• Anonym (Nedst­ämd romant­iker)
    Wed 24 Nov 2021 22:14
    41465 visningar
    216 svar
    -1 +1
    216
    41465

    Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?

    Jag har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid tillsammans.

    Det jag funderar på är hur jag ska hantera detta, och hur jag ska bete mig mot henne. Hon har nyss skrivit och frågat hur jag mår, och jag vet inte vad jag ska svara på det. Vad tycker ni? För självklart mår jag kasst. Samtidigt finns det förstås hopp hos mig om att hon kanske ska ändra sig och vilja ge det ett försök till, och att då visa att man är nere och ledsen kanske bara gör det värre mot att visa att man har annat för sig och tar det inte så allvarligt. 

    Att fortsätta prata med henne och ses som vänner, som hon verkar vilja göra, är det egentligen en bra idé? Just nu känner jag ju att jag vill vara med henne så mycket som möjligt, men när hon inte är intresserad längre så blir jag kanske bara mer nedstämd av det. Jag kommer nog ha kvar mina känslor och mina förhoppningar. 

  • Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Mon 29 Nov 2021 23:35
    Anonym (kvinna 70 plus) skrev 2021-11-29 23:02:02 följande:
    "Hon har flera gånger nämnt det att män enbart varit ute efter sex och sen stuckit". 

    Här har vi samma statement som i #23 på nytt igen! 

    Talar för en oerhört hög sanningshalt i dejtens skildring av sina erfarenheter av männen!

    Det finns som sagt ingen anledning att misstro henne när ett mönster tycks finnas med "lättköpta" kontakter över internet. Kvinnan bör om hon önskar ett seriöst förhållande varken besvara eller ta initiativ till sex alltför tidigt. I din beskrivning av 4:e dejten var din upplevelse att dejten mer sugen än du, vilket eventuellt talar för att hon hoppar över "lära känna fasen". 
    Hon var på dejt 1 mer fysiskt på än vad jag var. Det har jag läst om i otrygg ambivalent anknytning att de har ett stort behov av närhet. Kan också vara att hon sett hur hennes mamma agerat med att dra hem män när hon var liten och det har satt sig att det är ok att köra mer "pang på rödbetan".
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Mon 29 Nov 2021 23:40
    bobeli skrev 2021-11-29 20:51:41 följande:
    Hej! Det är Bobeli jag föreslår dig att stanna upp ett tag och tänk till varför det svänger så snabbt för dig vid ett tillfälle är du väldigt låg och vid nästa väldigt hög, har du tänkt på att känslorna svallar väldigt kraftigt, kanske måste du fråga dig själv varför? Då jag inte vet något spec. så kan jag ta några exempel ett är "Om man känner sig ensam ska man inte ge sig in i ett nytt förhållande då kommer det bara vara två stycken som känner ensamheten tillsammans" säg att du skulle bo i Malmö " Att ha det taskigt med sig själv i Malmö är likadant som ha det taskigt med sig själv i Stockholm - du kan inte resa bort från dig själv" det var några exempel på hur du kan stanna och tänka till en stund -du ska ha det så bra
    Hur menar du att det svänger? Jag har ju skrivit att jag ska köra radiotystnad, men nu var det hon som nådde ut och då tycker jag man ska svara, utan att det blir långa meddelanden. Hon frågar hur mår du, jag svarar att jag mår bättre.

  • bobeli
    Tue 30 Nov 2021 00:05

    Hur menar du att det svänger? Jag har ju skrivit att jag ska köra radiotystnad, men nu var det hon som nådde ut och då tycker jag man ska svara - Det har du helt rätt i, visst ska du svara- Jag ska inte göra något längre svar då risken för missförstånd kan bli väldigt stor- Du ska ha det så gott

  • bobeli
    Tue 30 Nov 2021 00:06

    Hur menar du att det svänger? Jag har ju skrivit att jag ska köra radiotystnad, men nu var det hon som nådde ut och då tycker jag man ska svara - Det har du helt rätt i, visst ska du svara- Jag ska inte göra något längre svar då risken för missförstånd kan bli väldigt stor- Du ska ha det så gott ?.

