• Anonym (Nedst­ämd romant­iker)
    Wed 24 Nov 2021 22:14
    41280 visningar
    216 svar
    -1 +1
    216
    41280

    Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?

    Jag har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid tillsammans.

    Det jag funderar på är hur jag ska hantera detta, och hur jag ska bete mig mot henne. Hon har nyss skrivit och frågat hur jag mår, och jag vet inte vad jag ska svara på det. Vad tycker ni? För självklart mår jag kasst. Samtidigt finns det förstås hopp hos mig om att hon kanske ska ändra sig och vilja ge det ett försök till, och att då visa att man är nere och ledsen kanske bara gör det värre mot att visa att man har annat för sig och tar det inte så allvarligt. 

    Att fortsätta prata med henne och ses som vänner, som hon verkar vilja göra, är det egentligen en bra idé? Just nu känner jag ju att jag vill vara med henne så mycket som möjligt, men när hon inte är intresserad längre så blir jag kanske bara mer nedstämd av det. Jag kommer nog ha kvar mina känslor och mina förhoppningar. 

  • Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 19:18
    #61
    Anonym (Kate) skrev 2021-11-25 18:44:59 följande:
    Hon har nog istället lärt sig av sina misstag och agerar utifrån det i den här situationen. 
    Hon har flera gånger nämnt det att män enbart varit ute efter sex och sen stuckit.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 19:20
    #62
    Anonym (Wq) skrev 2021-11-25 17:08:50 följande:

    Man romantiserar ju ihop en bild av personen man blir ?kär? i efter så kort tid. Slösa inte tid där, du hittar någon mycket bättre!


    Ja sant... med tiden kommer jag ju glömma henne. Kanske inte är något att jobba vidare på.
  • Anonym (!)
    Thu 25 Nov 2021 19:24
    #63

    Jag tror också att det är sexet. Det är lite för mycket av en slump att allt är toppen, sedan har ni dåligt sex och plötsligt är hennes känslor borta. Tycker inte att du ska träffa henne. Eller ens svara. Om hon vet att du märker när du visslar kommer hon bara att bli ännu mer säker på beslutet. Jag vet, det känns förjävligt just nu och allt du kan tänka på är hur du ska vinna henne tillbaka, men tror inte du har något att vinna på att ses igen. Tvärtom. Och vad är väl en julklapp. Ge den till någon annan. Eller behåll den själv.

  • Anonym (Mjo)
    Thu 25 Nov 2021 19:33
    #64
    Anonym (!) skrev 2021-11-25 19:24:17 följande:

    Jag tror också att det är sexet. Det är lite för mycket av en slump att allt är toppen, sedan har ni dåligt sex och plötsligt är hennes känslor borta. Tycker inte att du ska träffa henne. Eller ens svara. Om hon vet att du märker när du visslar kommer hon bara att bli ännu mer säker på beslutet. Jag vet, det känns förjävligt just nu och allt du kan tänka på är hur du ska vinna henne tillbaka, men tror inte du har något att vinna på att ses igen. Tvärtom. Och vad är väl en julklapp. Ge den till någon annan. Eller behåll den själv.


    För mig låter det som tjejen har issues.
  • Anonym (!)
    Thu 25 Nov 2021 19:34
    #65
    Anonym (Mjo) skrev 2021-11-25 19:33:29 följande:
    För mig låter det som tjejen har issues.
    Vadå för problem?
  • Thu 25 Nov 2021 19:39
    #66

    Men nu fattar jag inte? Hon säger att alla andra hon dejtat dragit när hon vill vara vän och du tycker du klarat någon sorts test? Varför samlar hon på nya ?vänner? hon dejtat/legat med? En 35-år gammal kvinna ska väl ha nog med kompisar utan att behöva skarva in ?vänskap? med ett gäng misslyckade dejter/ligg, tänker jag. Det låter jättekonstigt i mina öron.

    Jag tycker nog du ska dra dig ur det där, skit i henne. Hela världen är full av folk du kan vara vän med, utan att du ska behöva vara lite småolyckligt kär i dem.

  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 19:45
    #67
    Anfield12 skrev 2021-11-25 19:39:03 följande:

    Men nu fattar jag inte? Hon säger att alla andra hon dejtat dragit när hon vill vara vän och du tycker du klarat någon sorts test? Varför samlar hon på nya ?vänner? hon dejtat/legat med? En 35-år gammal kvinna ska väl ha nog med kompisar utan att behöva skarva in ?vänskap? med ett gäng misslyckade dejter/ligg, tänker jag. Det låter jättekonstigt i mina öron.

    Jag tycker nog du ska dra dig ur det där, skit i henne. Hela världen är full av folk du kan vara vän med, utan att du ska behöva vara lite småolyckligt kär i dem.


    Ja hon har i princip inga manliga vänner, men har dejtat en del män, och säger att får de inget sex efter vänskapsetiketten så drar de. Jag vet, det låter skumt... Hon kanske har svårt för att få vänner? Jag känner henne inte så väl ärligt talat.

    Jag vet... Men antar att kärlekskänslor hindrar mig just nu.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 19:48
    #68
    Anonym (Mjo) skrev 2021-11-25 19:33:29 följande:
    För mig låter det som tjejen har issues.
    Något är skumt med henne i en del av hennes åsikter och tycken. Hennes enda manliga vän är hennes före detta man. Känner inte till några av hennes vänner, om hon ens har det. Hon hade en alkoholiserad mamma som aldrig brydde sig om henne, och som ofta hade med sig olika män hem, kan ha gjort avtryck...
  • Anonym (Mjo)
    Thu 25 Nov 2021 20:47
    #69
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-25 19:48:36 följande:

    Något är skumt med henne i en del av hennes åsikter och tycken. Hennes enda manliga vän är hennes före detta man. Känner inte till några av hennes vänner, om hon ens har det. Hon hade en alkoholiserad mamma som aldrig brydde sig om henne, och som ofta hade med sig olika män hem, kan ha gjort avtryck...


    Googla otrygg och ambivalent anknytning och återkom om du tycker det stämmer in på henne eller inte med det lilla du ändå vet om henne.
  • Anonym (A)
    Thu 25 Nov 2021 20:51
    #70
    -1
    Anonym (Kate) skrev 2021-11-25 18:36:15 följande:
    Då vet du hur vi tjejer har det. Fåtal män som vill ha något seriöst trots att de är på i början men sen sticker så fort de fått ligga eller böjar träffa nån annan tjej. Kanske tror hon att du är en sån kille och vill dra innan hon kanske blir sårad.
    +1
Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?