• Anonym (ingen­glädje­)
    Wed 24 Nov 2021 20:10
    6668 visningar
    41 svar
    41
    6668

    Jag står fan inte ut i detta väder

    Alltså fy fan vad jag hatar November, det är kallt, sedan regnar det, blir ishalka, man kan knappt vara ute och så är det mörkt typ hela tiden.
    Hur fan ska man stå ut i den här skiten ?


    Det är likadant varje år, alltså jag vill ha antingen vinter eller värme, inget jävla mittemellan väder som pågår i 4-5 veckor.

    Jag blir psykiskt knäckt av det här vädret varje år, varför plågar jag mig själv och bor kvar här ?

    Skulle så gärna vilja dra till Kanarieöarna eller något hyfsat solsäkert ställe just den här årstiden.


    Sedan älskar jag vårvintern i Sverige, då är det mysigt med snö och sol men just den här årstiden vill jag bara lägga mig under täcket.

    Fy fan för November!
    Jag har dig!

  • Svar på tråden Jag står fan inte ut i detta väder
  • Anonym (ingen­glädje­) Trådstartaren
    Wed 24 Nov 2021 20:12
    #1

    Känner att detta mörker får det att krypa in i skinnet på mig, alltså längs hela ryggraden.

  • Wed 24 Nov 2021 20:56
    #2

    Sätt upp lite julbelysning! Man måste inte vänta till Advent :) Mina ljusslingor kommer att komma upp idag.

  • Wed 24 Nov 2021 20:57
    #3
    Anonym (ingenglädje) skrev 2021-11-24 20:10:55 följande:

    Alltså fy fan vad jag hatar November, det är kallt, sedan regnar det, blir ishalka, man kan knappt vara ute och så är det mörkt typ hela tiden.
    Hur fan ska man stå ut i den här skiten ?


    Det är likadant varje år, alltså jag vill ha antingen vinter eller värme, inget jävla mittemellan väder som pågår i 4-5 veckor.

    Jag blir psykiskt knäckt av det här vädret varje år, varför plågar jag mig själv och bor kvar här ?

    Skulle så gärna vilja dra till Kanarieöarna eller något hyfsat solsäkert ställe just den här årstiden.


    Sedan älskar jag vårvintern i Sverige, då är det mysigt med snö och sol men just den här årstiden vill jag bara lägga mig under täcket.

    Fy fan för November!
    Jag har dig!


    November (och även december pga lite mysigt m jul etc) tycker jag väl går an. Sällan snö, vilket är det jag tycker är absolut värst med vintern. Januari, februari och ofta stora delar av mars däremot... fyyyyy för!!! Så otroligt vidrigt! Och det känns ju som att eländet aldrig ska ta slut...

    Jag tänker också ofta att jag borde bo nån annanstans under vinterhalvåret, men tyvärr är det ju praktiskt och ekonomiskt omöjligt för de flesta av oss...
  • Wed 24 Nov 2021 21:04
    #4

    Mörkret är värst tycker jag, den känslan blir värre för varje år.

  • Anonym (Jo)
    Wed 24 Nov 2021 21:13
    #5
    Tow2Mater skrev 2021-11-24 20:56:44 följande:
    Sätt upp lite julbelysning! Man måste inte vänta till Advent :) Mina ljusslingor kommer att komma upp idag.
    Vi sätter också upp dom tidigare, grannarna likaså
  • Anonym (Hat)
    Wed 24 Nov 2021 21:19
    #6

    Jag börjar deppa ihop redan efter midsommar. Har mer med mörkret att göra än vädret. Efter nyår vänder det och mars-maj är mina månader. Vädret är urtrist, men det är det ju större delen av året. Bor söderöver och här har det ibland varit +8 till nyår. Vinter har vi haft ett år bara och det var 9-10.

  • Anonym (ingen­glädje­) Trådstartaren
    Wed 24 Nov 2021 21:22
    #7
    Gaskarl skrev 2021-11-24 21:04:39 följande:

    Mörkret är värst tycker jag, den känslan blir värre för varje år.


    Ja kanske är det mörkret som är värst, snön piggar upp tillvaron. Utan snö är det becksvart i Norrland men förstår att man hatar snö som stadsmänniska. Stockholm får ju dessutom sällan riktigt snö utan oftast bara blask snö och den kan man vara utan. 3-4 dm snö är lagom.
  • Anonym (Kia)
    Wed 24 Nov 2021 21:24
    #8

    Årets tråkigaste månad är November.Sen Januari och Oktober och Mars.

  • Anonym (Natt)
    Wed 24 Nov 2021 21:29
    #9

    Håller med!

    Redan i slutet av Augusti varje år kommer paniken krypande, snart mörkt och kallt ute!

    Det är då man bör bo i Spanien eller något liknande, fram till slutet av April.

    Det är verkligen inte nyttigt med mörker och kyla.

  • Wed 24 Nov 2021 21:33
    #10
    Anonym (ingenglädje) skrev 2021-11-24 21:22:51 följande:

    Ja kanske är det mörkret som är värst, snön piggar upp tillvaron. Utan snö är det becksvart i Norrland men förstår att man hatar snö som stadsmänniska. Stockholm får ju dessutom sällan riktigt snö utan oftast bara blask snö och den kan man vara utan. 3-4 dm snö är lagom.


    3-4 dm snö, max -15, 1 dec. till 15 mars. Senvintern i norr är bäst, när man sitter på isen och solen värmer. Lovely.
Svar på tråden Jag står fan inte ut i detta väder