• Anonym (Nedst­ämd romant­iker)
    Wed 24 Nov 2021 22:14
    41505 visningar
    216 svar
    -1 +1
    216
    41505

    Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?

    Jag har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid tillsammans.

    Det jag funderar på är hur jag ska hantera detta, och hur jag ska bete mig mot henne. Hon har nyss skrivit och frågat hur jag mår, och jag vet inte vad jag ska svara på det. Vad tycker ni? För självklart mår jag kasst. Samtidigt finns det förstås hopp hos mig om att hon kanske ska ändra sig och vilja ge det ett försök till, och att då visa att man är nere och ledsen kanske bara gör det värre mot att visa att man har annat för sig och tar det inte så allvarligt. 

    Att fortsätta prata med henne och ses som vänner, som hon verkar vilja göra, är det egentligen en bra idé? Just nu känner jag ju att jag vill vara med henne så mycket som möjligt, men när hon inte är intresserad längre så blir jag kanske bara mer nedstämd av det. Jag kommer nog ha kvar mina känslor och mina förhoppningar. 

  • Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Fri 26 Nov 2021 20:38
    Anonym (!) skrev 2021-11-26 19:07:48 följande:
    Det var precis det där jag menade. Nu vet hon att hon kan få dig, att du accepterar att bli behandlad på det sättet och ändå stannar kvar, och då blir hon kall. Hade du inte svarat, så hade hon förmodligen blivit intresserad igen. Inte för att det spelar någon roll, för det är bättre att strunta i folk som spelar spel, men du förstörde varje chans när du svarade.
    Förstörde varje chans? Jag tycker det hör till hyfsa att svara när någon undrar hur man mår. Jag tror det handlar snarare om vad jag skriver till henne och hur snabbt jag svarar. Det där spelet att ignorera känns som det kanske fungerar om hon redan har känslor för en, annars kommer väl det bara bli att hon letar efter nån annan när hon inte hör av mig.
  • Anonym (!)
    Fri 26 Nov 2021 21:17
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-26 20:38:10 följande:
    Förstörde varje chans? Jag tycker det hör till hyfsa att svara när någon undrar hur man mår. Jag tror det handlar snarare om vad jag skriver till henne och hur snabbt jag svarar. Det där spelet att ignorera känns som det kanske fungerar om hon redan har känslor för en, annars kommer väl det bara bli att hon letar efter nån annan när hon inte hör av mig.
    Ja precis, förstörde din chans. Men som sagt, det spelar ju ingen större roll i längden.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Fri 26 Nov 2021 21:36
    Anonym (!) skrev 2021-11-26 21:17:12 följande:
    Ja precis, förstörde din chans. Men som sagt, det spelar ju ingen större roll i längden.
    Jag tror inte på metoden att ignorera henne, såvida hon inte har lite känslor kvar för mig. Bättre tänker jag är att ta det mer moget, svara när jag har tid och fokusera på annat i livet tills känslorna försvinner. Det är så jag tänkt gå vidare i alla fall.
  • Anonym (?)
    Fri 26 Nov 2021 21:42
    +1

    Men på riktigt??? Några dejter och du tror ni ska dö tillsammans??
    Jag är särbo sedan 7 år tillbaka, vi funkar men jag skulle kunna släppa på en gång.
    Har du problem sedan innan med kontakt med kvinnor?

  • Anonym (!)
    Fri 26 Nov 2021 21:46
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-26 21:36:00 följande:
    Jag tror inte på metoden att ignorera henne, såvida hon inte har lite känslor kvar för mig. Bättre tänker jag är att ta det mer moget, svara när jag har tid och fokusera på annat i livet tills känslorna försvinner. Det är så jag tänkt gå vidare i alla fall.
    Jag tror att det bästa du kan göra är att bryta helt, men det kommer du förstås inte att göra. Tror inte att känslorna kommer att försvinna så länge ni har kontakt.
  • Anonym (kvinn­a 70 plus)
    Fri 26 Nov 2021 23:33
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-24 22:14:13 följande:

    Jag har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid tillsammans.

    Det jag funderar på är hur jag ska hantera detta, och hur jag ska bete mig mot henne. Hon har nyss skrivit och frågat hur jag mår, och jag vet inte vad jag ska svara på det. Vad tycker ni? För självklart mår jag kasst. Samtidigt finns det förstås hopp hos mig om att hon kanske ska ändra sig och vilja ge det ett försök till, och att då visa att man är nere och ledsen kanske bara gör det värre mot att visa att man har annat för sig och tar det inte så allvarligt. 

    Att fortsätta prata med henne och ses som vänner, som hon verkar vilja göra, är det egentligen en bra idé? Just nu känner jag ju att jag vill vara med henne så mycket som möjligt, men när hon inte är intresserad längre så blir jag kanske bara mer nedstämd av det. Jag kommer nog ha kvar mina känslor och mina förhoppningar. 


