• Wed 24 Nov 2021 11:00
    8883 visningar
    81 svar
    81
    8883

    Tjejen jag träffar behöver tid för sig själv

    Hej! Har dejtat en tjej i cirka 2 månader. Vi båda har tyckt det varit extremt bra och speciellt och har aldrig träffat en så bra tjej. Nu till kruxet! Jag har berättat för henne att jag är kär i henne och hon blev extremt glad av det. Detta var för cirka 2 veckor sedan. Hon behöver lång tid innan hon blir kär säger hon och jag har accepterat detta, men hon är noga med att hon tycker väldigt mycket om mig.

    I fredags var vi ute tillsammans med hennes kompisar. Jag fick en väldig snefylla vilket till slut ledde till att jag skrek på henne. Saker som att ?du vill inte va med mig? och ?jag orkar inte mer?, samt att ?hon bara vill träffa mig på fyllan? vilket såklart inte stämmer då vi nästan bara träffats nyktra. Jag vet inte varför detta flög ur mig. Sedan dess har hon sagt att hon behöver egentid då jag har ?rivit upp gamla sår? från tidigare relation eftersom jag skrek på henne. Vi träffades i måndags i nån timme och grät och kramades samt pussades och pratade.

    Jag har frågat henne om hon vill ha egentid utan att vi hörs men hon vill höra av mig hela tiden då vi snapchatar under i stort sett hela dagen. Hon är inte heller iskall mot mig men skriver såklart inte lika fina saker som innan. Har också varit noga med att det var enbart mitt fel och att jag är väldigt ledsen.

    Tror ni att vi faktiskt kan fortsätta ses som innan efter att hon fått lite tid. Och hur mycket tid ska jag ge henne? Jag mår piss av detta och har grov ångest. Vill ju bara ha tillbaka oss som vi var.

  • Svar på tråden Tjejen jag träffar behöver tid för sig själv
  • Wed 24 Nov 2021 11:21
    #1
    +8

    Skyll inte på "snefylla"! Du bar dig åt som en idiot, så skyll dig själv. Förstår om hon känner tvivel. 

    Kanske du borde lära dig något av detta, och helt enkelt låta bli alkohol i fortsättningen? Vissa personer klarar inte av att dricka alkohol, och du verkar vara en av dem. Att supa är ingen livsnödvändighet. 

  • Anonym (Smart­)
    Wed 24 Nov 2021 11:37
    #2
    +3

    Smart tjej!

    Hon skyddar sig själv genom att hålla distans och låter inte känslorna ta över. Verkar vara en tjej med förnuft.

    Och tyvärr kommer du troligen att skrika på henne och bete dig illa igen. Det är inget som bara händer 1 gång. Speciellt inte när man nyss träffats och är i lära-känna-fasen, bör det verkligen inte ske.

    Lär dig av detta, granska ditt beteende och försök förändra.

    Ord betyder ingenting förren du lever som du lär. Du måste visa att du vill förändras, inte bara säga det. Fjäska och be om ursäkt och vara puttinuttig är bara manipulation gör att hon ska ta tillbaka dig som förut.

  • Wed 24 Nov 2021 11:43
    #3
    Anonym (Smart) skrev 2021-11-24 11:37:01 följande:

    Smart tjej!

    Hon skyddar sig själv genom att hålla distans och låter inte känslorna ta över. Verkar vara en tjej med förnuft.

    Och tyvärr kommer du troligen att skrika på henne och bete dig illa igen. Det är inget som bara händer 1 gång. Speciellt inte när man nyss träffats och är i lära-känna-fasen, bör det verkligen inte ske.

    Lär dig av detta, granska ditt beteende och försök förändra.

    Ord betyder ingenting förren du lever som du lär. Du måste visa att du vill förändras, inte bara säga det. Fjäska och be om ursäkt och vara puttinuttig är bara manipulation gör att hon ska ta tillbaka dig som förut.


    Precis. Misstag kan alla göra. Men att ts visar så dåligt omdöme att bli jättefull med hennes kompisar dessutom så tidigt in i relationen är en enorm varningsflagg. Jag fattar att tjejen backar.

    Ts - kan du sluta helt med alkohol ett tag för att visa att du vill bättre dig?
  • Wed 24 Nov 2021 11:48
    #4
    Limajo skrev 2021-11-24 11:43:45 följande:

    Precis. Misstag kan alla göra. Men att ts visar så dåligt omdöme att bli jättefull med hennes kompisar dessutom så tidigt in i relationen är en enorm varningsflagg. Jag fattar att tjejen backar.

    Ts - kan du sluta helt med alkohol ett tag för att visa att du vill bättre dig?


    Absolut! Och det har jag sagt till henne. Jag är beredd att göra allt. Hon förstår mig säger hon men hon är rädd att detta gör att hon inte kan fortsätta utan att backa. Jag vet att jag klantat mig rejält men jag har visat henne extremt mycket också. Skickade blommor till henne i måndags som hon blev extremt glad för. Jag vet att jag gjort bort mig rejält men jag är beredd på att ställa saker och ting till rätta.
  • Anonym (Fyllo­)
    Wed 24 Nov 2021 11:56
    #5
    Adde111 skrev 2021-11-24 11:48:31 följande:
    Absolut! Och det har jag sagt till henne. Jag är beredd att göra allt. Hon förstår mig säger hon men hon är rädd att detta gör att hon inte kan fortsätta utan att backa. Jag vet att jag klantat mig rejält men jag har visat henne extremt mycket också. Skickade blommor till henne i måndags som hon blev extremt glad för. Jag vet att jag gjort bort mig rejält men jag är beredd på att ställa saker och ting till rätta.
    Är du beredd att helt sluta med alkohol?
  • Wed 24 Nov 2021 11:59
    #6
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 11:56:20 följande:

    Är du beredd att helt sluta med alkohol?


    För hennes skull om det skulle betyda att det löser sog, självklart.
  • Anonym (Fyllo­)
    Wed 24 Nov 2021 12:03
    #7
    -1
    Adde111 skrev 2021-11-24 11:59:04 följande:
    För hennes skull om det skulle betyda att det löser sog, självklart.
    Har du akolhol hemma?
  • Anonym (Adina­)
    Wed 24 Nov 2021 12:04
    #8
    +4

    Två månader och du får snefylla och skriker? Min kille har aldrig ens höjt rösten åt mig efter 3 år.

    Ta tag i dina problem. Hade jag varit tjejen hade jag backat hem och avslutat det hela innan det går för långt.

  • Wed 24 Nov 2021 12:05
    #9
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 12:03:40 följande:

    Har du akolhol hemma?


    Nej.
    Anonym (Fyllo) skrev 2021-11-24 12:03:40 följande:

    Har du akolhol hemma?


    Nej.
  • Anonym (788)
    Wed 24 Nov 2021 12:07
    #10

    Låt henne få tid ensam. Se till att inte dricka mer och hoppas att du inte är över 21 år.

Svar på tråden Tjejen jag träffar behöver tid för sig själv