  • Anonym (kvinn­a 70 plus)
    Tue 30 Nov 2021 00:06
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-29 23:22:32 följande:
    Jo det har du rätt i att det är lite skumt det där med hennes vänner... Jag har pratat en hel del om mina vänner för jag har flera nära vänner som jag känt länge. Hennes är vad jag vet exman och hennes bror, någon kompis från gymnasiet hon träffar bara nån gång ibland. Samtidigt är hon väldigt social som person. Något jag märkt är att hon verkar svänga ibland från att vara väldigt kärleksfull till att bli ganska kall. Kanske det stöter bort ev, vänner. Eller så gillar hon inte att ha kvinnliga vänner. Manliga vänner försöker hon få genom misslyckade dejter, men dessa dejter vill antagligen fortsätta dejta eller distansera sig (just det som hon får särskild ångest av).
    Vet inte om du är insatt i begreppet "socialibilitet". I själva verket kan vad som ses som en hög sådan landa i "ytliga kategorin". Ytliga sociala beteenden och gester med frånvaron av långvariga och nära vänskapsband en varningsklocka för mig. Varför skulle hon inte gilla att ha ett par kvinnliga vänner? Är hon antisocial innerst inne med ett ytligt relationsmönster?

    Alltid när jag gängat mig har jag helt omedvetet när jag varit ung, haft koll på hur kompisgängen kring killen verkar. Alltid. Vet inte varför. Mina män har sunda och jättebra killkompisar. Bättre nätverk t o m än mitt eget som består av ett par "bästisar" än idag. Hamnar s a s i underläge. Anses personligen ändå rätt social.

    Som nämnts anser jag misslyckade dejter som något udda underlag att fiska efter vänskap. En betingelse bland flera får mig att uppfatta något lurt. Ställ dig därför frågan om du själv raggar kvinnliga vänner i traditionella kontaktannons forum som FB, Tinder eller Bodycontact? Rationellt? Får du det att gå ihop bättre än jag?
  • Anonym (kvinn­a 70 plus)
    Tue 30 Nov 2021 00:40
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-29 23:35:23 följande:
    Hon var på dejt 1 mer fysiskt på än vad jag var. Det har jag läst om i otrygg ambivalent anknytning att de har ett stort behov av närhet. Kan också vara att hon sett hur hennes mamma agerat med att dra hem män när hon var liten och det har satt sig att det är ok att köra mer "pang på rödbetan".
    Sociabilitet menade jag i det tidigare inlägget.

    En otrygg ambivalent anknytning angränsar stundtals till Borderline.

    Tar sig gärna uttryck i "gränsöverskridande erotiserande beteende" inkl alltför tidigt påkommet flirtande. Dejten verkar mycket riktigt sexualisera sina relationer som hon aktivt söker på internet och landar i ONS kategorin av kvinnor (självdestruktivt agerande i längden när varaktiga relationer svåra) tyvärr för hennes eget välbefinnande i långa loppet måste jag uttrycka. 

    Av inlägg #89 framgår "Nu när jag börjar få lite distans till henne så betedde hon sig faktiskt mer som en tonåring än 35 åring på många vis". "Det var som hon då och då skiftade mellan vuxet och tonårsbeteende".  

    Det du här förmedlar stärker ovanstående resonemang. Samtidigt infinner sig en undran över din egen biologiska ålder?