    Hej Nedstämd romantiker, Har gjort mitt yttersta i att lindra din kärlekssorg men ser inget svar på mitt inlägg i din tråd. Beror det på något särskilt? Mvh, Kvinna 70 plus
  • bobeli
    Sat 27 Nov 2021 00:12

    ?har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid ? Jag har funderat lite på vad du skriver, ni är dejtat fyra gånger, jag tror du har lite bråttom då ni ännu inte känner varandra(det låter okänsligt) men för mig låter det som en början på en mycket fin vänskap och man vet aldrig vad det kan leda till,vad skulle det vara för fel om det stannar vid att ni blir väldigt goda vänner? Jag tror det löser sig med tiden- Jag önskar dig all lycka

  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Sat 27 Nov 2021 01:57
    Anonym (kvinna 70 plus) skrev 2021-11-26 23:33:32 följande:
    Hej Nedstämd romantiker, Har gjort mitt yttersta i att lindra din kärlekssorg men ser inget svar på mitt inlägg i din tråd. Beror det på något särskilt? Mvh, Kvinna 70 plus
    Hej kvinna 70 plus.Tack för dina inlägg. Det beror främst på att jag har upplevt det som lite svårt att ge ett konkret svar som anknyter till ditt textinnehåll, då jag inte hänger med på allt efter att ha läst det några gånger.

    En del meningar som jag inte förstår, som t ex
    "Kvinnan du har dejtat 4 gånger nämner du saknar kvinnliga vänner totalt. Behöver "ta till" en manlig ex som endaste kompis för att fylla i en vänskapsrad i adressboken. "

    Varken jag eller hon saknar ju kvinnliga vänner.

    Du skriver om High quality woman, men vad har det med något att göra? Måste hon vara det för att man ska dejta och bli förälskad och vilja vara med någon? Sen High Quality Woman, vad betyder det ens? Finns nog olika uppfattningar om det.

    Detta förstod jag inte allt i:
    "De kontaktsvårigheter hon dras med i området relationer är fullt applicerbara på dem hon får tillsammans med männen som hon desperat försöker dejta. Bilden jag ges av kvinnan blir att hon tackas nej till efter sexet när otillfredsställelse infinner sig hos männen. Vilket blev din alldeles egen erfarenhet, eller? Varför lägger du den mindre goda erfarenheten endast på dig själv. Spelade kvinnans roll i samspelet ingen roll?"

    Jag tror inte hon har några kontaktsvårigheter, utan snarare lätt att få kontakt med män. Och jag tror inte det är männen som blir otillfredsställda efter sexet. Det verkar som hon själv gör ett beslut efter sexet om hon vill fortsätta, men det i kombination med annat förstås. Min erfarenhet var att jag inte gjorde så bra ifrån mig med sexet. Men du har rätt i att även hon spelar en roll i det. Hon gav upp snabbt efter bara ett "misslyckat" sex, när det sedan tidigare funnits mycket attraktion mellan oss.

    Här var det också lite frågetecken:
    "Du kanske ser henne i ett romantiskt sken som förblindar dig. I tråden väljer du genomgående tolka kvinnans negativa erfarenheter positivt. Som en röd tråd i tråden. Varför är kvinnan så magnetiskt tilldragande egentligen för dig men inte för andra män? "

    Ja stämmer nog att jag ser henne i romantiskt sken och blir förblindad. Vilka negativa erfarenheter tänker du på då? Jag har väl inte skrivit att hon inte är tilldragande för andra män? Hon har ju själv dumpad andra män efter sexet, som sedan valt att inte förbli vän med henne, men det valet kan mycket väl bero på att de inte kan vara vän med någon som de samtidigt har känslor för eller vill ha sex med fast inte får. Jag tror hon är ganska eftertraktad för hon ser väldigt bra ut.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Sat 27 Nov 2021 02:03
    bobeli skrev 2021-11-27 00:12:59 följande:

    ?har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid ? Jag har funderat lite på vad du skriver, ni är dejtat fyra gånger, jag tror du har lite bråttom då ni ännu inte känner varandra(det låter okänsligt) men för mig låter det som en början på en mycket fin vänskap och man vet aldrig vad det kan leda till,vad skulle det vara för fel om det stannar vid att ni blir väldigt goda vänner? Jag tror det löser sig med tiden- Jag önskar dig all lycka


    Ja det har jag också tänkt på att det kan ju bli en fin vänskap, bara jag får bort mina romantiska känslor för henne. Vi har ett gemensamt intresse dessutom så att ha en vän till inom det är ju rätt så bra. Jag tycker "bryta kontakten helt" som en del pratat om låter väldigt hårt. Distansera mig under en tid är nog däremot sunt, för att sen återuppta kontakten. Ett litet problem nu är dock att jag helst vill ha kontakt, som en kärleksdrog, att jag måste få min dos...Men det försvinner ju med tiden.
  • bobeli
    Sat 27 Nov 2021 02:24
    -1
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-27 02:03:12 följande:

    Ja det har jag också tänkt på att det kan ju bli en fin vänskap, bara jag får bort mina romantiska känslor för henne. Vi har ett gemensamt intresse dessutom så att ha en vän till inom det är ju rätt så bra. Jag tycker "bryta kontakten helt" som en del pratat om låter väldigt hårt. Distansera mig under en tid är nog däremot sunt, för att sen återuppta kontakten. Ett litet problem nu är dock att jag helst vill ha kontakt, som en kärleksdrog, att jag måste få min dos...Men det försvinner ju med tiden.


    Hej ! Jag tycker inte att du ska bryta med henne helt om hon inte varit elak mot dig utan håll distans som du själv säger, det låter bra så slipper hon fundera över varför du bryter kontakten helt och hållet - men var inte för påstridig så att du skrämmer bort henne
Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?