• Anonym (TS)
    Wed 24 Nov 2021 21:13
    15913 visningar
    82 svar
    82
    15913

    Hur många doser vaccin kan du tänka dig att ta?

    OBS! Tråden riktar sig ENDAST till de som tagit minst en dos vaccin!

    Som rubriken lyder, hur många doser kan du tänka dig att ta? Från början sa de två, sen tre, men nånstans läste jag att det kanske t.o.m. blir fyra doser??

  • Svar på tråden Hur många doser vaccin kan du tänka dig att ta?
  • Anonym (Qw)
    Wed 24 Nov 2021 21:26
    #1

    Det är svårt, men jag tror inte jag vill fortsätta ta samma vaccin flera gånger till, alltså redan tveksam till 3,e. Men kanske de utvecklar ett bättre vaccin framöver då skulle jag kanske ta. Jag kände mig tveksam att ta men gjorde det för att kunna skydda och få träffa familj, men även för att det ska funka på jobbet, evenemang och krogen är inte livsnödvändigt under en pandemi, däremot att ha en fungerande vardag och umgås med familj och vänner.

  • Anonym (A)
    Wed 24 Nov 2021 21:28
    #2

    Vet ej, svårt detta

  • Anonym (H)
    Wed 24 Nov 2021 21:30
    #3
    +2

    Så länge som det behövs. Influensavaccin tas ju årligen. Ser inga problem med det.

  • Wed 24 Nov 2021 21:31
    #4

    årligen antar jag. Inte värre än influensavaccin.

  • Wed 24 Nov 2021 21:34
    #5

    Så länge som jag anser att det behövs.

  • Wed 24 Nov 2021 21:34
    #6
    +1

    Alla.

  • Wed 24 Nov 2021 21:36
    #7
    +1

    Helst inga fler. Precis tagit min andra så inte direkt så jag längtat efter någon av sprutorna.

    Men sen är det ju inte värt det praktiskt om livet blir för tjorvigt om man vägrar men blir det en tredje så blir det väl när jag absolut måste. Men kommer inte vara först i kön då heller.

  • Wed 24 Nov 2021 21:37
    #8
    +1
    Anonym (TS) skrev 2021-11-24 21:13:28 följande:

    OBS! Tråden riktar sig ENDAST till de som tagit minst en dos vaccin!

    Som rubriken lyder, hur många doser kan du tänka dig att ta? Från början sa de två, sen tre, men nånstans läste jag att det kanske t.o.m. blir fyra doser??


    Jag kommer självklart att ta alla doser som rekommenderas. Och med självklart menar jag att det är självklart för mig, utifrån mina omständigheter.
  • Wed 24 Nov 2021 21:49
    #9

    Så många som behövs. Tänker att det blir en om året framöver.

  • Anonym (Alla)
    Wed 24 Nov 2021 22:03
    #10
    Anonym (TS) skrev 2021-11-24 21:13:28 följande:

    OBS! Tråden riktar sig ENDAST till de som tagit minst en dos vaccin!

    Som rubriken lyder, hur många doser kan du tänka dig att ta? Från början sa de två, sen tre, men nånstans läste jag att det kanske t.o.m. blir fyra doser??


    Alla., pss som jag tar andra vaccin vid behov och rekommendation även om det är per år eller per resa.
Svar på tråden Hur många doser vaccin kan du tänka dig att ta?