    När jag runt 20 märkte jag av något konkret i matchning kvinna/man. De tjejer med anknytningsproblem och mindre god framgång i jakten på attraktiva jämngamla poppis killar uppfattades trots allt som "fynd" av äldre män. De männen valde tjejen utifrån andra kriterier (no matter what) än de jämngamla killarna gjorde. Tjejen själv höjde tyvärr inte sin status genom att vända sig till en för henne mer öppen och lätt tillgänglig marknad. Men lyckades ändå gänga sig efter åtskilliga ONS dumpningar bland jämnåriga killar i fyllan och villan. Föreställer mig ändå inte alls att mitt förenklade resonemang vore applicerbart rakt av på dig! När du i mina öron verkar både insiktsfull och mogen i ditt sätt att vara och uttrycka dig. Verkligen.
  • Anonym (kvinn­a 70 plus)
    Tue 30 Nov 2021 14:42
    Anonym (Nedstämd romantiker) skrev 2021-11-29 23:35:23 följande:
    Hon var på dejt 1 mer fysiskt på än vad jag var. Det har jag läst om i otrygg ambivalent anknytning att de har ett stort behov av närhet. Kan också vara att hon sett hur hennes mamma agerat med att dra hem män när hon var liten och det har satt sig att det är ok att köra mer "pang på rödbetan".
    "Kan också vara att hon sett hur hennes mamma agerat med att dra hem män när hon var liten och det har satt sig att det ok att köra mer "pang  rödbetan".

    Vill förtydliga litet hur jag menar när det gäller din dejts sexuella invit mot dig. Första dejten. Framförallt när hon 4:e dejten initiativtagare till att skrida till verket. Låter som av "gammal vana". Typ som med alla tidigare dejter som lämnat (dejten singel vid närmre 40). Alla killar vill inte en så "easy erövring". Utifrån min erfarenhet främst äldre män som tror chansen att ligga aldrig kommer igen. Och som beredda till kompromisser utöver det vanliga för att bearbeta något eget material. Ex vis sitt åldrande. Dejten saluför sig idag som ett "lättfångat ligg". Vad gäller kvinnans psykologiska mognad vid 35 borde hon nog kunnat frigöra sig vid det här laget från moderns dåliga inflytande. Upp till 30 ok men närmre medelålders kunde dejten ex vis frontat sin barndom med alkoholiserad och lättfotad moder i terapirummet. 

    Illustrerar ett smakprov på begreppet High Quality Woman med youtubeklipp skapat av Anna Bay företrädare för School of Affluence.

    "How to have sex like an elegant lady".




     

     
  • bobeli
    Tue 30 Nov 2021 21:45
    Anonym (kvinna 70 plus) skrev 2021-11-30 14:42:08 följande:
    "Kan också vara att hon sett hur hennes mamma agerat med att dra hem män när hon var liten och det har satt sig att det ok att köra mer "pang på rödbetan".

    Vill förtydliga litet hur jag menar när det gäller din dejts sexuella invit mot dig. Första dejten. Framförallt när hon 4:e dejten initiativtagare till att skrida till verket. Låter som av "gammal vana". Typ som med alla tidigare dejter som lämnat (dejten singel vid närmre 40). Alla killar vill inte en så "easy erövring". Utifrån min erfarenhet främst äldre män som tror chansen att ligga aldrig kommer igen. Och som beredda till kompromisser utöver det vanliga för att bearbeta något eget material. Ex vis sitt åldrande. Dejten saluför sig idag som ett "lättfångat ligg". Vad gäller kvinnans psykologiska mognad vid 35 borde hon nog kunnat frigöra sig vid det här laget från moderns dåliga inflytande. Upp till 30 ok men närmre medelålders kunde dejten ex vis frontat sin barndom med alkoholiserad och lättfotad moder i terapirummet. 

    Illustrerar ett smakprov på begreppet High Quality Woman med youtubeklipp skapat av Anna Bay företrädare för School of Affluence.

    "How to have sex like an elegant lady".

     

     
    Hej! Jag förstår inte denna Video - jag tror målgruppen är yngre män, rättare sagt män under 40 år, där förhållandet är väldigt skört eller om man fortfarande är på upptäcktsfärd - för mig är det lite udda
  • bobeli
    Tue 30 Nov 2021 22:30
    bobeli skrev 2021-11-30 22:24:04 följande:
    Lite annorlunda Dan Andersson
  • bobeli
    Tue 30 Nov 2021 22:50
     
    Per Ols Per Erik-Dan Andersson (Thorstein Bergman)
    Det gick inte så bra för Per Ols Per Erik ( Dan Andersson Han hade svart humor)



    ">

Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?