• Wed 24 Nov 2021 13:52
    1799 visningar
    9 svar
    9
    1799

    Tidigt vul i Malmö

    Hej!

    Jag skulle vilja göra ett tidigt vul i Malmö. Någon som vet en bra klinik och när de i så fall som tidigast kan göra det? Har hört vissa som gått i vecka 6, men inte hittat någon i Malmö som gör så tidigt. Någon som vet?

  • Svar på tråden Tidigt vul i Malmö
  • Wed 24 Nov 2021 14:07
    #1
    Nótt skrev 2021-11-24 13:52:38 följande:

    Hej!

    Jag skulle vilja göra ett tidigt vul i Malmö. Någon som vet en bra klinik och när de i så fall som tidigast kan göra det? Har hört vissa som gått i vecka 6, men inte hittat någon i Malmö som gör så tidigt. Någon som vet?


    Jag har tyvärr inga tips på kliniker men däremot skulle jag vilja tipsa om att göra VUL någon vecka senare än i vecka 6. Risken är annars att man inte ser något hjärta ticka och att det stressar mer än det lugnar. Jag gjorde VUL i vecka 9 vilket jag är tacksam över då vi fick se mer än vi skulle ha gjort i vecka 6. 

    Jag hoppas du hittar någon bra klinik! Glad
  • Wed 24 Nov 2021 14:11
    #2

    Emmakliniken var jättebra. Men tror dom har från vecka 8-9, minns inte exakt. Vecka 6 kan jag inte tänka mig att nån skulle erbjuda?

  • Wed 24 Nov 2021 14:40
    #3
    bananmilkshake skrev 2021-11-24 14:11:41 följande:

    Emmakliniken var jättebra. Men tror dom har från vecka 8-9, minns inte exakt. Vecka 6 kan jag inte tänka mig att nån skulle erbjuda?


    Jag vet de som gjort i vecka 6. Oftast kan man inte se hjärtljud då (men ibland kan man) men man kan se att där är ett foster, om det är någon blödning (som inte är relaterat till fostret) etc. 
  • Wed 24 Nov 2021 14:42
    #4
    svansmamman skrev 2021-11-24 14:07:48 följande:
    Jag har tyvärr inga tips på kliniker men däremot skulle jag vilja tipsa om att göra VUL någon vecka senare än i vecka 6. Risken är annars att man inte ser något hjärta ticka och att det stressar mer än det lugnar. Jag gjorde VUL i vecka 9 vilket jag är tacksam över då vi fick se mer än vi skulle ha gjort i vecka 6. 

    Jag hoppas du hittar någon bra klinik! Glad
    Tack! Jag tänker vecka 7 kanske, det är det tidigaste jag hittat. Men då kan man i alla fall se lite, och ibland även hjärtat. Annars kan jag ju gå en gång till senare också! Men vill mest se om det är någon som är avvikande eller så. Om de kan se en avstannad växt t.ex. Är orolig för missfall eller fördröjt missfall =/
  • Wed 24 Nov 2021 14:58
    #5

    Emma kliniken kan göra redan i vecka 6. Men då måste man ringa/maila, de kan inte bokas via deras hemsida!

  • Wed 24 Nov 2021 15:05
    #6
    Nótt skrev 2021-11-24 14:40:49 följande:
    Jag vet de som gjort i vecka 6. Oftast kan man inte se hjärtljud då (men ibland kan man) men man kan se att där är ett foster, om det är någon blödning (som inte är relaterat till fostret) etc. 
    Ah, men då kanske det varit någon anledning till det, alltså misstanke om missfall eller så? Jag har också gjort så tidigt men det var pga misstanke om MA. 
  • Wed 24 Nov 2021 15:55
    #7
    bananmilkshake skrev 2021-11-24 15:05:05 följande:
    Ah, men då kanske det varit någon anledning till det, alltså misstanke om missfall eller så? Jag har också gjort så tidigt men det var pga misstanke om MA. 
    Det är lite därför jag vill göra det. Hade en liten blödning häromdagen tillsammans med värk i magen. Det har lagt sig men kommer lite gammalt blod fortfarande och känner mig orolig.. =/ Har haft färgade flytningar eller liten blödning/brun blödning i över en vecka nu. 
  • Fri 26 Nov 2021 21:29
    #8

    Om du ringer å säger att du inte vet när du blev gravid kan dom erbjuda VUL. Vet en väninna som fick det via capio vid hansa. Annars har inte jag heller hittat innan v 8 i Malmö. Själv kommer jag köra på mamma Mia, Storgatan :)

    Ps. Kul att vi båda är 28/7 å i Malmö - kanske hamnar bredvid varandra sen då ;)

  • Sat 27 Nov 2021 02:04
    #9
    +1
    Loremipsum skrev 2021-11-26 21:29:24 följande:

    Om du ringer å säger att du inte vet när du blev gravid kan dom erbjuda VUL. Vet en väninna som fick det via capio vid hansa. Annars har inte jag heller hittat innan v 8 i Malmö. Själv kommer jag köra på mamma Mia, Storgatan :)

    Ps. Kul att vi båda är 28/7 å i Malmö - kanske hamnar bredvid varandra sen då ;)


    Ah så häftigt!!

    Jag fick tid hos Emmakliniken, de kunde ta emot redan nu i vecka 6! Men blev i vecka 7 ??

    Och jag ska också gå till Mama Mia sen! Har första besöket där på torsdag!
Svar på tråden Tidigt vul i Malmö