    #4
    SonjaEliason skrev 2021-11-23 23:16:39 följande:

    Hej, som frågan lyder så undrar jag om någon själv tagit vaccin och fått svårt att bli med barn eller om ni känner ngn som det stämmer in på? Frågan kan tänkas vara lite konstig, men jag har hört att det kan vara en biverkning och ville bara kolla om ngn haft det så här? Om det finns ngn som tagit vaccin & ändå blivit gravid så vore det också tacksamt att få veta :) Eller om du fått biverkningar som inte hör till de vanliga med feber etc.

    Jag är inte här för att köra igång några konspirationsteorier mm utan ställer en genuin fråga. Jag vill heller inte att det blir ngn antivaxx eller provaxx tråd, snälla..! tack!


    Om det på allvar finns en koppling mellan vaccinet och fertilitet, tror du inte att vi hade hört om det nu?

    Men jag kan svara på din fråga: ja, det finns kvinnor som är vaccinerade som ännu inte blivit gravid, och ja, det finns kvinnor som blivit vaccinerade och som blivit gravida. 
  • Anonym (duh)
    Wed 24 Nov 2021 15:02
    #5
    SonjaEliason skrev 2021-11-23 23:16:39 följande:

    Hej, som frågan lyder så undrar jag om någon själv tagit vaccin och fått svårt att bli med barn eller om ni känner ngn som det stämmer in på? Frågan kan tänkas vara lite konstig, men jag har hört att det kan vara en biverkning och ville bara kolla om ngn haft det så här? Om det finns ngn som tagit vaccin & ändå blivit gravid så vore det också tacksamt att få veta :) Eller om du fått biverkningar som inte hör till de vanliga med feber etc.

    Jag är inte här för att köra igång några konspirationsteorier mm utan ställer en genuin fråga. Jag vill heller inte att det blir ngn antivaxx eller provaxx tråd, snälla..! tack!


    Om du känner en person som haft svårt att bli gravid innan, tar sen vaccin och sen har svårt att bli gravid - då är det ju inte beroende på vaccinet. Hur ska man kunna "bevisa" att det skulle bero på vaccin? Det enda jag kan tänka mig är en person som blir gravid på första samlaget flera gånger om, och sen inte blev det efter vaccination, men någon sådan har jag inte hört talas om. 
Svar på tråden Är det någon som tagit vaccin mot covid & efter haft svårt att bli gravid?