• Wed 24 Nov 2021 01:32
    954 visningar
    7 svar
    7
    954

    Vad tycker ni om dokumentären Persona non grata?

    Jag är delad till dokumentären. Dels för att man nästan enbart får höra Sorans version och dels att det framgår att de sökt efter kvinnorna som polisanmält Soran, där en valt att inte medverka och två inte lämnat svar. Jag tycker även att han självklart inte ska ta på sig något som han inte har gjort, dock framgår det att han har en hel del saker att bli bättre på. Vad tycker ni? 

    Här är dokumentären: www.svtplay.se/persona-non-grata-soran-ismail

    Intressant artikel: www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2dz6mq/kvinna-som-anmalde-ismail-berattar-darfor-stallde-jag-inte-upp

  • Svar på tråden Vad tycker ni om dokumentären Persona non grata?
  • Anonym (Trams­)
    Wed 24 Nov 2021 08:51
    #1

    Hela dokumentären är ett taffligt försök att personen skall bli förlåten och få utrymme igen. Han är rolig, "rätt" politiskt och invandrare en bra kille egentligen så snälla glöm det där han är offret här.

    Nej! Det där skall inte spela någon roll! Det år precis lika illa att han gjort detta som om han var en vit man som röstar sd. Lika för alla!

  • Anonym (Nejje­)
    Wed 24 Nov 2021 08:59
    #2

    Jag har inte sett den, men tycker det är VIDRIGT att hans snyfthistoria ska ta upp tid och få uppmärksamhet. Vem blir nästa person, Nytorgsmannen?

  • Wed 24 Nov 2021 10:12
    #3
    Anonym (Trams) skrev 2021-11-24 08:51:03 följande:

    Hela dokumentären är ett taffligt försök att personen skall bli förlåten och få utrymme igen. Han är rolig, "rätt" politiskt och invandrare en bra kille egentligen så snälla glöm det där han är offret här.

    Nej! Det där skall inte spela någon roll! Det år precis lika illa att han gjort detta som om han var en vit man som röstar sd. Lika för alla!


    Ja precis! Dokumentären är uppbyggt på det sättet, att man verkligen ska känna hur synd det är om honom. Tycker inte heller att han gör tillräckligt för att visa hans fel i det hela. Det känns lite svart och vitt för honom, bara för att de inte kunde lägga fram bevis, betyder det inte per automatik att han är oskyldig. Han delger till och med själv att han gjort olämpliga saker. 

    Hoppas att det en dag kommer en dokumentär där kvinnorna som varit inblandade får uttala sig om vad som hänt.
  • Wed 24 Nov 2021 11:54
    #4
    Anonym (Nejje) skrev 2021-11-24 08:59:42 följande:

    Jag har inte sett den, men tycker det är VIDRIGT att hans snyfthistoria ska ta upp tid och få uppmärksamhet. Vem blir nästa person, Nytorgsmannen?


    Ja. Det blir också konstigt att han ska få försvara sig i en så "kallad" dokumentär utan motstånd i dokumentären som sänds på SVT. Tycker mer att det är en berättelse som grundar sig i att man ska tänka att han är oskyldig och hade otur.
    I mina ögon är det inte en dokumentär. 
  • Anonym (R)
    Wed 24 Nov 2021 14:02
    #5

    Den är vinklad. Och SVT som ska vara opartisk...

  • Wed 24 Nov 2021 14:53
    #6
    Anonym (R) skrev 2021-11-24 14:02:35 följande:

    Den är vinklad. Och SVT som ska vara opartisk...


    Ja helt klart!
    Känns som att denna berättelse gjordes för att rädda en komiker och inte för att reda ut vad som hänt.  
  • Anonym (URK)
    Wed 24 Nov 2021 23:49
    #7
    +1

    Med dokumentären vill SVT hjälpa den av väldigt många anklagade våldtäktsmannen med sin comeback.

    Tycker det framstår som väldigt tydligt.

    Såklart grabben ska få en ny chans, han har ju trots allt en fin värdegrund att stå på.

Svar på tråden Vad tycker ni om dokumentären Persona non grata?