• Anonym (Nedst­ämd romant­iker)
    Wed 24 Nov 2021 22:14
    41468 visningar
    216 svar
    -1 +1
    216
    41468

    Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?

    Jag har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid tillsammans.

    Det jag funderar på är hur jag ska hantera detta, och hur jag ska bete mig mot henne. Hon har nyss skrivit och frågat hur jag mår, och jag vet inte vad jag ska svara på det. Vad tycker ni? För självklart mår jag kasst. Samtidigt finns det förstås hopp hos mig om att hon kanske ska ändra sig och vilja ge det ett försök till, och att då visa att man är nere och ledsen kanske bara gör det värre mot att visa att man har annat för sig och tar det inte så allvarligt. 

    Att fortsätta prata med henne och ses som vänner, som hon verkar vilja göra, är det egentligen en bra idé? Just nu känner jag ju att jag vill vara med henne så mycket som möjligt, men när hon inte är intresserad längre så blir jag kanske bara mer nedstämd av det. Jag kommer nog ha kvar mina känslor och mina förhoppningar. 

  • Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 15:57
    #41
    Vandraren80 skrev 2021-11-25 15:17:44 följande:
    Jag förstår verkligen att det är svårt att kapa med någon man tycker om. Det är lätt att ge råd såhär, men är såklart medveten om att det är en helt annan sak när man är i det. De där j****a känslorna alltså.

    Men du bör veta att går du med på vänskap, då hamnar du i det facket. Och det kan mycket väl vara rätt, du verkar tycka om henne oehört, så det kan ju vara värt att offra chansen för mer än vänskap. Sålänge du är medveten om att något romantiskt blir det inte när man väl kommit dit, samt att hon såklart kommer att dejta andra etc.

    Jag känner med dig, de flesta av oss har i en eller annan form varit i de situationerna.
    Jo de där dumma känslorna som är i vägen... Går med på vänskap? Är jag inte redan i det facket om hon säger vi ska vara vänner? Men kanske blir starkare om jag säger att det kan vi vara.

    Jag funderar på om jag ska ändå träffa henne en gång till, som vänner, och se om det sker nån förändring hos henne, eller om det är vänner som gäller. Bara för att vi är vänner så behöver vi ju inte umgås om det känns jobbigt för mig.

    Alltså, tycka om henne oerhört, det är ju de där känslorna som är där som styr det. Utan känslorna vet jag faktiskt inte hur mycket jag kommer tycka om henne.
  • Thu 25 Nov 2021 15:58
    #42
    +1
    Guldnovan skrev 2021-11-25 08:22:09 följande:

    Är det för tidigt efter ett avslut kan det vara svårt att vara vänner. Det kan gå bättre senare när man kommit ur de värsta känslorna men ofta funkar inte det heller...


    Varför ska man vara vänner överhuvudtaget med någon man bara har träffat 4 gånger?
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 16:00
    #43
    Anonym (Mjo) skrev 2021-11-25 15:23:05 följande:
    Förstår att det är lite väl personligt, men har du lust utveckla vad det var som inte gick så bra? Jag kan ha fel men tror inte det hade nåt med det att göra, rätt vanligt att spänningen avtar efter sexet.
    Vill inte gå in i detaljer, men det var så länge sedan för mig så jag tror jag inte gjorde så bra ifrån mig. Många bäckar små kanske gjorde att hon tappade intresset för mig.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 16:03
    #44
    elin1989 skrev 2021-11-25 15:58:06 följande:
    Varför ska man vara vänner överhuvudtaget med någon man bara har träffat 4 gånger?
    Vi har ju pratat mycket över Facebook också.
  • Anonym (Nej)
    Thu 25 Nov 2021 16:15
    #45
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-25 15:17:02 följande:
    Svårt att veta. Hon visade ju inga tecken på nåt "fel" efter första dejten, snarare tvärtom. Som sagt så har vi lite olika personlighetsdrag som hon tog upp, men jag tycker man kan fortsätta att träffas och se hur det fungerar. Men känslorna försvann tydligen ganska snabbt.
    Inte för att vara sån, men de verkar ha "försvunnit" i samband med det dåliga sexet...? Det kan vara tillräckligt för att en person ska tappa intresset tyvärr.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 16:26
    #46
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-25 16:15:59 följande:
    Inte för att vara sån, men de verkar ha "försvunnit" i samband med det dåliga sexet...? Det kan vara tillräckligt för att en person ska tappa intresset tyvärr.
    Det var prat om det innan också, men sen hade vi sex, men kanske det sämre sexet gjorde att hon bestämde sig. Jag vet inte, en del tar ju inte det så hårt utan att man kan öva upp sig.
  • Anonym (Mjo)
    Thu 25 Nov 2021 16:34
    #47
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-25 16:26:10 följande:

    Det var prat om det innan också, men sen hade vi sex, men kanske det sämre sexet gjorde att hon bestämde sig. Jag vet inte, en del tar ju inte det så hårt utan att man kan öva upp sig.


    Tror fortfarande inte det berodde på det om du frågar mig, många tjejer som sticker direkt efter sexet men det är inte lika socialt accepterat att det är så det förhåller sig. Hur många presterar bäst första gången liksom!? Men när vi ändå är på ämnet, vad fick du för signaler under och efteråt från henne att det kanske inte var så bra? Besviken min, eller bara tysthet, eller nåt annat?
  • Anonym (Nej)
    Thu 25 Nov 2021 16:38
    #48
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-25 16:26:10 följande:
    Det var prat om det innan också, men sen hade vi sex, men kanske det sämre sexet gjorde att hon bestämde sig. Jag vet inte, en del tar ju inte det så hårt utan att man kan öva upp sig.
    Ja, huvudsaken är iaf att hon inte är intresserad längre, och för din egen del behöver du gå vidare.
  • Anonym (Wq)
    Thu 25 Nov 2021 17:07
    #49

    Det kan va så att ni hade bra personkemi men att efter sexet så insåg hon att det bara var på ett vänskapligt plan? Hände mig och en killkompis. Vi båda insåg att vi inte hade någon sexuell kemi alls men är idag väldigt bra vänner :)

  • Anonym (Wq)
    Thu 25 Nov 2021 17:08
    #50

    Man romantiserar ju ihop en bild av personen man blir ?kär? i efter så kort tid. Slösa inte tid där, du hittar någon mycket bättre!

Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?